Vodič už udelením vodičského oprávnenia skupiny B povolenie na regulovanú činnosť má, to si správne uviedol, ale na ďalšiu regulovanú činnosť, ktorou je doprava cestujúcich v nepravidelnej doprave, sa vyžaduje preskúmať znalosti a stav vodiča osobitne a detailnejšie a keďže je to regulovaná činnosť, tak má nad týmto odvetvím príslušný orgán aj regulačnú právomoc odoberať odbornú spôsobilosť, keďže fikcia o tom, že to vyrieši neviditeľná ruka trhu, nie je dostatočnou zárukou (správanie slovenského spotrebiteľa práveže spravodlivo takéto osoby nevylúči z podnikania a dosahovania zisku).
Jednu dobu predávali / ponúkali vo vlakoch celodenné lístky za zvýhodnenú cenu. Teraz ale také aspoň nič nehlásia. Inak ale lístky na pražskú (nielen) mestkú dopravu predávajú na staniciach v osobných pokladniach v krajských mestách susedných krajov. Aspoň čo viem u nás v Ústí nad Labem , ale nie celý sortiment
A nejako sa strácam, ale podľa toho čo som čítal v minulosti a tuším aj skúšal: Ak by som si s mojim PCL pre 100+101 kúpil v červenom multifunkčnom označovači na nástupišti na Hlavnej stanici 15 alebo 30-minútový CL1C na 2 zóny, tak určite by jeho časová platnosť nezačínala až od Podunajských Bisupíc [smer Kvetoslavov]...
A keďže vlaky na S70 nie sú nasadzované na iných trasách, tak teoreticky by multifunkčné označovače (tie žlté ako v MHD alebo červené ako na nástupištiach) mohli byť nainštalované aj priamo vo vlaku, nie? Veď pre porovnanie: Na S25 v "bagete" sú fungujúce označovače, ale iba na papierové lístky. ?
Druhy odstavec: Kedze ZSSK vie vo vlaku zapisovat do karty u vlakveduceho zakupeny PCL, predpokladam ze rovnako by technicky dokazala realizovat zapis eCL a prislusneho kreditu. Problem je teda ciste administrativny (a zatial sa nikto nema k tom riesit ho). U RJ tazko povedat, oni dnes vo vlaku do karty nezapisuju nic - ale neviem ci vobec existuje HW ktory by bol schopny citat, ale nie zapisovat.
V pripade PID je volitelny len zaciatok casovej platnosti, nie zaciatok pasmovej platnosti (tym je vzdy stanice vydaja). V PID ale kombinaciu PCL a jednorazoveho listka riesi tarifa (sice nie prilis stastne, ale aspon nejako, na rozdiel od IDS BK kde sa dopravcovia mimo SL ani po troch rokoch nevedia dokopat k rieseniu), cize posuvanie pasmovej platnosti priamo na pokladni nutne nie je.
Bolo by technicky realizovateľné keby (tak ako Slovak Lines v autobusoch) aj ZSSK a Regiojet dokázali v ich prenosných pokladniciach vo vlaku používať kredit na BČK = elektronickú peňaženku na predaj cestovných lístkov?
V súčasnom stave by aspoň čiastočným zjednodušením (aj keď NIE ideálnych riešením) podľa mňa bolo keby to bolo tak ako je v tom linku z PID:
"Na rozdíl od klasických jízdenek na MHD se ty z pokladen v železničních stanicích ve vlaku už neoznačují. Jejich časová platnost je vytištěná přímo na lístku, ZÁKAZNÍK SI VŠAK ZAČÁTEK PLATNOSTI může SÁM VYBRAT BĚHEM NÁKUPU. V době platnosti jízdenky pak cestující může jezdit neomezeně ve vybraných tarifních pásmech."
Cestovne listky IDS JMK sa vo vlaku skutocne nepredavaju. Podobne je to myslim aj s PID. Naopak, vo vlakoch CD sa predavaju cestovne listky tych pochybnejsich IDS s roznymi cudesnymi tarifnymi strukturami v ktorych neexistuje moznost zaobstarat si CL inokedy nez na zaciatku cesty (a teda pri neobsadenej stanici nezostava ina moznost nez umoznit kupu vo vlaku) - prikladom su ODIS, alebo DUK.
(Nejde mi vygoogliť): Je naozaj pravda, že ČD vo vlakoch predávajú lístky iba za ich tarifu, a teda nepredávajú jízdenky IDS JMK? ? Pred týždňom som sa to tam dočítal v jednej menšej stanici a nenapadlo mi ten oznam odfotiť. ? Ach, ja niekedy nerozmýšľam. ?
Ako je možné, že keď v mladšom IDS BK to dokážu obaja zaintegrovaní železniční dopravcovia, tak v IDS JMK (ČD) sa to nedá? Ani jízdenky na iné integrované systémy v ČR vo vlakoch ČD nepredávajú?
A aby ste ma zas nezdrbali, že sa len pýtam, tak aj informujem: Prekvapilo ma, že ČD už aj ich vnútroštátne lístky predáva aj za EUR - osobne odskúšané: Je to za jednotný železničný kurz [JŽK], ktorý je pre nás pomerne výhodný http://jzk.cd.cz/everyone/jzk-osobni/index_cs.html .
Už berú (spolu s bankovkami) € mince všetkých nominálnych hodnôt, ale vydávajú iba v Kč, a to podľa směnného kurzu, ktorý je pre nás trochu nevýhodnejší oproti JZK. http://jzk.cd.cz/osobni/prep_kurz.htm
Podľa info od pokladníčky je za eurá možné na staniciach kúpiť aj jízdenky IDS JMK! ? Neviem ale podľa ktorého z vyššie uvedených kurzov. A možno to ide podľa Cenníka IDS JMK (časť "v cizí měne") za ktorý predáva vodič lístky v autobuse na linke 910 (aj na tej ich do Rakúska)... Ej neviem ani: Vodiči 910 pri platbe v EUR vydávajú tiež v EUR? Predpokladám, že je to tak. Napr. v JLV som za platbu v EUR zažil iba výdavok v EUR.
Vraj aj priamo vo vnútroštátnom vlaku ČD sa už dá platiť v EUR podľa infolinky (minimálne manipulačnú prirážku za nákup jízdenky vo vlaku).
Ziadne svetlo, tam je betonovy stlp. Na videu to mozno nevidno, ale bola to dost supa o ten ostrovcek, az jej zlomilo napravu. Ona mala tak 40kg. Ked nebola priputana, mohlo ju uderom na chvilu vypnut.
Videl som to video a nerozumiem tomu bezvedomiu. Zrejme nebolo následkom fyzického kontaktu vozidla s autobusom a svetelnou signalizáciou (ktorý bol nepatrný), ale súvisel s omamnými látkami, alebo náhlym poklesom vyhecovanej psychiky.
Nocak uz stal. Deva mala defekt, lebo presla po kolajisku. Pri autobuse pridala, hodilo jej zadok do busu a v hodinach zostrelila oatrovcek na krizovatke. V buse je diera. Odstaveny.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
810zssk
V pripade PID je volitelny len zaciatok casovej platnosti, nie zaciatok pasmovej platnosti (tym je vzdy stanice vydaja). V PID ale kombinaciu PCL a jednorazoveho listka riesi tarifa (sice nie prilis stastne, ale aspon nejako, na rozdiel od IDS BK kde sa dopravcovia mimo SL ani po troch rokoch nevedia dokopat k rieseniu), cize posuvanie pasmovej platnosti priamo na pokladni nutne nie je.