A teraz mi povedz, koľkokrát si sa viezol linkou 84. Ja ako Dúbravčan mám istotne lepší prehľad než ty a rozhodne by som nepovedal, že L84 chodí prázdna, ani poloprázdna.
V novodobej histórií DPB zaviedol "uniformy Cng Zachar, okolo roku 2004-2005 - boli to svetlomodré, resp. belasé košele. A ak si dobre pamätám, každý vodič mal tri. Odvtedy do dnes bolo toľko rôznych košiel, polokošiel, tričiek, búnd atď, že neverím že úplne všetky doteraz sú niekomu nepohodlné a nevyberie si z tej ponuky. A ináč veľa vodičov chodí do práce autom, takže si ho ráno zaparkujú pred vozovňou (ak majú rannú) a po striedanie aj tak idú do tej vozovne pre auto. Alebo naopak poobede si najprv zaparkujú auto ku vozovni a potom idú niekam na trať striedať.
Super nápad,na papieri alebo super nápad ako plýtvať dobrými a hlavne klimatizovanými vozmi,ktoré zase inde v BA chýbaju.Lebo L83 a L84 má medzi sebou 4 minúty v špičke.Priklad L83 vyráža 8.00 od Pri kríži ide cez starú Dúbravku.L84 vyráža od Pri Kríži 8.04 a oba spoje sa stretnú na Drobného a vlečú sa zasebou až do Petržalky po Jungmanovu kde sa ich trasa delí.Nátura Slováka je tá,že treba sa napratať do prvého voza a ten za ním je prázdny.Preto,som iba podotkol,že ten druhý ktorý nie je až tak plný mohol byť kľudne SOR NB18 ako to bolo aj predtým a MB Capacity sa mohli použiť na X5.
#súhlasím s tebou# len dávaj pozor aby ťa tu Ňadran,Trolejbusák,Železničiar a ďaľší neukameňovali za to čo si tu napísal.Lebo 20 rokov sa uniformy v Béuse nenosili a nikomu to nevadilo.Len posledný riaditeľ nemal kam pred koncom svojho kráľovania vyhodiť cca 800€/osobu=uniforma aj tak nepohodlnú.Ale vodiči nedostali ani obyčajné blahoželanie k Vianociam nieto ešte nejaké Vianočné odmeny ale na uniformy bolo.
Prestaň urážať ty hejter! Každý si snáď móže v tejto diskusii vysloviť svoj názor nie? Nie každý musí byť stotožnený s tým,čo tu niekto tvrdí a píše.Alebo je to podmienka pritakávať podľa väčšiny aby bol za dobŕáčika???To snáď nie!!!Niekto Vám nie je pochuti tak rozdávate mínusky aby sa Vám uľavilo?
Páni asi Vám uchádza o čom je vlastne táto diskusia.
Tak napríklad ráno sa vodič oblečie do uniformy na vypravni okolo 14:00 končí na trati,napríklad L66 kde je striedanie na zastávke "Trhovisko",len mi povedz kde sa má vodič dôstojne prezliecť???Má ísť znova na Jurajov Dvor na výpravňu dákych cca 30 minút s prestupmi a potom v civile domov?To rovno môže ísť v prepotenej uniforme domov.
A neporovnávajte tu všelijaké SADky kde vodič začína ráno pri svojom bydlisku skoro pred domom na dedine alebo začína v depe napríklad v BA je to ASMN kde má šatňu+sprchu a večer končí napríklad zase na ASMN alebo niekde na dedine na konečnej prípadne pred svojim domom.V tomto prípade OK nosenie uniformy nie je problém.Problém je v tom,že v BA asi 25% konečných obratísk nemá sociálne zadiadenie a nieto ešte sprchu a miesto kde sa prezliecť ale strieda sa napriklad tam.
