Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: ufo #233117:
Netreba to udržiavať.
Reply on: Solider #233118:
Len na základe toho, že tam bývam a počujem, že betón ten zvuk prenáša do bytu oveľa intenzívnejšie ako štrk, ktorý tam bol predtým.
Reply on: ufo #233117:
Na základe čoho súdiš, že by to malo byť nutne hlučnejšie? Električku idúcu po vybrúsenej trati na Špitálskej, kde je PJD + asfaltový zákryt trate, nie je ani počuť.
Reply on: Solider #233116:
Stále to bude po brúsení hlučnejšie, ako pôvodný zvršok po prebrúsení. Vie niekto, aký bol dôvod na pevnú jazdnú dráhu, keď to bolo ešte aj dvakrát drahšie oproti klasickému zvršku?
Reply on: Joyki #233114:
Hlučná je preto, lebo koľaje neboli prebrúsené. Podľa môjho osobného názoru je dosť veľký prúser, ak takáto základná vec nie je automatickou súčasťou projektu. Minimálne by som to od zhotoviteľa požadoval zdarma ako plnenie za omeškanie pri dodržaní zmluvných termínov výstavby.
Reply on: Adam3 #233109:
Zaujímavé riešenie celkom len tá 36 bude dosť chýbať. Pokiaľ nebude garantovaný prestup pri Krematóriu (najlepšie) alebo pri Starých záhradách tak to nebude dávať zmysel. Len aby tá "garancia" nevyzerala tak ako 41+64 pri voz. Hroboňova. Celkovo 36 nevyužívajú len školáci ale aj veľa ľudí na prestup pri Boroch na rýchlu L21. Segnáre by som po zrušení 30 obsluhoval linkou 130 a keby šla až po Krematórium tak by mohla nahradiť L37 v úseku Lamač - ZB. V tom prípade by mohla ísť 37 cez diaľnicu. L37 hlavne treba zrýchliť zrušením zachádzky k Tescu Lamač. Využívajú to v podstate len dôchodcovia ktorí by mohli na hrane prestúpiť pri Krematóriu medzi 37 a 130.
V petícii žiadajú kompetentných predbežným opatrením zamedziť hlučnosti a odstrániť nežiaduce účinky hluku a vibrácií po každom prejazde električiek.

"Jedným z opatrení, ktoré nestojí nič a je ihneď riešiteľné, je zníženie rýchlosti v danej lokalite na polovicu, ak nie viac, a to do času, kým sa definitívne odstránia technické chyby električkovej trate," píše Beladič.

Takže modernizovala sa trať, aby sa zrýchlila premávka, ale je hlučná, takže rýchlosť znížime na úroveň, alebo menej, aká bola pred modernizáciou.
Mimochodom je hlučnejšia, lebo ešte nie všade je trať zakrytá. https://bratislava.sme.sk/c/22305052/obyvatelia-karlovej-vsi-sa-stazuju-na-hlucnost-obnovenej-elektrickovej-trate.html
Reply on: tr3mp #233091:
Však, keď 8-tisícový Lamač musí obsluhovať 6 liniek (nerátam tie do VW), je jasné že všetky budú mať mizerný interval. Preto by bolo lepšie miesto všetkých tých pseudoliniek jedna-dve s poriadnym a v prípade potreby prestúpiť.
Reply on: on-line #233111:
Aspon nieco, ale mozno stale malo...
Reply on: Adam3 #233109:
Asi zatial najrozumnejsi navrh. Este mi chybala nejaka pravidelnejsia obsluha Segnarov v Lamaci po zruseni linky 30, napr. posilnenim 130.
Mna napada spojenie 123 a 20. Mala by na oboch koncoch nakupne centrum a podla toho by sa dobre dal nastavit interval (netreba posilnovat spicku). L20 by zas spajala vsetky 3 sidliska a zvazala ludi na elektricku do Dubravky (posilnena spicka).
L123 Tesco Lamac - Zaluhy - Alexyho - Bory mall (- Pri krematoriu?) / (- Bory byvanie?) (interval 15min, nahrada L36)
L20 DNV - Bory razcestie - Alexyho - ZST Lamac - Lamac
L23 VW - Bory razcestie (- Bory byvanie) - Bory mall- Lamac (nahrada L36 Bory - Lamac)
L30 zrusit
L36 zrusit
L37 posilnit interval
L63 posilnit interval (kazdy 2. spoj ukoncit v meste napr. zo SAV pod most SNP)

