Reply on: mathre #227168:
Autorovi tej odpovede by som zelal pracovat tri dni v nejakej sukromnej firme, ktora nezije z toho ze jej magistrat posiela peniaze za nicnerobenie. V normalnej firme ked je vela roboty, tak sa holt proste ten tyzden-dva maka. Nech mi nikto nehovori ze spracovat data pre jednu vyluku do palubakov + na web (co by mali byt tie iste data keby DPB netrval na tom ze na weby pojdu ine, casto nespravne a nekompletne, data) je robota na viac ako jeden pracovny den. Ja som ten palubakovy format videl, aj keby to hned robili manualne tak vacsinu veci musia zvladnut za jeden den tvrdej prace. Informovanie cestujucich o tom ako to jazdi je jedna z najdolezitejsich uloh podniku hned po samotnom jazdeni. Co to ma byt ze napr. pocas nedavnej vyluky v Devinskej, kedy si z VW2 isiel posledny spoj o hodinu a pol skor ako bezne, vsetky systemy veselo ukazovali ze 23:55 ten bus ide? Ked sa na to niekto spolahne tak potom co?
Nehovoriac o trojtyzdnovej (!!!) vyluke v Ruzinove, kedy vsetko od ich webu po Google Maps zobrazuje nezmysly. Ako ma potom clovek prestupit do MHD ked ani taku elementarnu vec ako vyhladanie spojenia nema k dispozicii?
Opakovane len dokazuju ze na klucovych poziciach maju bud neschopnych, alebo flakajucich sa ludi a manazment nedokaze alebo nechce nastavit vnutrofiremne procesy tak aby fungovali aspon elementarne veci.
Donekonecna len "neda sa to", ked kazdy kto vystrcil nos z Bratislavy ma moznost vidiet ze sa to da.
mathre
Dobrý deň,
doleuvedenou správou zo dňa 24.07.2018 (pod. č. 15616/2018, #62/2018 zo dňa 25.07.2018, po výzve doplnená dňa 25.07.2018 pod. č. 15617/2018) bola Dopravnému podniku Bratislava, akciová spoločnosť (ďalej len „DPB“) elektronickou poštou na adresu vnutorna.kontrola@dpb.sk , doručená žiadosť, ktorou žiadate o poskytnutie informácie podľa zákona č. 211/2000 Z. z. o slobodnom prístupe k informáciám a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „Infozákon“) cit.: „Otázka 1. Ako je možné, že vozidlá linky 39 dňa 24.7. jazdili na transparentoch s cieľom Ostredky súhvezdná miesto cieľa Avion Shopping park.? Otázka 2. Ako je možné, že v dostatočnom predstihu neboli na zastávkach dotknutých liniek vyvesené výlukové cestovné poriadky? A neboli tam ani dnes, teda v čase výluky? Otázka 3. Neprekáža vedeniu dopravného podniku, že sa takéto situácie neustále opakujú? Nemá byť náhodou v dopravnom podniku zodpovedná osoba, ktorá má na starosti správne označovanie vozidiel a označenie zastávok výlukovými cestovnými poriadkami? Ak áno, prečo ešte nebola zjednaná náprava napriek niekoľkým sa opakujúcim pochybeniam? Bude sa to stále opakovať aj pri iných výlukách ?“
Požadované informácie žiadate doručiť na e-mailovú adresu:
DPB ako povinná osoba podľa § 3 ods. 2. Infozákona, poskytuje nasledovné informácie:
V súčasnej dobe, keď DPB eviduje týždenne jednu zmenu organizácie dopravy - opravy komunikácií, výstavba Mlynských Nív a výstavbe D4R7 sa snažíme pri každej mimoriadnej situácii informovať cestujúcich v čo najväčšej možnej miere. Žiaľ, z množstva zmien nie sme fyzicky schopní ku každej zmene spracovať aj cestovné poriadky.
Pre ucelenú informáciu uvádzame, že v tomto období máme viac ako 15 práve prebiehajúcich mimoriadnych odklonov na území celého mesta, ktoré sa dotýkajú mnohých liniek a zastávok MHD.
Toto všetko má dopad na kvalitu poskytovaných dopravných služieb, čo si uvedomujeme, ale skutočne nie je možné, a zmysle platnej legislatívy ani potrebné pri krátkodobých zmenách, vytvoriť nový grafikon, nahrať ho do všetkých vozidiel, vytvoriť cestovné poriadky, spracovať vozidlovú informatiku, nahrať ju do všetkých vozidiel, atď...
Zároveň informujeme, že v mnohých prípadoch sa zmeny riešia vo veľmi krátkodobom časovom horizonte na hranici operatívneho riadenia, pričom počet pracovníkov určených na tvorbu grafikonov, vozidlovej informatiky, roznos/lepenie informácií a pracovníkov starajúcich sa o zastávky je limitovaný a najmä v dovolenkovom období obmedzený, preto môže nastať situácia, že nie vždy budú informácie, alebo materiály v 100% stave, tak ako to požadujete.