Ak by sme predpokladali ze prioritne sa budu vyradovat T3 (az potom T6, pricom predpokladam ze K2S sa tymito vozmi nahradzat nebudu, kedze ide o uplne inu koncepciu), tak 29/30T dokopy nahradia 120 voznov T3. Ak dnes ich mame 130, tak to urcite nahradi vsetky supravy v Juraku, cize cast do Kraksnan ist bude musiet.
Vychadzam z toho, ze Petrzalka po Bosakovu nezhltne vela suprav navyse (dokopy mozno 10 voznov? A to uz prehanam...) a Janikov dvor bude bohvie kedy.
Ziadne tazko pocuva, mam dobru predstavu v akom stave su tie vozy, denne s nimi jazdime. .rave preto by som bol rad keby sa tu nebluznilo o odpredaji, ale rovno ich ponuknut darovanim.
KĽDR nakupuje NP vozidlá z Číny, čo by tam s našimi 14/15Trkami robili. Obdobne to platí aj pre T3ky, ktoré ďaleko kvalitnejšie (a so skúsenosťami) kúpia z Prahy ako z Bratislavy. A to nehladiac na rozchod. I keď možno nejakým ND by sa potešili.
Tbilisi určite nie, nakoľko v Gruzínsku už všetky trolejbusové prevádzky úspešne zanikli. Kišinev je otázny, ale aspoň z mojich pozorovaní tam vozidlá nejako viditeľne nedostatkom ND netrpeli a už v čase mojej návštevy pred piatimi rokmi tam jazdila vyše stovka nových nízkopodlažných vozidiel. Tipujem teda, že sa na tie 14 Tr-ky nejako extrémne neupínajú a až príde ich čas, tak ich budú mať čím nahradiť.
Darovať na diely nie je zlá myš lienka ale obávam sa, že DPB nechá vozidlá zošrotovať a ešte za to zaplatí nejakej spriatelenej firme, lebo jedine tak sa naplní zmysel existencie komunálneho podniku.
Myslím, že s minimálne dočasnou stratou Krymu bude väčšia snaha Bohdanu dostať modernejšie vozidlá aj sem. A tie skupované vozidlá sú v diametrálne odlišnom stave ako bratislavský šrot.
to je pravda, ale však platí § "nikdysatotaknerobilo", DPB ani jeden trolejbus NIKDY neposunul niekam ďalej, okrem historičákov všetky vyradené vozy skončili pod autogénom... ☠
to ze darujes 14/15Tr do prevadzok kde jazdia, neznamena ze ich pouziju na zaradenie do premavky. Mnozstve podnikov z tychto oblasti by pomohlo uz len darovanie na ND.
Napada ma Tbilisi, Kisinev... Este donedavna aj Krym, ale tam uz nie ?
trolejbusy v Kábule neexistujú už viac ako 20 rokov, inak je to presne tak, ako píše Mike - Čechom sa darí predávať staré vozy ešte aj dnes, zjavne majú šikovnejších ľudí vo vedení dopravných podnikov a najmä ich vozy sú v neporovnateľne lepšom stave ako naše... ☠
ja viem, že východniari ma asi mať radi nebudú, ale nenapadá ma iná varianta, len ich venovať Košiciam ?
ja si myslim, ze vzhladom na to, ze sme dostali peniaze na nakup troflov aj elektriciek, mali by sme T3 a 14/15Tr darovat prevadzkam z chudobnych regionov. Trebars do kabulu ak tam prevadzka vobec este funguje.
No okrem Krymu jedine už na západnej Ukrajine - v mestách Ternopil, Rovno a Černivci.. ale "veselo" nie, všade sa jedná iba o pár kusov (aj keď po GO). Ale viaceré západoukrajinské mestá dodnes vo veľkom skupujú ojazdené 14 a 15 TrM z Čiech..
Kde ešte veselo behajú 9Tr?
A ide o to, že krajiny ex-ZSSR ešte radostne prijímali vozidlá na odporovom základe, ale ak už majú meniť servisnú základňu na polovodiče, tak si kúpia nové vozidlá.
810zssk
Vychadzam z toho, ze Petrzalka po Bosakovu nezhltne vela suprav navyse (dokopy mozno 10 voznov? A to uz prehanam...) a Janikov dvor bude bohvie kedy.