Čo sa týka stláčania tlačidiel na dopyt, riešením by podľa mňa bolo zreteľné odlíšenie vozidiel s dopytom a bez dopytu. Prečo nemôže pri dverách zvonku aj zvnútra nejaká unifikovaná nálepka s dvoma variantmi:
a) DVERE OTVORÍTE TLAČIDLOM
b) DVERE OTVÁRA VODIČ
Prípadne nejaký piktogram k tomu. Ak by to bolo zreteľne označené, prípady neporozumenia cestujúcimi by sa začne zredukovali.
Každopádne úplne najlepšie by bolo jednorazové zavedenie dopytu v celej sieti MHD na všetkých typoch vozidiel.
a) DVERE OTVORÍTE TLAČIDLOM
b) DVERE OTVÁRA VODIČ
Prípadne nejaký piktogram k tomu. Ak by to bolo zreteľne označené, prípady neporozumenia cestujúcimi by sa začne zredukovali.
Každopádne úplne najlepšie by bolo jednorazové zavedenie dopytu v celej sieti MHD na všetkých typoch vozidiel.
Z
Cestujuci je zvlastny "typ" prepravovaneho "materialu: je totiz ZIVY, s naladami, starostami...preco by mal chapat, ze musi vystupit z autobusu takmer kilometer a pol od miesta, kde mu predtym jeho spoj stal, a v mraze ci 40 stupnoch, chory ci s dietatom slapat k svojmu cielu...a pritom zaplatit kazdy mesiac nemalu ciastku za cestovne?
Lenze...i vodic je zvlastny "typ" dobre nacasovaneho stroja, ZIVY, s naladami, starostami...a je to takmer VZDY on, kto za svojim chrbtom pohlcuje agresivitu, ci nadavky od "zakaznika" - a mozes mi verit, m a l o k e d y je to pochvala...
Dopravny podnik je v tomto skutocne v nelahkej pozicii - musi setrit financny i materialny potencial a gazdovat takmer "z iluzii" - pritom vyjst v ustrety takmer vecne nespokojnemu zakaznikovi a zaroven dufat, ze pohar trpezlivosti zakaznika neohrozi pracovnikov, ktori su mu najblizsie (vodici). Bude to chciet davku trpezlivosti od nas vsetkych...aby zakaznik dostal za svoje peniaze adekvatnu sluzbu, a aby prepravca mohol stavat na realnom kapitale a tym adekvatnu sluzbu ponukat...