Reply on: fobust #23191:
Je to ale pochopitelne...pretoze za posledne roky bolo v MHD tolko zmien, ze je celkom logicke, ze cestujuci su z nich zmäteni... tym, ze posobim uz tolko rokov v oblasti MHD, stretla som sa uz s cimkolvek...nevysvetlis napriklad cestujucemu, ze ked elektricka ci trolejbus (väcsina T) funguje na dopyt, ze NEMA stlacat tlacitka vovnutri autobusu...takisto nevysvetlis cestujucemu, ze ma citat aktualne vylepy o zmenach v doprave, ked je predsa ovela prozaickejsie dobyjanie sa k vodicovi...gro cestujucich i napriek coraz rozsiahlesiemu pristupu k informaciam NEPOZNA svoje prava ci povinnosti cestujuceho...niekto napriklad nepochopi, ze ked je nasnezene a jemu sa smyka, zakonite sa smyka aj busu - ale ked stoji presne na okraji zamrznuteho obrubnika...asi evidentne nepochopil...a vela cestujucich je takych, ze keby pred nimi zabrzdila drevena biela latrina s cervenymi pasmi, aj tak by si nastupili a pytali by sa, kam ich to odvezie...Cestujuci je zvlastny "typ" prepravovaneho "materialu: je totiz ZIVY, s naladami, starostami...preco by mal chapat, ze musi vystupit z autobusu takmer kilometer a pol od miesta, kde mu predtym jeho spoj stal, a v mraze ci 40 stupnoch, chory ci s dietatom slapat k svojmu cielu...a pritom zaplatit kazdy mesiac nemalu ciastku za cestovne?
Lenze...i vodic je zvlastny "typ" dobre nacasovaneho stroja, ZIVY, s naladami, starostami...a je to takmer VZDY on, kto za svojim chrbtom pohlcuje agresivitu, ci nadavky od "zakaznika" - a mozes mi verit, m a l o k e d y je to pochvala...
Dopravny podnik je v tomto skutocne v nelahkej pozicii - musi setrit financny i materialny potencial a gazdovat takmer "z iluzii" - pritom vyjst v ustrety takmer vecne nespokojnemu zakaznikovi a zaroven dufat, ze pohar trpezlivosti zakaznika neohrozi pracovnikov, ktori su mu najblizsie (vodici). Bude to chciet davku trpezlivosti od nas vsetkych...aby zakaznik dostal za svoje peniaze adekvatnu sluzbu, a aby prepravca mohol stavat na realnom kapitale a tym adekvatnu sluzbu ponukat...
tr3mp