Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Zdravím vás, ďakujem za odpovede(hlavne Igorkovi), na moje príspevky ohladne dosadzovania BUSE transparentov na eliny a t-busy. Myslím si, síce naďalej, že BUSE by sa malo u elín dosadzovať nie na súpravu(2 x T3), ale na jednotlivé vozy komplet(BUSE). Nemyslím si, že je to ako píše J ,,vrcholne neeoknomické,,lebo by ich mohli rôzne rozkuplovávať a rôzne zkuplovávať, a to z rôznych dôvodov(nehoda, porucha a pod). Igorko by vám vedel presnejsie popísať ako sa rôzne spájali a prevádzkovali jednotky ČD 471 a to z dôvodu všelijakých porúch, ktoré sa už bohudik skoro nevyskytujú. Tým chcem povedať, že sa nikdy dopredu nedá určiť so 100% istotou, ako budú vozy pospájané. Napríklad všetky české električkové provozy dosadzujú BUSE, no nie v rámci údržby, ale celkovej modernizácie a BUSE je dosadzovaný na všetky vozy v rovnakom rozsahu. Ohladne trolikov súhlasím bez výhrad.
Niečo k plyňákom. Budem hovoriť len o busoch II. DPA, kde som vodičom busu. Dlhé Zlinerácke majú muchy skoro vychytané a to hlavne po výmene nejakého ventilu, po ktorom stúpol výkon a klesla spotreba CNG. Ale krátke Starko reko, spolahlivosť nič moc. Je napr. rozdiel aj medzi krátkymi B 732 a to podla toho ako boli na reko pristavované. Tie posledné mali aj zvýšený výkon zo 152kW na 160kW a na pružnosti a akcelerácii je to dosť poznať. Podla mňa sa aj spolahlivosť krátkych po vychytaní ,detských nemocí, zlepší. Nás vodičov najviac štve tankovanie počas služby a hlavne čakanie v radách pred čerpačkov, často aj 4 busy z každej strany. Jedno tankovanie trvá aj 20 min. To sa, ale po vystavaní CNG stanice v Trnávke, snáď stane minulosťou. Nedávno ste preberali udržiavanie čistoty vo vozoch. Ako ste správne podotkli má to na starosti súkromná firma a prebieha, každý druhý deň na revíznom kanáli.
Táto súkromná firma to, ale dosť fláka. Osoba zato zodpovedná dá niekedy iba razítko do vlakopisu a tým je doupratované. Nestáva sa to často tak raz za 2 týždne. Väčšinou, ale na výzvu vodiča neochotne zoberie metlu do ruky a bus prebehne. Dosť ma štve aj zastavovanie osobných áut v našich vyhradených pruhoch napr. medzi zast. Miletičova a A.S. na Nivách. Niečo by kompetentný mohli urobiť aj so stromami na zast. Miletičova na strane smerom k A.S., autobus sa nedá podtaviť k chodníku.
Andy pisal, že na to, aby ste sa stali vodičom busu v DPB, je potrebná 2 ročná prax. To je blbosť, stačí V.P. sk.D.

Neviete mi niekto poskytnuť info o Karosách 95xE.
Dotaz na M@rtina, kolko je aktuálne v Prahe reko súprav METRA a kolko je tam T3P. Inak T3P je krásna reko chýba jej len klíma pre vodiča, a mohol byť nahradený pantograf a ovládanie prevedené z pedálov na ručné.
Ďakujem.
Reply on: J #22118:
Rozumiem tomu skrytemu vyznamu dobre? Inak povedane, vase draky sa budu po uliciach prehanat aj po roku 2010? S tym sa normalne pocita?
oprava, oprava...
super vec, to vyhladavanie spojeni:) Badat, ze sa tu realizuje homo sapiens sapiens 🙂
mala by som navrh pre vecne novinky prinasajuceho webmastera tejto stranky. Fakt tu kazdu chvilu vidno nieco nove a lepsie, tak mi napadlo...
Co keby sa pri kliknuti na cestovne poriadky zastavka ukazalo pri kazdom spoji aj cas, kedy najblizsie z tej zastavky pojde. (pripadne dva tri najblizsie odchody)
Nechcem samozrejme vyzerat, ze buzerujem, ale v poslednom case vyuzivam www.imhd.sk prave na to, aby som si pozrela kedy mi ide najblizsie autobus a bolo by to super zlepsenie")
Reply on: J #22116:
Prosím pekne, hovadina je to, že CNG žiadnych 4-5 SKK na km NEUŠETRÍ! To je umelo vyvolaný stav, keď SPP drží umelo nízke ceny CNG, aby to vyzeralo výhodne. Okrem toho sa čo nevidieť zmení daňové zaťaženie CNG, takže "úspora" akoby zázrakom - NEBUDE!
Ďalej - CNG autobus (ozajstný, nie pseudorekonštrukcia LIAZu) stojí minimálne o milión viac ako naftový (tlakové nádoby, koncepčne úplne iný motor - je treba si uvedomiť, že CNG motor je zážihový, nie vznetový!) a to už ja akákoľvek iluzórna úspora definitívne v ....
I.
Reply on: Sarko #22113:
No, ja si myslím, že si Fobusta pocohpil zle. On hovorí, že nie masové dodávky preto, aby sme o dvanásť rokov neriešili zase problém, čo so 100 dosluhujúcimi autobusmi.
My VIEME, že DP KE má zastúpenie Solarisu pre SR, ale takýmto tlačením za každú cenu ho moc nespropaguješ.
I.
Reply on: Sarko #22110:
No ale tá definícia, to bolo niečo:-). A to predpisožrútstvo na mňa plynulo aj z predchádzajúcich diskusií (vozba vozidla dispečerom, cúvanie). Preto tá asociácia s DiS. Dušanom Vokounom:-).
Ad SOR:
Záruka je 12 rokov, zatiaľ ani najstaršie SORy (7,5 lili) žiadne problémy s koróziou nemajú.
Ja viem, že SOLARIS je dobrý autobus ale zato, že ho máte v KE, by som ho ešte tak zúrivo nepropagoval:-).
SOR sa mi zdá byť lepší z hľadiska pomeru cena/kvalita.
I.
Reply on: fobust #22130:
Ja to uz ani nepisem, lebo ked chce niekto take vozy vidiet, staci sa na chvilu postavit na trasu 201-202 a zachvilu daco dojde....
Čas od pridania najnovšieho príspevku
Diskusné fórum: -4 hod. -48 min. Dispečer: -5 hod. -14 min.

