Aha, takze budeme mat 200 km/h elektrizovanu, dvojkolajnu trat az k hraniciam, ale kedze "to vobec nevyriesi dopravu" tak u nas nechame na asi 2 kilometroch staru trat bez dratov a s vmax kolko, 80 km/h?
Nože skús vysvetliť čo prinesie pre riešenie veľmi zlej dopravnej situácie v Bratislave ako píšeš "pridanie jednej kolaje Marchegg - D.N.Ves a postavenie stlpov trakčného vedenia" ktoré pokladáš za ako som pochopil - za relatívne lacné a teda jednoduché a teda výhodné. No nič. Áut prichádzajúcich do mesta v rannej špičke od Dunajskej Stredy, Pezinka či od Stupavy neubudne. Ulice budú plné, parkujúcich áut neubudne, životné prostredie bude stále dostávať riadne zabrať. V globálnom pohľade ak by to bolo podľa Teba sme v Bratislave a okolí dosiahli pri riešení dopravy veľký prd. A prosím Ťa kým odpovieš porozmýšľaj. Kamoši Ťa síce pochvália ale budeš hrdinom len pre minulosť, pre dobré riešenia musíš trochu aj porozmýšľať.
A ten rozdiel nie je brutalny len v nakladoch, ale aj narocnosti vystavby. O udrzbe ani nehovorim, ZSR nie su schopne na urovni prevadzkovat ani stanicnu halu.
No výborne Mirtschi! Lepšie by som to nenapísal. Kedy zástancovia tunelu pod mestom, kombinácie lokálnej a medzinárodnej EC/IC dopravy na 2 koľajach a propagátori metra konečne pochopia, že sú to všetko fantasmagórie?! Keď mesto si dáva perspektívu na obyčajnú električku (ano, z hľadiska nákladov je to oproti tým fantasmagóriám pre 500-tis. mesto obyčajný = samozrejmý náklad) do roku 2023? A výstavbu prepotrebnej električky cez Euroveu a Košickú a cez Slovnaft, DH do P. Biskupíc necháva na investoroch a nijako ju neiniciuje! To akým zázrakom by zrazu boli prachy na tie fantasmagórie???!!!
Proste sa zmier s tým, že kto drží kasu, ten rozhoduje. A preto môže sa rozhodnúť akokoľvek a prostredníctvom kohokoľvek zvážiť ten-ktorý projekt. Však nič nebráni SR, aby si celú tunel aj s Filiálkou zafinancovala sama.
Znova opakujem, treba čítať s porozumením. Ak to neučili v škole tak je to pomerne zložitý, mimoriadne komplexný, mnohokomponentový a mnohoúrovňový, dynamicky sa meniaci psychologický proces. Zjednodušene povedané používať rozum, pokojne prečítať, porozmýšľať, oboznámiť sa s problematikou a až potom odpovedať. Nestačí brať len vedomosti z diskutujúcich s rovnakou úrovňou chápania vecí a súvislostí. Zdá sa, že o Projekte TEN-T vieš len to čo si prečítal v tejto diskusii a to je moc málo. Ale nevadí, ži v sladkej nevedomosti a vlastnej múdrosti. Protiargumenty žiadne a ak nejaký tak nie je ničím relevantným podložený.
Tunel vypadol z projektu. Ostala len Filiálka ako stanica regionálneho významu spolu s ostatnými novými navrhovanými stanicami Bory, Mladá garda, Trnávka, Ružinov, Petržalka - Jantárova...
To sa teraz posudzuje ako celok v projekte Bratislavský uzol. Hotový mal byť už dávno. Najnovší termín le leto 2018.
to je pravda, ale pokial nieco funguje dobre, nie je dovod pisat negativne (k organizacii, kulturne dojmy su subjektivne)
biela noc ukazuje, ze toto mesto nema rezervy zvladnut akciu v takomto meritku, a odhaluje vsetky nesvary typu verejna doprava, iad a podobne, ak by sa z toho mesto dokazalo ucit a aplikovat aj do bezneho zivota, bol by jej prinos velky, ale takto? skor nez navstevnici profituje z akcie sukromny sektor za velkej podpory bmk, cize nasich penazi, a to netusim, ci sa 180.000 (niektore zdroje uvadzaju dokonca 240.000 a 300.000 pre viva musica, spolu 540.000 za rok 2017) aj transparentne vyuctovalo a na ake polozky boli peniaze pouzite, existuje sprava? nedari sa mi nic najst
Feedbacky aj diskusie na FB k "eventom" sledujem. Ale vždy platí, že skôr ľudia napíšu negatívnu reakciu, ako pozitívnu. Lebo tí spokojní skôr budú ticho (platí aj pri všetkých zmenách).
