prechodne obdobie sa vztahuje aj na TZP z celeho Bratislavskeho kraja. Pre TZP mimo BSK platia nove podmienky uz od 1.11. - zlavnena PCL na 90-dni stoji 36,15 €. Nove listky by mali byt v automatoch uz od 1.11.
len som tak rozmyslal, ze aka skoda, ze sa 801 konci po novom uz v Rusovciach. A to len preto, ze cezhranicna doprava nemoze byt dotovana MHD.
Ale preco sa s tym neda vybabrat tym sposobom, ze autobus 801 pojde z Rajky do Rusoviec ako medzinarodna doprava za nejakych smiesnych 50 centov, pricom si clovek kupi listok napr. u vodica. V Rusovciach bude hlasenie automatu: ''Tento spoj pokracuje ako linka 801A smer Nove SND, prosim oznacte si cestovny listok MHD BA ak chcete pokracovat v jazde.''
Detto na spiatocnej ceste, resp. Hainburg... Cestujuci nemusi prestupovat, cakat na zastavke v Rusovciach a dufat, ze hadam nieco pojde...
Ja mám preukaz ŤZP-S a TP mimo BA. Tiež platí pre mňa prechodné obdobie do 31.12.2015 alebo si kupujem lístky s 50% zľavou a to už v pondelok 2.11.2015 ako pôjdem do práce (len či také v automatoch budú) a koľko by ma vyšla električenka na 3 mesiace?
Inak doteraz som používala len preukaz ZŤP, žiadnu inú kartu neevidujem.
Tvoje články sú prehľadné a nemusíš nič meniť, díky Systém je náročný na pochopenie ako taký. A trochu pochybujem o kvalitách personálu niektorých dopravcov ?
Len pre uistenie... Kedze od 1.11. to zacina, tak by sa technicky mali dat nove listky kupit uz i v zltych automatoch DPB. Sice je jasne, ze zo dna na den asi neupravia vsetky automaty, takze preto nechali to prechodne obdobie do 8.11...?
Aké bude mať telefónne číslo? Predpokladám, že bude mať aj emailovú formu. Určite by sa však zišiel aj online chat (ako majú mobilní operátori a niektoré banky).
Súhlasím, ale IDS JMK sa mi zdá byť ešte zložitejší (napr. kvôli úsekovým lístkom). Nechápem ako si na ich tarifu mohli zvyknúť ľudia, ktorí sa o verejnú dopravu vôbec nezaujímajú...
"- kúpiš si IDS BK lístok na stanici s časom počítajúcim sa od času kúpy."
ZSSK bude tlačiť lístky pre IDS BK priamo na stanici? Aj v Lamači sa s tým budú trápiť pri okienku zamestnanci dopravnej kancelárie, ktorí sú zo ŽSR? ? Lebo inak neviem ako by sa dalo zistiť kedy presne bol ten lístok kúpený...
Priznám sa, že som veľký fanúšik IDS od jeho prvej koncepcie a tiež som pozorne sledoval jeho vývoj. Na 1. novembra sa teším a už som si naplánoval aj testovaciu jazdu. No jedným dychom dodám, že ten systém je (prepáčte) v súčasnosti brutálne komplikovaný. Je mi jasné, že niektoré vlastnosti sú imanentné, niektoré neprešli cez tvrdohlavosť dopravcov a s ohľadom na toto celé, je to, čo vznikne 1.11.2015, skutočne grandiózny úspech. Práve preto ma mrzí a mám obavy, že to verejnosť neprijme pozitívne.
Čudné správanie zóny 100 tu odkomunikované bolo, Zálesie viac menej tiež. Ale samotné cestovanie je veľmi komplikované. Počnúc od označovania lístkov, ktoré bude všade odlišné, ktoré bude iné pri prestupoch, ktoré bude iné pri kombinovaní s električenkou. Niekde budú predplatné lístky použiteľné, niekde nie, niekde sa budú dať kúpiť za jazdy, niekde nie, niekde nahlasujem konkrétne čísla zón, niekde nie. Ako človek, čo na túto stránku chodí 13 rokov a teda v doprave sa celkom vyzná, mám problém niektoré veci si zapamätať, či predstaviť praxi.