Prečo? Pretože byť grobian v uniforme je už "akésik" blbé aj samotnému grobianovi. V tielku a žabkách je to omnoho presvedčivejšie. Ospravedlňujem sa, za veľmi zjednodušenú generalizáciu problematiky (ne)nosenia firemného odevu (zámerne sa vyhýbam uniformy, aby niektorí nechytili alergickú reakciu pri tomto pojme).
Mňa zase prekvapuje, čím je daná výnimočnosť Bratislavy, že práve v tomto jednom meste je povinné nosenie uniforiem vodičmi stále a donekonečna diskutovaný problém. Napriek tomu, že v drvivej väčšine ostatných prevádzok - bez ohľadu na svetovú stranu od BA, bez ohľadu na veľkosť mesta, bez ohľadu na typ vozidlového parku, bez ohľadu na vlastníctvo dopravcu, bez ohľadu na štát, v ktorom mesto leží... - tam všade to evidentne žiadny problém nie je a uniformy vodiči roky nosia.
Pätnásť rokov pracujem v dopravnej branži, nie som si vedomý žiadnej zásadnej odlišnosti podmienok našich vodičov od vodičov DPB a napriek tomu nosenie uniforiem v našej firme nie je zásadný problém. Naopak, viackrát som bol významne poučený, že prípadný pokus o zrušenie uniforiem by odbory okamžite nemilosrdne napadli - hádam si vodiči nebudú v práci drať oblečenie kúpené za vlastné peniaze!
škoda je, že väčšina ľudí má pod rovnošatou zafixovane tesiláky, alebo mundúry, čo nosili ajzboňáci pred 30timi rokmi... ja sa pýtam, ak niekto chodí do práce v tričku a kraťasoch, prečo mu vadí ak to má predpísanú farbu a v prípade trička aj logo... v dnešnej dobe je toľko možností ako ľudí obliecť do "uniforiem" bez toho aby vyzerali ako pajáci
Veď to je vlastne podstata dress-code. Toto je úplne bežný postup v niektorých firmách. Máš definované farby a typ oblečenia, ale či si kúpiš slim-fit nohavice alebo si kolegyňa kúpi high-waist sukňu, je na osobnom zvážení.
Ono mozno by to stacilo, keby to bolo ako kedysi v Tescu.
Mal som kolegu, na ktoreho nevedeli zohnat sluzobnu koselu/mikinu (nosieval 2XL-3XL ale specialne upravene (divny tvar tela)). Ale mal vlastnu mikinu podobnej farby a strihu bez loga Tesca, tak mu dovolili nosit to, nech aspon vypada ako predajca a dal si menovku na to. A nevadilo to nikomu
Takze podla mna by sa mohol urobit aj kompromis, pokial niekomu nevyhovuje strih ci material, aby si zaobstaral koselu podobneho strihu a farby a bud by mohol dostat nejaky odznak, co by si tam pripevnil, alebo by mu DPB mohol dat nasit na to logo
A prémie bye bye....
V tom máš pravdu, v prvom rade treba dbať na technickú časť veci, uniformita je fakt na poslednom mieste. Na druhej strane nevidím až taký problém nejaké univerzálne polokošele dodať od pár výrobcov, všetci si okontrolujú, vyskúšajú materiál, a čo bude dobré, to sa objedná (možno nemusí byť len jeden dodávateľ na všetko, môžu dodávať aj dvaja či traja). Samozrejme riešiť nohavice či biele rukavičky je somarina, ale tričko máš aj tak nejaké, a vždy je kultúrnejšie keď zamestnanci majú uniformitu, nejakú úroveň, než zmes balkánu. Keď to vezmem príliš za vajcia, prídem na SADky a trrebárs SAD DS jazdí v bielych košeliach. a ide to. hej, SAD prievidza vyzerá ako bratislavskí taxikári v 90tkách, ale im sa to dá prepáčiť, nemajú takmer nič sériové s klímou ktorá by dačo dokázala spraviť. Tu má väčšina vozidiel ako akú klímu aspoň v kabíne.