presne tak, a v doprave je vela toho, co mame dobiehat, navyse je to oblast, ktora sa tyka dennodenne ovela vacsieho mnozstva ludi nez navstevnikov jednej akcie rocne
lebo darmo tu spravime masivnu akciu, ked sa ludia nevedia dostat z bodu A do bodu B, kvalitu projektu neodzrkadluje pocet navstevnikov, ale ako je organizacne zvladnuta a pozitivny feeling z nej, odporucam precitat feedbacky za tri rocniky v eventoch na fb a zo svojho okolia
Myslím si, že v omnoho väčšom nedohladne je stavba tunela popod celé mesto, poprípade Petržalku v problémovom teréne, skapacitnenie trate Viedeň - Budapešť, ako pridanie jednej kolaje Marchegg - D.N.Ves a postavenie stlpov trakčného vedenia. Nemá kto financovať elektrifikáciu D.N.Ves - Marchegg? A dlhý tunel bude mať financovať kto?? To sú neskutočné náklady. - Aké problémy sú len s relatívne menšími úpravami železničného koridoru v ČR - konkrétne úsek Ústí nad Orlicí - Choceň.
Osobne vidim ulohu samospravy pri takychto udalostiach skor v organizacnej pomoci, nez priamej financnej dotacii. Cize napr. zabezpecenie dopravy, pripadne bezodplatne vyuzitie niektorych priestorov vo vlastnictve samospravy a podobne.
Ovela ucelnejsie nez jednorazovo minut cash na jednu akciu za rok mi pride napriklad zabezpecovat kvalitnu verejnu dopravu aj pocas noci vzdy ked je to nutne, ci uz je to Biela noc, Silvester, festivaly, atd.
Stále je tu živá diskusia, okolo tej stanice Filiálka a tunela popod Dunaj a stredom Petržalky a trať na letisko a... Napíšem tak, že sú to krásne veci, ale reálne kto to zaplatí? Kolko času zhltne príprava projektu a aká bude celá toho rentabilnosť? Niečo vzdialene podobné sa pripravuje aj u nás v Ústí nad Labem. Vysokorýchlostná trať Praha - Drážďany, ktorá mimo iné má viesť popod celé Ústí a potom Krušné Hory, 26 kilometrový tunel... Predbežný dátum len začiatku realizácie?? R 2035. A to si neviem predstaviť ako sa to bude financovat,to budú neskutočné náklady a to ČR je ešte predsa len niečo ekonomicky na tom lepšie ako SR. To by sa Petržalka kapacitnej dopravy načakala... Už len aké sú problémy, len s dokončením obyčajnej električkovej trate na jej koniec , nie to železničnej trate naviac pod zemou. = Ďalšie neskutočné náklady, trať, ak by sme chceli pod povrch, tak buď poriadne hlboko, alebo úplne plytko v tých štrkopieskoch, to zasa vystávajú problémy s križovaním chorvátskeho ramena, inžinierských sietí... Ďalej rentabilnosť: Píše sa v rámci TEN-T. Pre TEN-T je predovšetkým určená dialková doprava. Teda aké by tam mohli premávať dialkové linky a na aký smer? Eventuálne možno uvažovať o dnešných vlakoch EC Budapešť - Praha (Berlín) . Tam však vystává problém ten, že trať Budapešť - Komárom - Viedeň , na ktorú sa to má napojiť je už teraz preťažená, neviem do akej miery kolko by sa tam dalo ešte vpratať vlakov. A Maďarsko to určite nebude urgentne zviackolajnovať len preto, že v Bratislave chceme tunel. Ďalšia věc, že odklon EC z Bratislavy hneď do Maďarska by zbytok Slovenska, hlavne takú Nitru moc nepotěšil. Ďalej dialková doprava do Rakúska? Tam vlaky v trase Praha - Viedeň načo by zachádzali do Bratislavy? Je výhodnejšie z Břeclavi ich viesť rovno do Rakúska, ako je tomu teraz. + Rovnaký problém s kapacitou trate Viedeň - Budapešť. Ešte v hre sú slovenské linky Košice - Bratislava s možným predlžením do Viedne, ale čo potom s Hlavnou Stanicou? V podstate Hlavnou Stanicou by mohla byť Filiálka, ale čo potom tie vlaky EC? Prestupy zo slovenských R do nich? Naviac by sa musela tiež nákladné doriešiť spojka zo Záhoria. Osobne, si myslím, že pre Bratislavu sú teraz omnoho dôležitejšie projekty, ako Filiálka. Napríklad nutné strojkolajnenie úseku Hlavná stanica - Devínská Nová Ves trate na Prahu, oprava súčasných staníc... Ak sa porobí to, čo je treba, tak sa môže uvažovať o trati popod centrum mesta, Filiálku si viem predstaviť ako zastávku. ALEBO, ak sa nájde súkromný investor, ktorý to všetko zafinancuje, - nech sa stavia, ale kto by do toho šiel?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Mike