To celé naráža aj na to, ako bude ochotný personál (už sa mi stalo, že ma na relácii Vinohrady - HlSt vysmial vo vlaku revízor, že mu dávam bankomatovú kartu [pozn. BMK s nahranou električenkou]) a ako to pochopia ľudia, ktorí dnes nemajú ani predstavu, že sa niečo 1. novembra bude diať.
Takže to ešte uzavriem:
Cestovná relácia: Most pri Bratislave - Bratislava, Brodná (LIDL): stará cena, z karty 0,65€, po novom, z karty 1,35€. To je krásna cena! Toto nesmierne pomôže podpore verejnej dopravy... Už vidím ako budú cestujúci na celú BID nas*ratí...
Ale jedno je isté, z celej integrácie bude natešená SAD DS.
(Isteže sú výhodné mesačníky, no nie všetci cestujú pravidelne /musia využívať MHD. Je to trošku nefér, keď človek porovná kilometrovnú tarifu ZSSK, ktorá sa dá naďalej využívať).
Na našej linke zo seneckej stanice 8 km trvá ráno 20 minút, predpoludním 13 minút, popoludní 17, podvečer 24. A popritom najsilnejšia frekvencia je krátko popoludní, keď idú školáci domov - dokopy tak 15 až 20. A kolóny teda nie sú, alebo vždy v opačnom smere a autobus ide max. 60-70 km/h, a ešte na zastávkach stojí, alebo chodia 4-5 min. predčasne. Počkajme si na nové zjednotené CP z dielne BID.
Lenže s tými kolónami bude fakt problematické... čo ak časová platnosť lístka uplynie ešte v prímestskom autobuse niekde na ceste a na MHD už treba mať ďalší? Dnes tiež kvalitný kolaps, obávam sa, že bez úprimnej snahy zo strany objednávateľov áut veľa neubudne - zatiaľ stále nič atraktívne, no ale veď to už poznáme... ?
Zdravím, mám takýto problém, ktorý sledujem už nejaký čas pri označovaní lístkov. Nemám zatiaľ PCL, takže pri jazde MHD využívam obyčajné lístky. Len teraz neviem, či som vadný ja alebo tie označovače. Vždy keď vsuniem lístok do štrbiny, tak mi čas označenia označí v poslednej dobe vždy dosť nečitateľne, najmä ak tam lístok vsuniem ako je napísané "vkladajte lístok vpravo". Prečo vždy vtedy je čas a dátum označenia niekde celkom na kraji lístka, že keby prišiel revízor, tak by nemal šancu vidieť v ktorom čase to bolo presne označené? A to nehovorím len o starých označovačoch, ale aj o tých nových, dnes takisto v jednej 29T mi to označilo dosť nečitateľne.
Ďakujem za vaše postrehy, komentáre.
Najviac ma na tom zaráža, že som pravidelný dlhoročný čitateľ IMHD, fanúšik MHD a napriek tomu, pre pomernú komplikovanosť systému sa v tom strácam. Od začiatku som pozorne sledoval vývoj v BID. A aj tak sa v tom zamotávam. A to si pripadám ako fanúšik tejto témy. Inak povedané neviem si predstaviť, ako sa budú v tom orientovať bežní cestujúci, ktorí nie sú ani fanúšikovia a celú verejnú dopravu majú u prdele, hoc ju využívajú.
Ano, ten bordel je luxusný.
Uvediem príklad:
V rannej zápche je v 1 relácií Most pri Bratislave, obch. dom - Brodná, pri totožnej trase bohovská chronometráž spojov podľa www.cp.sk (o 7:00) 17 min., 16 min., 32 min. (!), 25 min., pričom všetky idú takmer naraz a stoja v totožnej zápche...
Teda jeden bude mať lístok za nižšiu cenu, ďalší za vyššiu cenu...?
Obávam sa, že keď sa to zjednotí, pôjde to hore a bude to drahšie. Ale potom som zvedavý ako to vyhútajú, keďže v sedle či cez víkendy žiadne zápchy nie sú a teda jazdná doba je úplne iná.
Joyki
Lenže s tými kolónami bude fakt problematické... čo ak časová platnosť lístka uplynie ešte v prímestskom autobuse niekde na ceste a na MHD už treba mať ďalší? Dnes tiež kvalitný kolaps, obávam sa, že bez úprimnej snahy zo strany objednávateľov áut veľa neubudne - zatiaľ stále nič atraktívne, no ale veď to už poznáme... ?