Reply on: Ike #230753:
B+R sa dá spraviť aj dnes aj pre viac, ako 100 bicyklov, na to netreba (a sa nesmie) zrušiť 80 P-miest pre autá. Autá tam sú aj budú, pretože nové obytné ulice sa budujú mimo intravilánu, kadiaľ nechodia a ani nepôjdu autobusy a sú dokonca ďalej od autobusovej zastávky, ako od železničnej stanice. Ako vravím 200 áut tam parkuje už dnes (zvýšený pohyb automobilov už je), takže zníženie ich počtu si nemyslím, že je progresívne. Cajgle sa dajú riešiť ako vravím aj zajtra bez únijských peňazí. Nehovorím, že je zlý nápad mať autobusy hneď popri koľajisku, ale v Bernolákove sa žiada úplne iný projekt, ako ten navrhnutý, hlavne, keď autobusová zastávka je pri stanici a pred stanicou je aj otočka, takže dokonca je tam aj územná rezerva na autobusovú zachádzku. Treba logicky porozmýšľať a nebrať bezhlavo státisíce na terminál, čo ani vlastne nemá svoje silné opodstatnenie, keďže sa tam nedejú prestupy medzi vlakmi a busmi. Mohli by, ale len na jeden smer, a na to stačí otočka, netreba terminál. Zo severnej strany je príchod na stanicu cez prázdnu ŽSR plochu cez koľaje (ale nie masový), čo sa deje hádam na každej trati na Slovensku okrem 120. Plot bol zavarený oproti výpravnej budove, takže (masový) prechod cez koľaje sa zamedzil v priestore stanice a odklonil sa na priecestie.
Joyki
ZSSK to už raz spravila 130-ke: Os končili po celý deň striedavo na HLST/NM. Tie novomestské vozili vzduch a z HLST výrazne ubudlo ľudí, lebo úspešne vyhnali ľudí z vlakov s tým nesystémom. Prežilo to jeden rok a v ďalšom grafikone už NM vyrazili a všetko vrátili naspäť na HLST, lebo sa ľudia doslova búrili proti tomu.
Badať snahu o Filálku a o vytlačenie S50 a S60 z HLST, pričom práve tieto vlaky prinášajú najväčší obeh a tržbu, ak nerátame košické rýchliky hornou trasou. Za hodinu v špičke privezú tisícky ľudí a mesto preferuje rozložený variant. No fakt gratulujem. Myslím si však, že to tak ZSSK nenechá. Na Filiálku zas všetko nenapchajú, takže časť spojov bude musieť ísť aj na NM/Petržalku. Ak v prípade Filiálky by nič nešlo z Trnavy a Galanty na HLST, spomína sa v štúdii aj optimalizácia prestupného uzlu Predmestie/Vinohrady kvôli zachovaniu prestupových väzieb medzi Os a R/IC/EC. Trnavské mýto je už približne porovnateľné s lokalizáciou HLST (okrem západnej časti mesta) a Štefánikovej+okolia.