Čítaj pozorne, ja som sa ako o mačke vo vreci vyjadril ohľadne neexistujúcej 18m verzii SORu, nie o BN 12.
Z Tvojho príspevku mám trochu pocit, že značke SOR tiež veľmi nedôveruješ a o SORe BN 12 hovoríš ako keby iba o nejakom dočasnom riešení (nie masové dodávky, len aby vozidlový park nezostarol..).
Ak si DPB nakúpi Solaris Urbino 12, môže tak urobiť bez obáv aj v prípade masových dodávok, pretože si môže hneď kúpiť všetky možné kompatibilné verzie, čo bude mať maximálne unifikované a pohodlne nízkopodlažné.
SOR BN12 nepovazujem za macku vo vreci, nakolko so SOR B9.5 mame dobre skusenosti. Takze overena znacka. Najstarsie Bratislavske SORy su v celkom slusnom stave, lepsie ako Vrakosy B732 a B741. Pravda je aj fakt, ze tie autobusy nepremavaju take narvane, co urcite tiez ovplyvnuje technicky stav, ale v poslednom case sa vypravuju aj na zatezenejsie linky, napr. do Lamaca, tam byvaju uz aj plne. Osobne som za nakup SORov BN12 a ak sa osvedcia po pol roku prevadzky, nemam nic proti seriovym dodavkam, ale nie masovedodavky 100 kusov a podobne, ale pravidelne, povedzme kazdych 6 mesiacov dvadsat autobusov, aby nam vozovy park naraz nezostarol, ako tomu je v pripade Ikarusov radu 400. Osobne sa na ten SOR BN12 tesim, aj ked som bol zo zaciatku proti tomu, ale po zvazeni vsetkych mne dostupnych informacii som zmenil nazor. A vzdy je to lepsie ako Vrakosa alebo Shithnis.
Dajme tomu, že v prípade Lotyšska a Estónska som mal na mysli drsné klimatické podmienky. Častejšie dažde a dlhšia zima (chemický alebo tuhý posyp) dokážu na karosérii vozidla svoje...
Citará som tu vôbec nespomínal, ale rozhodne radšej Mercedes ako SOR, i keď v tomto prípade už viac preváži cena.
A ešte k Solaris Urbino 12, neviem koľko stojí, ale ak zistím, hodím do pléna.
Mňa by zase v prípade SORu zaujímala garantovaná životnosť vozidla a záruka výrobcu. Ako som už uviedol, Solaris zaručuje 12 ročnú životnosť vozidla a na koróznu perforáciu prvkov karosérie je záruka dokonca 15 rokov.
Až na to, že som necitoval žiaden predpis, ale som len čosi pomenoval (meranie rozchodu). Ja mám skôr pocit, že mi občas potrebuješ za každú cenu zakontrovať. Ale neprotestujem, si starší a múdrejší '-)
Myslím, že Tvoj príspevok som pochopil dosť jasne. Ja DPB 15m busy nenútim, ale zmysel a adekvátne využitie určite majú.
Či sa 18m SOR bude vyrábať alebo nie, je vedľajšie. Dôležitejšie je, že ešte neexistuje a byť DP, mačku vo vreci by som nekúpil.
Pozdĺžne sedadlá jednoznačne nie, sú nepraktické. A pochybujem o využiteľnosti podlahovej plochy vozidla, pretože ak sú tie sedadlá po jednom priečne a za sebou, je to to isté. V SORe BN 12 však ide o to, že pri otočení sedadiel by nebolo kam dať nohy, pretože potrebovali zabrať miesto...
nieco podobne sa nachadzalo (neviem ci este nachadza) na zast. tusim Furdekova, pri trhu v Petrzke (88, 83, ...) kde autobus vychadza zo zast. na elektrickovy semafor a kym sa dotrepe k normalnym svetlam naskoci tam zelena.
Ale áno, konkrétne sú to:
- Kollárovo nám. – Mýtna
- Americké nám. – Mickiewiczova
- Brnianska – Pri Suchom mlyne
- Panónska – Ševčenkova
- Mamateyova - Šustekova
otazka:
za zastravkou autobusu c. 39 "Namestie 1. maja (kollarovo namestie)", v smere Ostredky-Suhvezdna je nestandartna svetelna signalizacia pre mhd - autobusy (39, 31, a ine) sa neriadia zvycajnymi semaformi, ale maju elektrickovy semafor.
neviete, ci (ak vobec) sa v bratislave nachadza ina podobna krizovatka?
ak som to spravne pochopil, ten zvlastny semafor je tam preto, aby sa autobusy mohli bezproblemovo zaradit do hlavneho jazdneho pruhu. zaujimava je ta situacia tym, ze autobusy na prvy pohlad prechadzaju cez krizovatku na cervenu.
Aké sú lotyšské a estónske podmienky drsné? Lotyšsko a Estónsko sú omnoho rozvinutejšie krajiny než Slovensko.
A v Rumunsku jazdia aj Citará, o ktorých tu všetci revete, že nie sú pre BA vhodné.
I.
100% nízka podlaha nemá zmysel. Skús si Slintyhnus so 100% NP, aká to je kravina.
Nevieš, kedy bude kĺbová verzia, ibaže by si bol jasnovidec.
CNG pohon má papiere.
Ty pracuješ v DPB, keď "chceme"? To je tiež pekná hovadina, to CNG. No ale "robte" si čo chcete.
Isteže SOR BN12 nie je ideálny ale radšej by som 160 * SOR BN12 než 100 * SU12.
I.
No tak čítaj poriadne. 15 m vozidlo by som, byť DP, nechcel. 18 m vozidlo bude SOR vyrábať. SOR BN 12 má dve sedadlá v NP časti a mohlo by ich tam byť, samozrejme, aj viac. Pozdĺžne sedadlá zvyšujú využiteľnosť podlahovej plochy vozidla.
V mijich materiáloch je o knnelingu zmienka.
A ešte raz, naposledy, opakujem otázku: KOĽKO stojí Solaris Urbino 12?
I.
Sarko
Čítaj pozorne, ja som sa ako o mačke vo vreci vyjadril ohľadne neexistujúcej 18m verzii SORu, nie o BN 12.
Z Tvojho príspevku mám trochu pocit, že značke SOR tiež veľmi nedôveruješ a o SORe BN 12 hovoríš ako keby iba o nejakom dočasnom riešení (nie masové dodávky, len aby vozidlový park nezostarol..).
Ak si DPB nakúpi Solaris Urbino 12, môže tak urobiť bez obáv aj v prípade masových dodávok, pretože si môže hneď kúpiť všetky možné kompatibilné verzie, čo bude mať maximálne unifikované a pohodlne nízkopodlažné.