K bodu 1: To tak je, ale je za tym cisto iracionalita majitelov, nedava to totiz ziaden zmysel. Trvalym pobytom k nehnutelnosti nevznika ziadne pravo a trvaly pobyt je na navrh majitela mozne kedykolvek zrusit.
K bodu 3: Co je to za ****vinu? Ako maju jeho dane vacsi efekt v mensej obci? A aky ma zmysel "smerovat dane" niekde kde nezije a kde teda z tych dani nebude mat ziaden prospech, ty virtualny problem?
Mám poznámky k týmto virtuálnym "problémom" s TP.
- Vlastník nehnuteľnosti väčšinou nesúhlasí s prihlásením prechodného nájomníka na trvalý pobyt v nehnuteľnosti.
- Zmena je časovo a finančne náročná, takže bol by hlúpy ten, čo by absolvoval zmenu každé 2 roky. Veď nakoniec TP obsahuje slovo trvalý, takže logicky je blbosť meniť trvalý pobyt pri zmene prechodného pobytu.
- Človek väčšinou chce smerovať svoje dane tam, kde má nehnuteľnosť on alebo jeho rodina, nie na zvyšovanie hodnoty majetku cudzích ľudí. Tiež majú jeho dane väčší efekt v menšej obci ako v Bratislave.
Poznam spolocenstvo vlastnikov (276) bytov v Ruzinove, ktore si dava schodze v DK ? Takze velke developerske projekty akurat posilnia existujuci jav.
S cestnou danou mas pravdu, vacsina vozidiel nezostane jazdit v jednom okrese. Stale si kladiem otazku, komu sucasny system vyhovuje natolko, ze nie je vola ho zmenit na cokolvek rozumnejsie.
A co potom Panorama city ? ?
600 vlastnikov bytov sa bude stretavat v Istropolise ?
Ak ide o cestnu dan, logika by mala byt spravodliva a solidarna a tak si myslim, ze by mala fungovat na zaklade dvoch kriterii. Poctu km ciest v sprave a intenztity dopravy, hlavne tej tazkotonaznej. Samozrejme nezabudat, ze Kosice a Bratislava maju v sprave ako jedine mesta na SK cesty I. a II. triedy.
Kde je auto registrovane by malo byt uplne jedno.
tak tu je pes zakopany, nad meskanim z ovsista si lamem hlavu uz velmi dlho a az teraz mi to dava zmysel, vdaka
15 minutove intervaly ma prekvapili, najma ked linka zvaza k nosnym na prestup, ktore maju kratsie intervaly, nedava mi to zmysel, cakala by som prave kratsi interval u L99, aby sa lepsie prestupovalo
Kvôli tomu, by mohol mať víkendovo aspoň 12... Myslím, že okrem nej už len zastávky Starý háj a Draždiak (98) majú v Pe víkendový int. 15
L99 (aj 84) chytí minimálne minútu až dve iba na samotnom dvojsemafore Lidl-Bosákova.
Síce svetlá pri Lidli ju pustia skôr odbočiť vpravo, ale je geniálne nastavená synchronizácia, keďže druhý semafor (na Bosákovej) jej akurát hodí červenú na ľavú odbočku, takže x desiatok sekúnd stojí zase zbytočne tam. Ideálne je, keď sú vypnuté semafory, akurát to je tak ešte potme (prac. týždeň) a tuším som to párkrát videl cez víkend.
A samozrejme pred TPD potom chytí ďalšiu a už sa to vezie...
vdaka, na vikend som zabudla, tam je L99 jediny obsluzny spoj
co ale musim povedat, vyrazne sa zhorsilo cestovanie na tejto trase, podla vyhladavaca by mala trasa trvat 17 minut, standardne trva 30, v horsom pripade 40-45 minut, co je az neuveritelne vzhladom k tomu o aky kratky usek ide, navyse v petrzalke bez nutnosti prekrocit mosty, kolegovia sa divia, co si nekupim auto, som uz posledna z 9 ludi na oddeleni, vratane petrzalcanov, co cestuje s mhd
napriklad dnes L99 prichod na mlynarovicovu s meskanim, farskeho 07:39 (07:35), jungmannova 07:42 (07:37) a zst petrzalka 07:45 (07:40), samozrejme L80 do kopcian davno prec a dalsia L99 v zavese, prakticky autobus nemusel byt vypraveny, lebo uz v case, ked stal na jungmanovej, bol dalsi na mlynarovicovej
je to coraz horsie, jednak meska uz z ovsista, dalsie zdrzanie naberie na krizovatke farskeho, dalsie v lieviku z farskeho smer jungmannova, kde uz vznikaju rano slusne prestoje 1-2 minuty, vobec sa nedivim, ze vacsina ludi voli coraz viac iad, lenze zaroven vdaka tomu sa zhorsuje cela situacia aj s mhd, zacarovany kruh
Reálnosť takého niečoho sa ukázala už pri zverejnení platičov dane za psa.
Byty sú téma omnoho delikátnejšia. Pat dokáže nastať aj na malichernosti v malej bytovke, preto si neviem predstaviť dohadovanie sa vlastníkov v 72- či nebodaj 107-bytových vchodoch s veľkou fluktuáciou obyvateľov.
V princípe mi však nie je jasné, načo celá debata vznikla. MHD nemá závisieť len od počtu papierových obyvateľov, ale treba ju aj pre návštevníkov a dochádzajúcich. Takže keď modelujeme dáta kvôli nim, nejakâ čiastka nezahlásených obyvateľov by nás nemala rozhádzať, nie? Ak ide o dane, tým treba hlavne zmeniť systém - zohľadniť, že tunajšia infraštruktúra slúži celej republike, avšak zároveň kompenzovať regiónom vplyv firemných flotíl evidovaných v BA a užívaných mimo.
