Len vymenujem pár nekomfortností autobusu vo vzťahu k cestujúcim, ktorými električka netrpí:
- nerovnaká vzdialenosť zastavenia od nástupnej hrany (ako sa podarí)
- špliechanie na cestujúcich za mokra
- náhle vybočenia z rovného smeru pri objazde nečakanej prekážky (výtlku, skapatej mačky a pod.)
- vybočenia z rovného smeru pri zachádzaní do zastávkových ník
- jemné vibrácie vo vnútri autobusu počas počas jazdy aj počas státia
- hluk vo vnútri vozidla počas jazdy aj počas státia
- pri odjazde vozidla hluk na cestujúcich na zastávke, ktorí do vozidla nenastúpili
- ovanutie cestujúcich teplom pri rozjazde zo zastávky
- výfukové plyny (nielen) pri rozjazde zo zastávky
- čiastočky latexu z pneumatík, ktoré sa dostávajú do ovzdušia škodia zdraviu
Niečo z toho by vyriešli elektrobusy (hudba budúcnosti), ale ešte dosť by toho ostalo.
Takže budeš mať hromadu autobusov, ktoré spália kopu nafty a ešte ich aj budeš využívať len pár hodín v špičke, ty laureát Nobelovej ceny za ekonómiu aj ekológiu?
Autobus má nižší komfort jazdy. Že tí idioti stavajú metro a nenechajú pod zemou jazdiť autobusy? Pravda, v niektorých štátoch majú svojich gumofilných Marekov a tam majú v metre ešte aj smrad zo spálenej gumy.
Na tvojich slovách je nelogické všetko. Asi preto vo Francúzsku, v Amerike, v Afrike zavádzajú naspäť ten prežitý dopravný prostriedok minulého storočia, lebo im trubiroh neporadil. Asi si si zle nastavil ciferníky v stroji času - NIE SI v päťdesiatych rokoch.
"DPB by nemusel zamestnávať viac ľudí ako teraz, práve naopak. Dokonca by ušetril na výplatách."
A ty po mne chces "slusnu a vecnu debatu" ked hovoris somariny? Ty chces nahradit cca 110 elektriciek denne (tj cca 200+ vodicov) dvojnasobnym poctom autobusom (takze cca 400+ vodicov) a tvrdis, ze bude potreba menej ludi.
Pezinok je tym smerom, chod, maju mat Den Otvorenych Dveri. Ty si bud obycajny internetovy troll alebo zamindrakovany blazon.
Mas pocit, ze riadit niekolko desiatok ton tazky vlak v 50 km/h a to priamo v premavke, kde sa vsetci tvaria akoby si tam ani nebol a behaju po tratiach kade tade, ci uz auta alebo chodci, je prijemnejsia robota? Vodic elektricky musi mysliet aj za vsetkych ostatnych co su na ceste a konat tak aby bol schopny zabrzdit, kedze inu moznost ako zabranit nehode nema, aj ked vodic auta pripadne chodec spravi tu najneocakavanejsiu blbost aka by ta ani nenapadla. Keby to bolo ako si mysli vacsina ludi, ze ved on to len rozbehne a potom len brzdi do zastavky, tak sa elektrickova doprava v BA ani nepohne lebo by kazde priecestie rozparala auto alebo zrazila chodca. Tu je riesenim oddelit elektrickove trate na radialach oplotenim a mimourovnovymi krizeniami. A potom by to mohol byt skutocne rychly a efektivny sposob dopravy.
V podstate sa mi Tvoje argumenty zdajú aj celkom logické, ale základná otázka: Ako chceš dosiahnuť segregovanie bus pruhov, keď to v súčasnosti nedokážeme ani pri električkových tratiach?
Plus by bolo potrebné zmeniť legislatívu (absolútna prednosť autobusov, ako majú teraz električky), ale to by nastali dva prípady:
1. Prednosť by bola iba vo vyhradených pruhoch, ale to by chodci museli študovať značky
2. Prednosť by mali všetky autobusy, avšak to by si musel vysvetliť aj babke v Hornej Dolnej, že tomu jednému autobusu za pol dňa musí dať na priechode prednosť
zrušenie tratí by sa konalo namiesto pravidelnej totálnej rekonštrukcie a zaliatie betónom a asfaltom je rýchlejšie a lacnejšie. Bude samozrejme treba novú signalizáciu, vodorovné a zvislé dopravné značenie...
Napíš ako to je podľa teba a neodkazuj na nejaké možno pofidírne zdroje. Ja ti žiadne odkazy na nejaké odborné zdroje nepodsúvam. Mnohí sa nazývajú odborníkmi, môžu mať aj príslušné vzdelanie, no stále myslia v uzavretej krabici.... chce to otvorenú myseľ.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
kri
- nerovnaká vzdialenosť zastavenia od nástupnej hrany (ako sa podarí)
- špliechanie na cestujúcich za mokra
- náhle vybočenia z rovného smeru pri objazde nečakanej prekážky (výtlku, skapatej mačky a pod.)
- vybočenia z rovného smeru pri zachádzaní do zastávkových ník
- jemné vibrácie vo vnútri autobusu počas počas jazdy aj počas státia
- hluk vo vnútri vozidla počas jazdy aj počas státia
- pri odjazde vozidla hluk na cestujúcich na zastávke, ktorí do vozidla nenastúpili
- ovanutie cestujúcich teplom pri rozjazde zo zastávky
- výfukové plyny (nielen) pri rozjazde zo zastávky
- čiastočky latexu z pneumatík, ktoré sa dostávajú do ovzdušia škodia zdraviu
Niečo z toho by vyriešli elektrobusy (hudba budúcnosti), ale ešte dosť by toho ostalo.