Ja len dodám, že celkom blízkym mestom so zrušenou nie len električkovou, ale aj trolejbusovou sieťou je talianske mesto Terst. Aj keď tam mali električky špeciálny fretkyzabíjajúci rozchod 1445mm
K rušeniu električkových tratí:
Elekričkové trate, alebo aj celé prevádzky sa môžu rušit z viacerých dôvodov:
1. Dopravný podnik, resp. mesto nemá financie na údržbu alebo opravu tratí už v zlom stave.
Tento prípad sa deje v súčasnosti v krajinách bývalého ZSSR, naposkedy ich zrušil uzbecký Taškent.
2. Dopravný podnik (ako aj tu jeden diskutujúci) má mylnú predstavu, že elekričková doprava je zastaralá, za každých okolností nerentabilná atď. - V Súčasnosti k tomuto dochádza v Rusku, hlavne v Petrohrade, v minulosti v početných mestách USA a západnej Európy. Dnes však viaceré západoeurópske a americké mestá tento krok prehodnotili a opätovne zavádzajú električkovú dopravu aspoň ako doplnok k metru.
3. V meste dochádza k náhrade za kapacitnejší dopravný dopravný prostriedok. K tomuto dochádza vo Viedni, hlavný prepravný prúd preberie metro a v uličnej úrovni postačuje v tom prípade už len autobus. Príkladom je náhrada elekričkovej linky 21 metrom U2 a doplnkovou autobusovou linkou. Tu však treba podotknúť, že vo Viedni metro nie je hlbinného charakteru a mesto má na takéto zmeny dostatok financií. Ale aj tam je rentabilita zrušenia niektorých tratí prinajmenšom otázna.
4. Električková doprava prestala byť rentabilná z dôvodu jej nadmernej kapacity v menších mestách v súvislosti s pokročilým vývojom autobusov a trolejbusov. Došlo k tomu vo viacerých mestách bývalého Československa v 50. a 60. rokoch. (Ustí nad Labem, Teplice, Opava...) Električkové trate boli často jednokolajné a po vojne v zlom stave, v tomto prípade bolo rušenie opodstatnené.
Čo sa týka Bratislavy, rušenie bratislavských električkových tratí je tu čistý nezmysel, lebo nemožno uplatniť ani jeden z vyššie vymenovaných bodov. Bratislava je pre elekričkovú dopravu ideálna veľkosťou. - Metro je nerentabilné, ale autobusy a trolejbusy nepostačujú. Navyše električkové trate v drvivej väčšine sú nateraz v dobrom stave a došlo i k výraznému omladeniu vozového parku. Naopak, žiada sa jej dalšie rozšírenie, či obnova nezmyselne zrušeného úseku po Štefánikovej ulici.
A prečo je teda nedostatok aj vodičov električiek? Vieš, nemôžeš diskutovať tak, že si stanovíš ciele a podľa toho si VYMÝŠĽAŠ argumenty. To ti tu nikto nezožerie, tu nediskutujú hlupáci, ktorým by si mohol vymývať mozgy.
Ak si textu, na ktorý reaguješ, nemusí to znamenať, že je nezmyselný ten text. Môže to aj znamenať, že sa snažíš diskutovať o veciach, ktorým nerozumieš. A toto je práve ten prípad, autobuskin.
Prestaň používať floskule Ashtara Sherana a zapni mozog. Ak je práca vodiča električky o toľko ľahšia a lacnejšia, tak je logicky električka ten správny dopravný prostriedok.
Len vymenujem pár nekomfortností autobusu vo vzťahu k cestujúcim, ktorými električka netrpí:
- nerovnaká vzdialenosť zastavenia od nástupnej hrany (ako sa podarí)
- špliechanie na cestujúcich za mokra
- náhle vybočenia z rovného smeru pri objazde nečakanej prekážky (výtlku, skapatej mačky a pod.)
- vybočenia z rovného smeru pri zachádzaní do zastávkových ník
- jemné vibrácie vo vnútri autobusu počas počas jazdy aj počas státia
- hluk vo vnútri vozidla počas jazdy aj počas státia
- pri odjazde vozidla hluk na cestujúcich na zastávke, ktorí do vozidla nenastúpili
- ovanutie cestujúcich teplom pri rozjazde zo zastávky
- výfukové plyny (nielen) pri rozjazde zo zastávky
- čiastočky latexu z pneumatík, ktoré sa dostávajú do ovzdušia škodia zdraviu
Niečo z toho by vyriešli elektrobusy (hudba budúcnosti), ale ešte dosť by toho ostalo.
Takže budeš mať hromadu autobusov, ktoré spália kopu nafty a ešte ich aj budeš využívať len pár hodín v špičke, ty laureát Nobelovej ceny za ekonómiu aj ekológiu?
Autobus má nižší komfort jazdy. Že tí idioti stavajú metro a nenechajú pod zemou jazdiť autobusy? Pravda, v niektorých štátoch majú svojich gumofilných Marekov a tam majú v metre ešte aj smrad zo spálenej gumy.
Na tvojich slovách je nelogické všetko. Asi preto vo Francúzsku, v Amerike, v Afrike zavádzajú naspäť ten prežitý dopravný prostriedok minulého storočia, lebo im trubiroh neporadil. Asi si si zle nastavil ciferníky v stroji času - NIE SI v päťdesiatych rokoch.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
S499.1023