1) Dohodnut sa s ostatnymi vlastnikmi
2) Preto by bola dotacia na "dom" podla TP, aby si "svoju" cast dotacie nezinkasoval 2x. V druhej nehnutelnosti si zaratas naklad do prenajmu.
Existuju, samozrejme, lenze mentalita Slovaka je, ze sa o vec zacne zaujimat az vtedy, ked mu niekto siahne do penazenky... Rovnako ako s dansmi a odvodmi - ak by zamestnanec dostaval celu sumu z pasky a sam si z nej platil odvody+dan, tiez by boli fukoty.
ako mozes napisat taku blbost, ze je L99 zbytocna? vidno, ze s nou necestujes, inak by si nieco take nenapisal, najdi alternativu pre trasu mlynarovicova - kopcany, kolkokrat nadavam, ked vynecha L99 a nemam ako sa dostat k zst petrzalka, aby som prestupila, ci je podla teba idealnejsie L84 - jungmanova prestup L88 na zaporozsku a este podchodom zbehnut na druhu stranu na L80? to je alternativa od cloveka, co banuje za expresnymi linkami a efektivitou cestovania? ved aj premyslaj nad tym, co pises
ad. tri ciele L80, cestujem touto trasou poslednych 9 rokov, a nestalo sa, ze by som ich poplietla, skor sofer sa zabudol prehodit a otacal z udernickej do kopcian, ciele su dostatocne citatelne a hlavne, vies kedy ti ide spoj, takze aj ked narychlo prestupujes z L99 na L80, ktorej vidis iba chrbat bez panela s cielom, vies, ze v tom case ide do kopcian
inak skratenie intervalov roky dozadu v rannej spicke velmi pomohlo, netusim, ci ho zadotovali firmy v kopcanoch, predsalen za tie roky sa ich pocet znasobil, rovnako pocet cestujucich do tejto casti, stava sa, ze v poobednej spicke je L80 plna uz tretiu zastavku od kopcian smer mesto, ale cast sa odfiltruje pri prestupe zst petrzalka
Mňa by zaujímalo
1) aký mám, ako vlastník BaNP dosah na rozhodnutie iných (to nemám ani ako zástupca vlastníkov),
2) ak vlastním dve nehnuteľnosti, zákonite nemôžem v oboch bývať a chcieť od podnájomníkov, aby si zmenili TP mi príde trocha uletené.
Na vymáhanie TP existujú aj účinnejšie nástroje. Napr. spomínaná električenka alebo parkovacia politika.
Nepokutujem susedov. Vsetci v dome su vlastnici bytov a NP, maju za dom vlastneho spravcu, maju "osobomesiace". Maju schodze, tak tam si predsa sami mozu nastavit sposoby uhrad pre jednotlive byty - vlastne, prenajate, nech by to mali aj podla osobomesiacov... Pocet osob pre dom A je s trvalym pobytom (statistika mesta) X, pocet osob nahlasenych spravcovi casto X+Y. Takze uz zavisi od vacsiny pri hlasovani. Dom jednoducho dostane "dotaciu" z mesta podla poctu osob s TP. A je na vlastnikoch, ako sa vedia dohodnut na tom, ako si pokryju kompletne naklady u OLO.
Elektricenka so zlavou 10% by sa dala zaviest v priebehu tyzdnov. Cely technicky mechanizmus na to uz existuje (preplacanie zliav TZP, plaketarom a podobne). Staci rozsah takto poskytovanych zliav rozsirit o dalsiu, 10%nu.
Prave toto by bolo mozne riesit roznymi cenami za sluzby, ale nie v style BMK, ze "najprv si zaplat avyber si spriaznenu banku".
Jednoducho zlava na salinkartu minus 10% na zaklade predlozenia OP, prenajom parkovacieho miesta za nizsiu cenu pri TP v BA+dane auto musi byt napisane na osobu s TP tu. Samozrejme pri dvoch podanych ziadostiach uprednostnit domacu.
Zacat konecne odtahovat parkujucich "hocikde", potom sa zvysi tlak na realizaciu predchadzajuceho bodu.
Sluzby OLO podla poctu osob TP na danej adrese koeficient minus 10% z ceny, jazdy navyse za olnu dumu, potom by sa spamatali aj obyvatelia panelakov, ktori maju neprihlasenych susedov.
Dan z nehnutelnosti zlava pri majiteloch s TP v BA alebo vyssia sadzba pri majiteloch "odinakial".
Keby sa chcelo, je mozne vymysliet vela motivatorov pre migrantov.
Problémom je nedisciplinovanosť migrantov, ktorí si častokrát nemenia TP a teda oficiálne sa nachádzajú v častiach, ktorých verejné služby nevyužívajú a využívajú služby tam, kde nie sú činiteľom zvýšenia pri prerozdeľovaní daní. To by platilo, aj keby bolo sčítanie superdokonalé.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
kecho
L99 (aj 84) chytí minimálne minútu až dve iba na samotnom dvojsemafore Lidl-Bosákova.
Síce svetlá pri Lidli ju pustia skôr odbočiť vpravo, ale je geniálne nastavená synchronizácia, keďže druhý semafor (na Bosákovej) jej akurát hodí červenú na ľavú odbočku, takže x desiatok sekúnd stojí zase zbytočne tam. Ideálne je, keď sú vypnuté semafory, akurát to je tak ešte potme (prac. týždeň) a tuším som to párkrát videl cez víkend.
A samozrejme pred TPD potom chytí ďalšiu a už sa to vezie...