Reply on: 810zssk #225239:
Samozrejme, že je, ale nevidim v tom nejakú snahu robiť niečo s kapacitou a priepustnosťou Hlavnej stanice, aby sa tam dalo posielať úplne všetky vlaky od Trnavy a Galanty. No s tými taktmi: ja som už počul také návrhy, že čo idú pridať vlaky od júna, tak to v takých časoch, že v rannej špičke nový vlak (na Nové Mesto) pošlú tak pár minút pred vlakom na Hlavnú, tým pádom by sa nič nevyriešilo, maximálne pritiahlo ďalšie stovky ľudí na železnicu (výstavba D1/D4 a medializácia zahustenia taktu prinesie svoje... tú dopr. optimalizáciu neberiem vážne), ale stále by to plnilo tie isté vlaky na HLST, čo už dnes nestíhajú.
810zssk
Avsak, toto co som napisal je jedna velka fantasmagoria, ktora by stala neuveritelne peniaze. Dve zakladne otazky su:
a) Kto by to financoval? A nehovorim len o vystavbe.
b) Ak by sme namiesto toho zrekonstruovali a skapacitnili bratislavsky uzol v existujucom trasovani, vybudovali elektrickove trate po Stefanikovej, na Nivy, do Prievozu a druhu vetvu v Petrzalke, kolajovu dopravu do Stupavy, vyriesili zeleznicne napojenie na letisko Vieden a objednali vlaky v intervale 15 minut celodenne, nepomohli by sme doprave ovela viac za ovela menej penazi?