Reply on: 810zssk #233349:
To je ten vysnený centrálny dispečing, ktorý ešte nik nevidel, nepočuli o ňom a vlastne ani ho nevytvorili? Lebo ak to bude fungovať ako fungujú dispečingy resp. komunikácia medzi ŽSR a dopravcami, tak pánboh ochraňuj našich cestujúcich...

CED-u to samozrejme na jednej strane stačí a technologické vozidlá vidieť nepotrebuje.
Len jednotliví dopravcovia by sa mohli vidieť navzájom, napríklad pre zabezpečenie prípojových väzieb pri mimoriadnostiach. Potom by na imaginárnom CED-e stačil aj jeden človek. A ak by to u jednotlivých dopravcov robili naozaj poctivo, tak aj nula ľudí a CED by vlastne bol len záznamovým zariadením, či sa plní objednávka a dodržiavajú zazmluvnené výkony a dohodnuté čakacie časy. Len to je asi prudká utópia v našich podmienkach...
BigMac
Keď ich vzájomne pomeníš, tak sa nenájdu a prestanú komunikovať a to ako vzájomne, tak aj s mašinou. A okrem toho, že nepôjde diaľkovina z R-voza na 263, tak nepôjde ani UIC linka.
Takže získaš obiehaciu mašinu, napájací kábel, červené a žlté hadice, centrál dverí v lepšom prípade na každom voze zvlášť, v horšom každé dvere zvlášť, v najhoršom každé zvlášť ručne. Bez rozhlasu, bez optického systému, na rozvádzačoch len režim voz (teda nie vlak) a všetko mačkať na trikrát v každom voze zvlášť (R+N+N)
Rovnako sa to chová aj keď chceš pridať alebo vyradiť vložák do štvor alebo dvojvozovej súpravy.
Jediné, čo sa ako - tak podarí, je výmena 263(381) za 263(381) a ani to nie vždy.
Doteraz súdruzi odporníci vychovaní v duchu najsvätejších Slávikovských tradícií nezistili prečo.
Ako to ten Rakušan / Nemec / Švajčiar robí, že čokoľvek, čo má splnené nejaké HW a SW minimum sa po prepojení UIC linky nájde samo bez ohľadu na typ voza a konfiguráciu súpravy začne komunikovať ako medzi sebou, tak aj s mašinou? A to má len UIC kábel, henten zázrak má pridané ešte dve sady bohvie koľko x-pinových Hartingov a stále to nejde