Reply on: TomJ #213592:
Ten vodič L41 neodišiel predčasne. Mal ísť 18:15 a odišiel 18:18, pretože L64 chytila zápchu na Šancovej, kvôli nehode pri HLST.Garantovaný prestup je však kvôli tomu, že dochádza k nútenému prestupu podstatnej časti cestujúcich, t.j. vodič L41 mal čakať aj 10 minút (okrem prípadu, keby L64 vypadla), pretože ak by L41+L64 boli jedna linka, ten ojedinelý cestujúci, čo ide zo ide z Hauerlandu na Šafranovú by čakal tiež. A stále platí, že naštvanie jedného cestujúceho situáciou, ktorú dopravca nevie ovplyvniť, je menšie zlo, ako naštvanie celého autobusu nerešpektovaním garantovaného prestupu.
Iste, je možné operovať tým, že čakaním na L64 z mesta by nestihla L41 zniesť cestujúcich dole na L64 idúcu do mesta, ale stále sú možnosti
- L64 v smere do mesta ignorovať z ohľadom na to, že je popoludňajšia špička a že v smere na Drotársku ide podstatne viac ľudí ako z Drotárskej,
- L64 v smere do mesta dispečingom zdržať na Hroboňke, pretože je prioritne určená pre ľudí z Drotárskej a nie pre jedného cestujúceho z Lovinského
- v ríši snov operatívne zapojenie (ak to umožňuje CP) prestávkujúcej 147 do zvozu cestujúcich z Drotárskej (prestávka L147 je 25 minút, jazdná doba L41 je 5 minút, kapacitne problém byť nemôže, ak supluje spoj, ktorý ide proti smeru špičky).
Mike
- To o tom prioritnom smere hádam nemyslíš vážne. Jednak aj tam je pár odchodov, kde je v buse 20-25 ľudí a po druhé aj keby tam boli štyria, mali by právo byť rovnako naštvaní že im ušiel spoj pred nosom a teraz musia čakať pol hodinu..
- Riešenie s dispečingom by šlo.. verím že aj v Ba sa toho "raz" dožijeme..
- Čisto teoreticky by išlo aj to so 147, ale toto nie je systémové, lebo to sú zdvojené odjazdené km..