Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ike #218471:
Problém s nedostatkom vodičov busov je preto, že nie sú dostatočne zaplatení aj vzhľadom na ťažšie pracovné podmienky s vodičmi električiek. Státie v zápchach je súčasťou mozaiky a o tom to je. Vodiči električiek nemajú výrazne nižšiu hodinovú mzdu pritom majú príjemnejšie zamestnanie. Toto všetko by môj návrh čiste autobusovej dopravy vyriešil, busy by nestáli (kvôli tomu že električky majú pruhy len pre seba) v zápchach, práca vodičov by bola príjemnejšia, toľko by ich z DPB neodchádzalo.
Ja s tebou poctivo a logicky diskutujem, no ty na mňa stále hádžeš nejaké "invektívy" že so mnou to nemá zmysel. Ak sa nevyjadríš konkrétne a k veci nemá to zmysel s tebou... Daj výhody električiek.
Reply on: munww #218470:
Než sa začneme baviť, tak si naštuduj niečo o pojmoch vlakokilometer, osobokilometer (resp. miestokilometer). Potom sa pozri na reálne náklady, koľko stojí jeden osobokilometer v podaní autobusu a električky a skús sa zamyslieť z čoho pramení ten rozdiel.
Reply on: munww #218469:
Si si vedomý toho, že máme problém s vodičmi? Na elektricku potrebuješ oveľa nižšiu kvalifikáciu a to nehovorím o mzdach. Diskutovať s tebou ďalšie výhody elektricky nemá zmysel, nehovoriac o tom, že navratnist zvýšenej finančnej náročnosti rušenia tratí by bola viac, ako otázna.
Reply on: zlomok #218465:
Hej? Čo urobili špatne? Napíš o tom viac...
Reply on: MatejBA #218467:
Vyjadruj sa slušne a vecne, tak skôr dostaneš normálnu odpoveď. Tvoje názory sú uzavreté v mantineloch, rozmýšľaš v zabehaných koľajách. Vyjdi z boxu von a pozeraj na veci z nadhľadu...
K tvojej otázke:
V špičke bude treba viac autobusov aby nahradili električky, to je jasné, no ten počet nie je vysoký. Treba zvážiť fakt, že dnes treba mať rezervné autobusy a aj nejakých vodičov v zálohe ako náhradnú električkovú dopravu. Cestujúca verejnosť by si užívala zahustenie predošlých električkových liniek, nikto by už za spojom nebežal, veď hneď príde ďalší. Veľkokapacitná električka je však mnohonásobne drahšia ako autobus a nižší počet to ani zďaleka nevyváži.
DPB by nemusel zamestnávať viac ľudí ako teraz, práve naopak. Dokonca by ušetril na výplatách. Vodičov busov by zamestnával viac, no celkovo by zamestnával menej ľudí. DPB v divízii elektrické dráhy zamestnáva veľa rôznych manažérov, kancelárskych pracovníkov, údržbárov, vodičov atď. Sú to stovky ľudí a boli by zbytoční. Namiesto nich by bolo treba menej ľudí v pozícii nových vodičov busov spolu s nejakými novými opravármi. Nezabúdaj, že vyšší počet busov by jazdil len v rannej a popoludňajšej špičke v pracovných dňoch (v porovnaní s celkovým počtom vozidiel MHD jazdiacich teraz).
Garáže a priestory by sa predsa využívali po električkách tie isté. Električkové trate bude treba rušiť postupne, z času na čas ich je aj tak potrebné rekonštruovať, vtedy sa "zalejú betónom" a bude vybavené...
slušné protinázory sú vítané, odpoviem
Reply on: LUKYmhd #218466:
Slušne a k veci nevieš nič napísať? Cítiš sa fajn keď sa snažíš uraziť druhých ľudí? Mňa neurazíš, no ukazuješ svoj charakter.
Reply on: munww #218434:
Pocuj troll, ked tak velmi chces nahradit elektricky autobusmi, daj mi odpoved na jednu otazku.

Ako by si ich nahradil v Karlovej Vsi?

Teraz tam rano chodia elektricky kazde 2 minuty, kazda ma aspon 300 miest. Dokopy to mas za hodinu 9000 osob. A teraz mi povedz, kde chces nabrat dostatocny pocet autobusov na to, aby si ich nahradil, ked najvacsi autobus, co mame (Capacity), poberie 177 ludi. To mas autobus takmer kazdu minutu. Kde naberies peniaze na nove busy, na novych ludi, na prestavbu, na udrzbu viac vozidiel, na servis, na vacsie garaze, na viac spotrebovanych pohonnych hmot, atd?

Radsej zalez spat pod suter, z pod ktoreho si vyliezol, a neries absolutne chomotiny 🙂
Reply on: munww #218445:
Brasko len tolko ti k tomu poviem..ze ty musis byt dobre padlý na hlavu teda...?
Reply on: Valec #218456:
V Budapešti to s niektorými traťami aj spravili. Dnes to ľutujú.
munww znie ako Mario Sevcik po absolvovani zakladnej skoly.
Reply on: Ike #218461:
Ja riešim MHD
Reply on: Valec #218452:
Tí autori nerozmýšľajú inovatívne z nadhľadu ale len v zabehaných koľajách haha (z pohľadu dopravy)
Reply on: munww #218460:
Ale čo ak sa pokazí vlak medzi dopravňami?
Reply on: Ike #218458:
hovoríme o MHD v meste, vlaky sú iná téma a ja by som ich zatiaľ nerušil 🙂
Reply on: Valec #218456:
Ale no, treba začať s jednou radiálou v čase keď sa budú vyraďovať električky. To si sa tak nadchol mojou myšlienkou že by si na to išiel až tak zhurta?
Reply on: Valec #218456:
Ja by som zrušil aj vlaky.
Reply on: medzernik #218455:
...hej a robiť to každý rok keďže to dlho nevydrží... medzitým treba náhradnú autobusovú dopravu upchatú na ceste spolu s autami....
hluk však nepatrí medzi moje hlavné argumenty
Reply on: munww #218454:
Tak fajn... skúsme tie koľajnice vytrhať, vyskúšame tie zabezpečené bus pruhy a keď to nevyjde... potom budeme hútať nad tým, čo ďalej. ?
Reply on: munww #218454:
Kriste pane choď sa previezť medzi Mladou Gardou a Námestím Biely Kríž, kde to prebrúsili. Tade to nie je počuť, možno tak veľmi jemný hvízgot ako letí električka 55 km/h a ticho preráža vzduch. Stačí poriadne prebrúsiť a podbiť trate a spraviť poradne výhybky.
Reply on: Valec #218451:
Podstatná je rýchlosť a spoľahlivosť a to sa nedá. Čiste autobusovú dopravu v zabezpečených bus pruhoch (namiesto koľajníc) sme predsa nevyskúšali tak ako to môžeme prepočítavať? Náklady podobne, hoci je jasné, že busový vozokilometer je aj pri zohľadnení stavby, opráv a rekonštrukcíí tratí električiek podstatne lacnejší. Rachot električiek predsa všetci počujeme a hlučnosť autobusov sa stále znižuje.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.