Takže vo výsledku by sa dala rieišť nejaká jednoduchá uniformita, ale najskôr fakt je treba vytvoriť systém služieb za ktoré sa netreba hanbiť.
K uniformám moj názor.Som dlhoročný vodič mhd a som proti povinnemu noseniu rovnošaty.
Dovody-necitim sa v tom pohodlne,nie kazdy typ postavy vtom vyzerá prijatelne.já ako šašo.
-všetky služby začínajú a končia inde,bez možnosti sa prezliecť,takže aj svoj sukromny čas
do práce a z práce verejnou dopravou kde kolkokrát počujem hanlive poznamky na svoju osobu
a mhd.Bohužial tie poznámky sú oprávnené nakolko ludí nezaujíma či má vodič uniformu ale či im prišiel spoj načas,či má vodič príjemné vystupovanie,či je vozidlo spravne servisované a tym pádom v nom všetko funguje.Klima,dopyt,kurenie,tlmiče atd.A skutočnost je že vidia a počujú všetko povolené rozhrkané,vrzgajúce .Pár vozov ktoré sú delenkárske a vodič sa stará a vo volnom čase behá so šrobovakom a klučmi sú na tom ako tak.Ostatné vozidlá idú z ruky do ruky a nikto nespravý na vozidle nič ,len to čo už bráni vypraveniu vozidla.Najlepšou reklamou pre dpmb bude,ked na zastavku pride vozidlo kde bude všetko fungovať,vodič s príjemným vystupovaním,neutečie cestujucim pred nosom a poskytne im prijemnu cestu svojou profesionalnou jazdou.A kludne može byť aj v havajskej košeli.
P.S-
Pred asi dvoma rokmi ma na stanici kotrolovali a buzerovali že nemám tričko.Sedel som v karose čo bola 20rokov po zivote,kúrila v lete ,všetko od oleja,ruky špinavé,volant z 80percent bol len holy vnútrajšok drát omotany lepiacou paskou čo sa mi lepila na ruky..do mna vošiel taký jed a povedal som ..........
Ak sa vodič hanbí si dať decentnú polokošeľu s drobným logom a nehanbí sa dať si kadejaké vyťahané tielka, športové tričká apod., potom fakt nie je chyba v uniforme. Len teda by bolo fajn neplakať, ako si vodičov málo vážime, ak oni svojím konaním k rešpektu nie sú ochotní prispieť.
A ver, že ak sa zavedie normálne reagovanie na podnety a sťažnosti, ľudia nebudú mať zúfalú potrebu vykričať svoje trápenie "aspoň" vodičom. Takže hejtovaním zmien za lepšiu komunikáciu vlastne ideš sám proti svojím názorom
Takmer päť rokov ešte za komančov som brigádne jazdil na trolejbusoch a jazdil som v beúsackej uniforme, spolužiaci si zo mňa robili prdel, keď ma videli v mundúre, ale spadla im sánka, keď večer v 39-ine sa oni tlačili ako sardinky a mňa pustil vodič v Ikaruse za pádlo a viezol som sa ako kráľ, takže mne uniforma uľahčila cestu do/z práce
Áno, nie všetky služby končia na výpravni, to uznávam, ja sa na mnohé veci dívam ako bývalý pavučinár, kde každá služba buď začína alebo končí na výpravni a tam majú pekné veľké skrinky mám dojem, že pre každého vodiča
Vladimír
Pätnásť rokov pracujem v dopravnej branži, nie som si vedomý žiadnej zásadnej odlišnosti podmienok našich vodičov od vodičov DPB a napriek tomu nosenie uniforiem v našej firme nie je zásadný problém. Naopak, viackrát som bol významne poučený, že prípadný pokus o zrušenie uniforiem by odbory okamžite nemilosrdne napadli - hádam si vodiči nebudú v práci drať oblečenie kúpené za vlastné peniaze!