Súhlasím, že v sedle by na L2 stačili aj sóla, ale to je pri celodenne rovnakom intervale logické. Takisto na väčšine duplákových liniek by v sedle stačili K2S, kým interval v jednotlivých časoch nezodpovedá dopytu (prečo je to tak, sa už sto krát riešilo). Navyše si myslím, že kapacitnejšie vozidlo na L2 viac odbremení L4, ja osobne si radšej pri trase Polus Legionárska počkám pár minút navyše na poloprázdnu L2 a plnú L4 nechám ujsť (zatiaľ čo v prípade sólo vozov na L2 by bola plnka na oboch linkách a mne by to tým pádom bolo jedno, resp. by som nemal takto na výber).
A k Tomášikovej: Koloseo má v dobrej dostupnosti električku už teraz. Príp. predĺženie k starej IKEI by riešilo len prestup z električky na A-Bus, T-Bus linky, čo stoja na Trnavskej (príp. obsluhu troch okolostojacich panelákov). Je síce pravda, že okolo IKEI sa chystá ďalšia stavba, no ako tu už bolo spomenuté, na Trnavské sa títo ľudia dostanú pohodlne aj cestnou MHD. Navyše, dá sa predpokladať, že prestup z električky na autobusové zastávky by nebol zrovna na hrane, a to by ešte viac odradzovalo. Keď už niekde predlžovať, resp. vetviť električky po Tomášikovej, taj jedine spolu s predĺžením samotnej Tomášikovej smerom na Račiansku (a stále verím, že sa s tým pri kreslení tej cesty počíta). No a predĺženie na druhú stranu k Ružinovskej je samozrejme šotoblbosť
No, pozri, ked robis trebars vymenu asfaltu, tak podla toho, kade chodi viacej aut, budes menit asfalt, alebo spravis celu krizovatku? Je jasne, ze je malo vyuzivana, no chodi tade 98 celotyzdenne, takze uz nejake opodstatnenie to ma. Navyse, setrili, dali tam malu cedulu (asi tiez pochopili, ze malo liniek). Kebyze robia Trnavske myto, je jasne, ze hlavne tahy dostanu, no dostane aj konecna...ehm..53 to je tusim? lebo je to malo vyuzivane? Hadam cely uzol. Obcasna zastavka nedostane, to pochopi aj pablb, ze niekam, kde mozno za celu historiu nezastavi nic nebudem investovat....
Asi trosku vstupim. Uz nejaky piatok byvam v Koloseu.
Takze:
2ka prakticky obsluhuje iba radialu po polus, dalej sa vyuziva len a len na otocenie voza (v priemere tak 3-4 cestujuci na voz medzi Polusom a ZSTNM). 4ka a 5ka su nosne linky. Idu krizom cez cele mesto na z uplnych koncov. Zmena na zatisi 2 ZP a 4 NM by nemala zmysel. od ZP by ludia potrebovali prestupovat, a naopak to iste. ZST NM je nieco ako KV. V polovici trate skratka kde uz netreba taku kapacitu umozni niektorym spojom skorsi obrat a navrat do CMO.
ad vozy: 4ka by mozno vyzadovala v spicke aj viac, ako 32m vozy, ale budiz. ine nie su.
2ka vsak, az na spicku, by bola vypravitelna aj solo T3. (TU sa dostavame zas k otazke, ak by bol podnik schopny uz pred X rokmi modernizovat T3 na Wany (T3R.PLF), bolo by to vhodne vozidlo akurat na l.2 v sucasnom vedeni.
Mozno vsak po striehnuti na prepravny prud ludi, by skor stalo za to, presmerovat linky tak, aby L.3 sa tocila v centre ako teraz, ale sla naspat do race, l.8 na hl.st., a l.2 potiahnut na stura (aktualne iba do mesta tocit v protismere l.3). To, co sa vezie na hl.st. nikdy nejde 2kou z vajnorskej, na trnku preskoci na Abusy/Tbusy. To, co nouz ide, ide od Legionarskej, Intergalaktickeho terminalu Blumental... Tam potencial fakt nie je. Naopak, ruzinovu 8cka na hlavnu nahradi od trnka 2ku, a sucasne tak ci onak dostane ludi do CMO.
