Reply on: Mike #221462:
Mike, pozname sa velmi dlho a asi jediny ma tu poznas aj realne. Takze aj poznas moj svetonazor.Ak ma DPB vypracovavat studiu a v ramci nakupu parcialnych trolejbusov, tak nech oslovi potencialnych vyrobcov a spravi si realne 3-6 mesacne testovanie. Kde zisti prejazdnost (ona bude asi taka ista s plnym ci prazdnym troflom, no ked ho budem mat plny, tak toho zistim asi viac), narocnost udrzby, spolahlivost, realny dojazd v nasich podmienkach, atd. atd.
To, ze bude testovat 27Tr s tym nic nema, kedze sa nebude testovat trolejbus s pomocnym pohonom.
Ak toto ma byt ziskova zalezistost a prinesie to DPB aspon minimalnu marzu do 10%, prosim. No inak je to plytvanie zdrojov DPB a setrenie DPMŽ. Na ktore nevidim dovod. Ani keby to malo znamenat setrenie zdrojov na urovni statnych autorit. Tych autorit, pre ktore sa tu za drahe peniaze robili saskarne s testovanim 1435mm rozchodu. Lebo si nejaky zlomok chcel postavit pomnik, ze na bratislavske ulice vratil elektricku s tymto rozchodom. Aj ked len na par hodin.
A pritom osobne nemam nic proti miernej strate aj zo zmienovanych liniek za mesto v pripade verejneho zaujmu. Kedze aj tych par stoviek ludi co to privedie do MHD v realne znamena par stoviek menej aut v meste (lebo 1 auto=1osoba), menej exhalatov, menej aut na chodnikoch,.... A je uplne jedno ci tam sedi emigrant, imigrant, bernardin, ci deti kapitana Granta. Aj ked by malo platit, ze najprv 100% vyprava v meste a potom nech sa jazdi za mesto.
No toto testovanie neprinasa ziadnu vyhodu, ci akykolvek prinos obyvatelom ci nastevnikom mesta a ani DPB. Aspon ja ich nevidim a okrem jedneho spomenuteho, tu nikto ziaden relevantny dalsi neponukol.
A medzi nami. Dobre vieme, preco na toto DPB pristupil. A preco je to tu tak obhajovane. Raritna fotka v tejto subkulture sa rovna skalpu nepriatela. Neklamme si do oci. Tak nech to sakra aspon priznaju, ked uz su taki hrdinovia!
Viko
2) a 3), well, podľa mňa mať niekde papierové sídlo a mať niekde personálne kapacity nie je to isté, ale OK.
4) opakujem, ty ako daňový poplatník stratíš viac na pobyte ľudí v ZA alebo vrajdotovaní skrz DPB?
5) tretíkrát a naposledy. Začiatkom 21. storočia boli podmienky také, že do homologizácie sa radšej nikto nechcel púšťať, tak sa vymyslel akýsi trucporadovník, kto na koho čaká s homologizáciou čoho, vo výsledku sa radšej kupovali TrM alebo aj nič. Takže áno, dnešný stav, že si môžeš vybaviť homologizáciu tam, kde to je najjvýhodnejšie, je prínosom vo forme voľnejjších rúk pri obstarávaní.
O miliónoch sa vie, o tisíckach iba dedukuješ, to je ten rozdiel. Alebo dokážeš konečne tú svojvôľu? Zdokumentuješ konečne tie tisícky? Či u teba funguje prezumpcia viny?
Čo sa testov týka, evidentne ani netušíš, že podniky si vozidlo často zapožičajú aj len na jeden deň bez cestujúcich, len aby si overili jeho základné jazdné vlastnosti. Jasné, viac sa ti polatí vyskúšať aj plnú záťaž, ale ani prázdny nie je bez informačnej hodnoty. Navyše, skúsenosť so Solarisom môže byť zaujímavým elementom na miske váh, keď sa bude plánovať nákup pre predĺženia (Lamač, Avion, DD - máme dosť vozov na 32+61+63? Nehovoriac o tom, keď sa nebodaj rozbehne Ovsište).