Tak potom je prekvapujúce, že v IDS JMK je, naopak, výhodnejšia jazda vlakom za tarifu IDS oproti tarife ČD (IN kartu nerátam). Konkrétne z Břeclavi do Hodonína zaplatím v tarife IDS iba 27 Kč, ale v tarife ČD až 36 Kč! Čiže v duálnej tarife porovnávam ponuky, ktoré môže okamžite využiť príležitostný cestujúci bez výdavkov navyše..
Pozerám tiež online nákup na OBB. Je rozdiel v cene v nákupe cez internet oproti automatu / pokladni? Tam tiež ako v IDS JMK vyjde pri vlaku lacnejšie využiť tarifu IDS (Hainburg - Petronell Carnuntum). Tá je 2,20 €, ale OBB si pri nákupe cez internet cez svoju tarifu pýta 2,40 €.
Dakujem za prijemnu spravu, hlavne asi pre turistov, ktori tu musia zostavat v soku nad cenovou politikou vsetkych sluzieb v hlavom meste, trochu vacsej ako u nich satelitne mestecko.
Lenže vlak aj autobus na trase z Rače do Pezinka prechádza cez rovnaký počet zón (idú súbežne), takže ja v tom problém vidím. ? Pre porovnanie: Lístok VOR z Hainburgu od Ungator do Petronell Carnuntum stojí rovnako 2,20 € na vlak, ktorému jazda trvá 12 minút, ale aj na autobus už od nemocnice (väčšia vzdialenosť), ktorý tam súbežne prejde za 18 minút.
"Předplatní jízdenky přenosné základní s platností 24 hodin uvedené v čl. 4, 9, 10 a 11
přílohy 1 platí v nepracovních dnech pro přepravu maximálně dvou osob starších 15 let a 3
dětí do 15 let (tj. do dne, který předchází dni 15. narozenin)."
To znamená, že cez víkend môže v Brne na 24h lístok za 90 Kč cestovať celá rodina?
Tak to je dobre. A ten lístok v tarife IDS BK z Bratislavy niekam vytlačený na stanici bude treba označovať ALEBO to bude ako v automatoch VOR, že sa nemá označovať a platí na najbližšie spojenie (napr. vlak v úseku Wolfsthal - Hainburg za 2,20 €)?
U ZSSK sa predtlacene listky predavat nebudu. Budu ti vediet vydat akykolvek typ listka, ktory vytlacia priamo z pokladne. Listky budu moct byt adresne aj neadresne, teda ZSSK ti bude vediet vydat listok IDS ak si povies ze chces ist napr. z Bratislavy do Suchohradu.
Samozrejme závisí od charakteru trasy. Linka určená primárne na obsluhu centra a širšieho centra, so zvýšeným ohľadom na smerovanie turistov (L22), sa logicky bude väčšinu trasy plácať relatívne pomaly. Plus úseky v najužšom centre majú pochopiteľne porovnateľnú cestovnú rýchlosť, ako u nás, pretože v tým úzkych uličkách toho proste moc nevymyslíš.
No a aj niektoré ďalšie úseky v širšom centre (Smíchov, Žižkov, Vinohrady,...) majú rýdzo lokálnoobslužný charakter, resp. slúžia len ako napájač metra, príp. ako mieste tangenciálne spojenie. Takže toto by som neporovnával, lebo toto v našej električkovej doprave nemáme. I keď preferenciu atď. u nich nájdeš samozrejme aj na takých úsekoch..
Skôr je zaujímavé porovnať jednotlivé radiály v okrajových častiach mesta, najmä tie, ktoré v posledných rokoch prešli významnejšou modernizáciou, a tie, ktoré neslúžia len ako krátky napájač metra. Tam sa fakt rozbehneš zo zastávky na plnú traťovú rýchlosť, a zastavíš až na ďalšej zastávke. Plus hustota zastávok býva (v rámci možností) koncipovaná vskutku rozumne, nie jak u nás v KV. (V Dúbravke to ešte pochopím, tam sa len zbierajú prví ľudia do vozov, tam väčšia hustota zastávok tak nevadí. Problém je skôr to, že to v KV nezrýchli)
Zabudol si na vybudovanú preferenciu na križovatkách, a infraštruktúru vôbec ? A s tým spojenú úplne inú cestovnú rýchlosť, než poznáme u nás, aj pri porovnaní rovnakých druhov prepravy
V tom by som problém nevidel, že jeden druh dopravy ťa bude stáť v danej trase menej, ako druhý (a aspoň to bude motivovať ľudí, aby prestali svojou účasťou podporovať súbežné linky Vlak-Bus). Napríklad aj keď cestuješ z Račka na Púchovskú (koniec Rače), tak v autobuse L59 ti stačí 0,70€ lístok (12 min.), no v električkách potrebuješ 0,90€ (20 min.). A nikto si s tým hlavu neláme, nikto to nepovažuje za príliš zložité, či zvláštne
1. Ak si dobre prečítaš tú zmluvu, tak sa dozvieš, že "Tlač údajov (číslo lístka, QR kód, platnosť lístka, cena) na papier sa realizuje vždy až na základe konkrétnej objednávky na požadovaný počet kusov." A tú objednávku ešte nikto nikde nenašiel. ?
2. Ceny schvaľujú len štatutári, nie poslanci.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Mike