Reply on: J #20775:
Ja si myslím, že KE vyhrali súťaž zaslúžene. Vodiči celý týždeň trénovali a viacmenej išlo o zvládnutie postupnosti úkonov a jednotlivých disciplín, nie poznanie trate vo vozovni. Napokon, tú si mohol každý neoficiálne odjazdiť ešte pred súťažou. Aj ostatné družstvá mali možnosť trénovať, ale ako mi hovorili vodiči z rôznych miest, buď sa im trénovať nechcelo alebo niektorí sa rozhodli ísť súťažiť na poslednú chvíľu (napr. Plzeňáci, ktorí sa umiestnili na poslednom mieste). Samozrejme, najobjektívnejšie súťaženie by bolo v nejakých ústredných dielňach, kde trať nepoznajú ani domáci. Tie však v KE nemáme a tak snáď len toľko, že o objektívnosti rozhodovali vedúci družtiev všetkých zúčastnených družstiev, ktorí si vylosovali kontrolné stanovištia pri jednotlivých disciplínach.
Sarko
Nakladna elektricka doprava fungovala v KE od r. 1913 do konca r. 1961 (kvoli vystavbe rychlodrahy), t.j. bezmala 50 rokov a KE boli poslednym mestom v Ceskoslovensku, ktore zrusilo nakladnu elektrickovu dopravu. Zachovali sa vsetky 3 nakladne elektricky z r. 1913 (Ganz&Co.) ev.c. 1 az 3.