Napr. na 88 máš po väčšinu dňa taký obeh že konkrétny kurz sa točí každú hodinu, čo pri 25 minútovej jazdnej dobe jedným smerom znamená že vodič jazdí prakticky nonstop. V určitých časoch sa tam potom vkladá poradie navyše, vďaka ktorému sa obeh posunie o 12 minút (dĺžka intervalu na 88), takže pod Mostom SNP vznikne pobyt 23 minút, ktorý sa dá využiť ako 15 minútová prestávka. Dve takéto prestávky umožnia vodičovi jazdiť ďalšie 4 hodiny. Po nich už neprestávku ale strieda ho poobedný vodič, ktorý zas môže jazdiť 4 hodiny kým tam na večer príde zas to delené poradie spraviť dve prestávky po 15 minút.
Prešiel ako som aj predpokladal všetkými čiže mestom, BSK a aj MD rozvojový variant.
Ďalej k tomu samozrejme aj reko trate 110,130 a zvýšenie priepustnosti na 120 a 131.
Ďalej nové zastávky po BA.
Trať 131 by sa dala napojiť aj na Filiálku. V prvých plánoch to aj bolo.
Čo ja viem tak by tam mala končiť cieľová doprava čiže hlavne OS a REX.
Pokiaľ viem, v štúdií sú v zásade dva prevádzkové koncepty (+ nejake variantné riešenia) ktoré predpokladajú Filiálku.
Podľa jednej koncepcie by sa vlaky mali deliť podľa kategórie - teda jedna stanica by slúžila pre diaľkovú dopravu a druhá pre regionálnu. Napr. R z Trnavy by išli na Hlavnú stanicu, zatiaľ čo Os z Trnavy by išli na Filiálku.
Podľa druhej koncepcie by sa vlaky delili podľa smeru z ktorého prichádzajú - teda napr. všetky vlaky od Senca (R aj Os) by šli na Filiálku a všetky vlaky od Trnavy na Hlavnú stanicu (uvádzam ako príklad nepamätám si ako to mali rozhodené).
Valec predpokladám daný výrok chápe ako priklonenie sa k druhej koncepcií.
Čo majú oba varianty spoločné je ako veľmi z nich už na prvý pohľad kričí, že sa zúfalo hľadá nejake využitie pre Filiálku, namiesto toho aby sa hľadalo dobré dopravné riešenie.
No ak vlaky od Kútov a DS budú končiť inde ako na Filiálke, tak to zodpovedá tej dogme o rôznyhc staniciach, či? Podľa mňa sú teda obidve dogmy v zhode a rovnako debilné.
Tak vždy sa deklarovalo, že Filiálka bude stanica pre prímestskú dopravu, kde budú končiť regionálne vlaky zo všetkých smerov (teda okrem Kútov a Dunajskej Stredy, lebo tie sa tam nemajú kadiaľ dostať).
V zmysle toho je variant "kde sú vlaky z jednotlivých smerov ukončené v rôznych železničných staniciach" presným opakom.
Ale aj tak sa mi najviac páči, ako všetci preferujú Filiálku a pritom tam nebude mať čo jazdiť. V BA budeme mať 3 stanice s vyťaženosťou 2 vlaky za hodinu a jednu (Hlavnú) kde ich pri troche šťastia bude dvojnásobok.
"Mesto Bratislava preferuje alternatívu s výstavbou železničnej stanice Filiálka. Bratislava je zároveň za rozložený variant, kde sú vlaky z jednotlivých smerov ukončené v rôznych železničných staniciach na území mesta."
ale neviem či aj potom idú naspať na 88, predpokladám že ten ranný ide najskôr na 74 a následne na 88 a poobedný ide z 88 na 74 a následne po 1 kole z hlavnej do vozovne..
akela
kubáčkovci kam vietor tam plášť, stačilo aby expert vstúpil k Matovičovi a už to ide
https://debata.pravda.sk/debata/517638-bude-filialka-dopravnou-spasou-pre-bratislavu/