Reply on: Sarko #23781:
Pravdepodobne je to vhodnejšie rozoberať na košickom fóre, ale ohromne by ma zaujímalo, čo také všetko musela trolejbusová prevádzka DPMK pre získanie toho certifikátu urobiť.Re #23780: V podstate si zhrnul to, čo som napísal ja.
Re #23792: Byť balkánskym DP sa odráža vo viacerých oblastí. Čím viac tých oblastí je, tým viac možno považovať DP za tzv. balkánsky. Niektoré z balkánskych štandardov spĺňajú asi všetky naše DP, niektoré viac, niektoré menej. Aj o Košiciach by sa dalo veľa hovoriť. Ale najlepšie v košickej diskusii.
Sarko
Ono tie snahy existujú v podstate dodnes. Náter na T3Mod #359 vychádza len od návrhu jedného človeka, preto to nemožno subjektivizovať. Bol tu aj nápad zmeniť len farby štandardného červeno-krémového náteru za modro-žltý (T3 #374), ale v oboch prípadoch boli zvolené nevhodné odtiene farieb. Naviac, zabratie celej plochy modrou a žltou nepôsobí dobrým dojmom. Najlepším riešením by bolo ponechať základ bielo-šedého náteru a do toho doplniť napr. úzky podokenný pás (pod sebou modrý a žltý). Najmenej práce by dala vhodná zámena iba plochy s červeným náterom napr. len za modrý. Aj takéto návrhy existovali, ale žiaľ, už sa nerealizovali.
Rovnako sa zastávam názoru, aby bol firemný náter vozidiel a ponímanie DP ako firmy jednotné. V tomto smere neexistujú žiadne pravidlá, ani predpisy, preto je tvorba imidžu vlastnou záležitosťou každého DP.
Nemyslím si však, že by išlo o nejaké umelecké besnenie, oveľa vážnejšia situácia je v prípade neodstraňovania náterov po celoplošných reklamách. Prevádzka by si mala vydobiť, aby takéto reklamy fungovali grátis až do zmeny za inú reklamu, resp. do vrátenia firemného náteru.