Reply on: TomJ #218227:
Problém L99 je, že na jednom konce Pe 99 možno nadväzuje (neviem, nevidel som), na druhom konci ti zdrhne tesne pred príchodom 98čky - to mám overené. ? Elina má spoločný int. 7,5, čiže aj tak pre jednej (keď máš smolu) budeš čakať 14 minút. Nehovoriac o tom, keď sa niekde zdrží 1tka, na ktorú je "naviazaná". Čiže či čakáš 14 alebo 10, to už pri nejakých mínus 4 alebo pri daždi pocítiš. ?
Okrem toho je cez víkend dosť "o náhode" preklad s L83 (Jung/Hálova), keďže jedna má int. 12, druhá 15.
Viko
Byty sú téma omnoho delikátnejšia. Pat dokáže nastať aj na malichernosti v malej bytovke, preto si neviem predstaviť dohadovanie sa vlastníkov v 72- či nebodaj 107-bytových vchodoch s veľkou fluktuáciou obyvateľov.
V princípe mi však nie je jasné, načo celá debata vznikla. MHD nemá závisieť len od počtu papierových obyvateľov, ale treba ju aj pre návštevníkov a dochádzajúcich. Takže keď modelujeme dáta kvôli nim, nejakâ čiastka nezahlásených obyvateľov by nás nemala rozhádzať, nie? Ak ide o dane, tým treba hlavne zmeniť systém - zohľadniť, že tunajšia infraštruktúra slúži celej republike, avšak zároveň kompenzovať regiónom vplyv firemných flotíl evidovaných v BA a užívaných mimo.