🙂

Ale tymto prispevkom sa to asi zmeni, aspon pri diskusnom fore...
Na 202/10 je 6607. Prave teraz videna...
Kedze sa vsade tolko omiela ta preferencia elektriciek v BA, mam otazocku:
Povazuje za za uz existujucu preferenciu krizovatka pri tuneli? (Chatam Sofer)
Zase to bolo dole 😞
Reply on: Rolo #22121:

Vlavo je link s nazvom "Kontakt na DPB, a. s.", prosim obrat sa tam, toto su neoficialne stranky o doprave a my nemame moznot ovplyvnit to. Mozno si to tu niekto z DPB precita, ale rozumnejsie bude obratit sa priamo na nich.
Caute všetci.
Chodím každé ráno s 67 s Dolnych Honou v Utorok čo má isť 7:20 nešiel a v Stredu meškel 11 minút bol by som rád keby sa stím niečo spravilo. V takejto zime neni to boh vie ako 🙂
Reply on: Sarko #22113:

Aha.
Nie masove dodavky ako doscasne riesenie, to nie, ale pravidelne, po pol roku dodavat nove vozy, aby bola kontinualna obnova vozoveho parku. Tym sa vyhneme tomu, ze nam vozovy park naraz zostarne, navyse je to financne unosnejsie, nie?
Hm tak potom sorry asi som mal zle info.
COLOR: Veď už tie naše draky majú EURO 5, ktorá bude platiť po roku 2008 alebo 2010. Teraz si neviem spomenúť. A je predsa lepšie keď sú ekologickejšie.

A s celodennou výdržou som myslel na naše draky 😞 bohužial. To je jedna z veľkých chýb K 732 CNG. No ale keď je s nimi taký problém, tak by ich mali dávať prednostne na špičkové poradia.
J: norma Euro4 povoluje emisie nizsie nez CNG. A to o tej celodennej vydrzi si nemyslel nase draky, ze?
Vladimír: No ale je rozdiel či kúpiš jeden voz, alebo 46 vozov.

46 preto, že máme 550 busov a ak by sme ich chceli pravidelne obmienať tak pri 12 ročnej životnosti je to práve tých spomínaných 46 vozov ročne. Avšak budúci rok sa má kupovať už za spomínaných 680mil a to je keby kupovali len 18m za 12mil je 57 vozov. Vozidlový park potrebuje veľkú investíciu a potom sa môže postupne obmienať. Napr. tento rok 80 vozov na vyradenie Ik280 a najhorších K732 a už od 2005 postupne obmienať. Zase aby sa ušetrilo by sa dalo kupovať 92 busov každé dva roky. Väčšia dodávka = menšia cena.

S499.1023: A čo je hovadina na CNG? To, že sa ušetrí na km od 4-5 Sk? To, že to má menšie emisie? Zázemie ako napr. plnička sa pripravuje a nové vozy, vydržia celý deň bez napĺňania.
Keď si zoberieš, že ročne vozy najazdia 26mil km a na jednom ušetria 5Sk tak to je 130 mil. a to je 14 SU12 prešovskej ceny. Samozrejme, že by sa za to nekupovali busy, ale mohlo by sa to využiť na rozvoj trolejbusovej siete a hlavne nákup nových vozov, bo mám pocit, že prevádzka takého CNG busu (nového nie K732) už je pomali lacnejšia ako prevádzka 14Trky.
Reply on: Vladimír #22114:

Tak podľa Ikarusa by mohol stáť košický Solaris Urbino 12 cca 8 mil. Sk a Urbino 15 cca 10 mil. Sk.

Ale však ak sa bude niekomu chcieť, nech zavolá riaditeľovi Prevádzky cestnej dopravy (PCD) DPMK na tel. 055/7980700. Je to ochotný človek, ale zastihnúť ho sa rovná veľkému šťastiu. Mne to v pracovnom čase momentálne nedovoľujú pracovné povinnosti.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.