Uvedomujem si, ze spojenie ZB - Dubravka / KV je dost vyuzivane (ako napriklad aj tymi stredoskolakmi z 3och gymnazii) a L36 moze chybat. Nahrada je posilnena L37 + elektricka pre KV a L20 + L37 pre Dubravku. Horsie je to uz pre spojenie ZB - Bory. L123 by pripadne mohla ist az ku krematoriu a tam by bol prestup na L37, ak nie tak L37 + L23 z Lamaca.
Obsluha Bory byvanie by bola bud novou linkou smer Patronka a / alebo by sa sem este mohla predlzit L123 ako taky vymetak s prestupmi na Bory mall na L21, 92... + pripadne sa tadial da odklonit aj L23
Reply on: david1 #233106:
Prestup v Lamači na 23/123 do Dúbravky alebo na Patrónke na 21 do Devínskej je v súčasnej podobe CP dosť krkolomný a bez nadväznosti. S L36 som v Dúbravke zo ZB za 15-20 minút a pri Boroch za 8-10. L37 to len na Vrančovičovu trvá 10 minút, na Patrónku 18. Nehovoriac o tom, že okrem prestupu 37 -> 23 na Vrančovičovej to nie je na hrane
Reply on: david1 #233106:
Pri predpoklade obsluhy ZB iba linkou 37, ake by si odporucil spojenie cestujucemu z Krcov na Milana Marecka?

Ked odporucas prestup na 23/123 pre cestujucich z relacie ZB - Dubravka/Bory, poznas aj nadvaznosti spojov v spickach a spolahlivost prestupu?

Objasnil by si mi predstavu tvojho trasovania zlucenej 23+123?
To by ma skutocne zaujimalo a rad by som zachoval existujuce spojenie Lamaca s Dubravkou cez Alexyho, ktore existuje uz dlhe roky a je po nom dopyt.

Ako chces riesit obsluhu Borov mimo casu prevadzky 92jky? Prip. Ako by si racionalne nakladovo sekol 92 v tychto casoch?
Reply on: ddenny #233102:
ZB - Bory- Dúbravka
Prestup v Lamači na 23/123 alebo jednu zlúčenú.
Na Mláku chodí minimum spojov podľa obj.
To by zvládla aj L20.
L92 jazdí aj mimo návozov zmien počas celej špičky v 20 min.int. Vtedy to žiadne balíky rozhodne nevozí do /z WW. Je v nej kapacity dosť aj pre obsluhu Borov.

Kapacita v Lamači je dostatočná no nikam sa tam neposuniete v intervaloch bez optimalizácie podobnej ako bola v Petržalke.
Reply on: gejza #233095:
Nevidím tam zúfalé výlevy, len suché konštatovania a to, že časť revízorov nemá Kinderstube, je prostý fakt.
Reply on: Ma178rek #233101:
V tom prípade nič nevyriešiš lebo v Záhorskej zostane interval nezmenený len sa dajú klbaky ktoré budú v sedle pri 20 min int. voziť vzduch
Reply on: alfonzz #233099:
Takto si to uplne nepredstavujem. Podla mna model ponuky verejnej dopravy v Lamaci je dost dobry. Len by bolo fajn, keby nemali prakticky duplicitne linky a lepsie rozostupy medzi spojmi. Ale kapacitna obsluha pre Lamac je az az.
Reply on: david1 #233098:
Okej, elektricky vsak maju radialy a omnoho hustejsi interval a omnoho nizsiu nachylnost na meskania. Zobral si len cast argumentu - skolaci, ale to rozhodne nie je jediny dopyt. A 36 predsa neriesi len prepravne vztahy Dubravka - ZB, ale aj ZB Bory, ZB - DNV s prestupom na hrane na Boroch. Doteraz vacsina cestujucich zo ZB bolo nutenych cestovat na Patronku kvoli takemuto prestupu, chces povedat, ze toto husto premavajucou 37-mickou vyriesis?

Nesuhlasim s klbmi na 37, radsej by som siel do hustejsieho intervalu s kratkymi vozmi, pokial by 7,5min (7/8min) interval kapacitne nestihal, vtedy by som sahal az na klbove vozy. Ako cestujuci omnoho viac uprednostnim castejsie spojenie s cielom ako menej caste s vacsim vozom, uprimne ani nerozumiem pridanej hodnote takejto obsluhy pre obycajneho cestujuceho.

Co sa tyka 23/123, neviem co si predstavujes presne pod pojmom zlucenie. Mne z toho bud pride, ze zrusis 23 ku VW a Mlake a zachadzky vyriesis trebars 20 16x za den ku Mlake a ponechas len 123 obsluhujucu Lamac a Dubravku cez Bory alebo nechas len 23 posilnenu jazdiacu zachadzkou ku Borom.

Stale nie som presvedceny, ze linka urcena najma na zmeny do VW, cize 92, je vhodnym sposobom obsluhy novej stvrte.
Reply on: alfonzz #233099:
a všetky 30+37 viesť obojsmerne cez tesco lamač aj segnáre?
ako asi by to bolo príliš dobre obsluhované ale práveže treba zaviesť lepšiu MHD aby bola atraktívna
... ja si myslím že by sa to dalo, interval takejto linky by mohol byť 6/10/7-8/10 (o21 prechod na 15min)
63 by sa asi musela dať 12/20/15/20

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.