K predlzeniu na tomasikovej : Nie, tu potencial nie je. v koloseu zije cca 50% sikmookych, 20% cudzincov, a zbytok su aspon slovaci (odkial uz radsej rozoberat nebudem). 2/3 tu maju auta ktorych rozmery daleko presahuju vacsinu (MB ML, GL, Audi Q, WW Tua, ci luxusne limo (Audi S, A, BMW M, MB S, E). Skoro nikto (vratane deti) tu nechodi MHD... snad asi iba ja....(a to mam take auto vonku zaparkovane). Povodne som chcel podat navrh na zastavku l.50 v oblasti obchdu samoska (cca v polovici komplexu koloseo), no bolo by to zbytocne. Naozaj, koli par ludom ako ja to nema zmysel brzdit celu linku obojsmerne. Navyse, ranna prechadzka k zst. NM netrva viac, ako 5min od brany, a to je fajn, cloveka aspon preberie, predsa len, sadnut na l.2 a ist cez tu rozmlatene ...ehm, NAVARANE... krizenie, ci sadnut do l.50 a cakat, kedy vyletime z cesty to uz terba byt vzhuru!
No hej, jedná sa o celý uzol, ale i tak mi nad tým rozum stojí. To akože, ak by tam niekde bola aj nejaká manipulačná/občasná zastávka, tak aj tam prásknu novú cedulu len preto, že je to súčasť uzla Technopol?
Prave naopak, je vhodne spajat dve najmenej vyuzite trate v sieti - pretoze na oboch koncoch linky potrebujes rovnaku kapacitu, takze vies optimalnejsie vybrat typ vozidla, popripade nastavit interval.
Dalej treba povedat ze na ZST NM sa nejazdi v prvom rade kvoli ZST NM, ber to ako "obratisko za Polusom". Dvojka existuje najma kvoli obsluhe Vajnorskej, na ZST NM sa chodi viac-menej len otocit, aj tak to tam skoro furt vozi vzduch.
Samozrejme, ze som tam parkrat bol a kebyze sa to tam urobi (v co neverim dokonca ani ja), tak by to bolo velke scifi a zazrak. Len som narazal na to, ze aj to predlzenie o 1 zastavku je blbost (rovnako ako moj navrh), kedze z toho isteho miesta ti ide neviemkolko spojov na Trnavske a rychlejsie, ako by sla elektricka.
Hm, dobre vidím, že na zastávke, kde stojí len jedna linka (83 nepočítam) a v budúcnosti sa neplánuje, ani by nemala význam ďalšia, stojí infocedula? Teda nie že by som mal niečo proti nim, bodaj by boli na každej zastávke, ale nakoľko v dnešnej dobe nie sú ešte skoro nikde, fakt musela byť jedna z prvých lastovičiek práve táto zastávka? ?
Ale veľmi by ma neprekvapilo, keby boli stopy po nej aj vo vnútri. Na mojej vrakolinke-pseudolinke 64 chodia nonstop staré vozidlá, kde na každej nerovnosti hrkajú všetky plechy a armatúry (neviem presne, čo to je, má to tvar štvorca s oblými hranami a vypuklým stredom). Všetko to trieska, no vidno, ako niektoré časti nie sú úplne pritiahnuté spojovacím materiálom. Ale zobrať aku-skrutkovač a za 15s to dotiahnuť, tak to sa zrejme čaká na cestujúcich.
Áno, na rozdiel od teba viem a nefabulujem.
Ja som nikdy a nikde nepísal, že to MUSÍ robiť DP. Ja som písal, že nie je dôvod, aby to nevedel, keď to robiť má. Sú tam desiatky darmožráčov, nech sa naučia. Vedúci DTPT je kökõt, ale svojej prevádzke vládne železnou rukou, preto ho nikto nevyhodí. Detto vrchári.
ok a co?
Aj tak pozemok pod obratiskom je prakticky predany a skor ci neskor tam niekto tu druhu vezu bude chceit postavit.
Vajnorska ma sancu naplnit vozy vystavbou Babisovych 15tis bytov v Dimitrovke.
Tomasikova potiahnutim o ten kilometer. Inak ju zrusia bez nahrady (po vystavbe druhej veze) s prestupom na buducej integrovanej zastavke bus=tram Zatisie.
Rubber38
Hm, dobre vidím, že na zastávke, kde stojí len jedna linka (83 nepočítam) a v budúcnosti sa neplánuje, ani by nemala význam ďalšia, stojí infocedula? Teda nie že by som mal niečo proti nim, bodaj by boli na každej zastávke, ale nakoľko v dnešnej dobe nie sú ešte skoro nikde, fakt musela byť jedna z prvých lastovičiek práve táto zastávka? ?