Reply on: MatejBA #237222:
Zásadný problém bude zrejme v tom, že si každý pod pojmom rýchlodráha prestavujeme niečo iné. Ja si pod rýchlodráhou prestavujem trať, ideálne kompletne mimoúrovňovú, po ktorej je možné jazdiť 70-80 km/h a so zastávkami vzdialenými možno kilometer. Taká trať ale nemôže plniť úlohu lokálnej obsluhy všetkých objektov okolo nej. Čiže od zast. Pri kríži po VW bude mať možno dve-tri nácestné zastávky.Takáto trať môže časovo konkurovať súčasným účelovým autobusovým linkám. Problém je, že ak by aj vznikla, tak len od Dúbravky, nie od centra ani z Petržalky alebo Podunajských Biskupíc (tam všade dnes vedú tie zamestanencké VW linky).
Takže vo výsledku... takáto rýchlodráha nebude VW v rýchlosti dopravy zamestnancov prínosná (viď TomJ #237226). A tí, čo by takýto návrh za štát posudzovali tiež nie sú o zem buchnutí aby si mysleli, ako takéto predĺženie výrazne pomôže VW.
A ak by chcel štát podporiť systém hromadnej dopravy v Bratislave, tak vidím niekoľko vhodnejších lokalít (napr. aj samotnú Biskupickú radiálu) než (nateraz) po poli za Dúbravkou.
Mimochodom, tých pošahaných 3 km v Petržalke naviac brzdí najmä administratíva projektovania, posudzovania a výberu dodávateľa. A tam sú možnosti štátu rovnaké ako možnosti mesta.
Adam3
Co sa tyka tych presunov. Tam by bol potrebny novy hlavny vchod medzi tymi dvomi sadami nastupist (na urovni elektrickoveho obratiska). A spolu s tym zmenit predstanicne priesor aby busy stali blizsie (nejak takto: https://imhd.sk/ba/mapa-schema/619/Návrh-obnovy-električkovej-trate-na-Štefánikovej-ulici-a-revitalizácie-predstaničného-priestoru-Hlavnej-stanice-Mapa-s-podkladom-2012 ) Tie perony v pravej sade som urobil dost dlhe, pre nase osobaky by stacili asi aj polovicne ( alebo by proste vlaky vzdy stali co najviac vlavo). Takze vo vysledku by to z najvziadelenejsieho vozna bolo zrejme stale blizsie ako teraz: