Nasledujúce video zachytáva zrážku vlaku s holubom. V takýchto prípadoch môže vlak (aj rušňovodič) po nehode normálne pokračovať v jazde? Totiž predná časť vlaku zostala trochu zakrvavená a malé zvyšky zvieraťa sa mohli cez otvorené okná dostať k cestujúcim čo môže byť problém zo zdravotného aj hygienického hľadiska... http://free.zoznam.sk/video/Zrazka-s-vlakom-1381264041
Železniční fandovia, ako sa hovorí situácii keď vlak je na dvojkoľajnej trati vypravený do protismeru? Je to pomerne bežný postup alebo výnimočný?
Prvýkrát som to zažil medzi DNV a Lamačom. REX z Viedne na Hl. st. v ktorom som sa viezol išiel v protismere, počas jazdy nás predbehlo niektoré EC. Ak si dobre pamätám, v ŽST Lamač sme sa presunuli na správnu koľaj. Škoda, že takéto niečo nie je technicky možné aj pri električkách...
Nedávno som to zažil aj u susedov. Z Břeclavi najskôr odišiel po správnej koľaji Ex Devín. Potom však EC do Viedne a Os do Kútov vyštartovali takmer naraz. Os potom v Lanžhote prešiel na správnu koľaj.
Zakrátko na to už išiel v protismere nákladný vlak. Rád by som vedel či ten nákladný vlak musel kvôli nášmu Os v protismere niekde neplánovane stáť alebo či sme ho reálne vôbec nezdržali... Dispečerom sa rovnocenne na mape zobrazujú vlaky s ich reálnou polohou aj či sú v pohybe (so skutočnou rýchlosťou v km/h)?
Oceňujem, že týmto postupom sa zabraňuje meškaniu vlakov. O takomto postupe operatívne rozhodujú dispečeri ŽSR / SŽDC alebo aj dispečeri dopravcov majú takú právomoc?
Majú nejakú dvojstupňovú kontrolu, aby nedošlo k čelnej zrážke? Totiž ak by nákladný vlak v plnej rýchlosti vrazil do 810-ny, tak z tej by určite zostali iba kusy plechu a zvyšky tiel cestujúcich aj posádky by boli rozmetané po okolí...
No čo za nejaký čas zaškolia vodičov na rikšu a budeme sa voziť ekologicky ? interval na L93 každých 5s s počtom miest na sedenie 4 na státie len na vlastné riziko na ráme vozíku ? ? ?
ak to pôjde takým tempom, ako sa momentálne deje, tak o chvíľu NB18 z dodávky z roku 2010 príliš veľa jazdiť nebude, za tento týždeň ich pribudlo medzi odstavenými tuším 7ks + ďalších 7ks je odstavených dlhšiu dobu, niektoré pomaly pol roka, spolu je ich odstavených viac ako dva týždne už 16ks + jedna z novej várky... ☠
Peon
Prvýkrát som to zažil medzi DNV a Lamačom. REX z Viedne na Hl. st. v ktorom som sa viezol išiel v protismere, počas jazdy nás predbehlo niektoré EC. Ak si dobre pamätám, v ŽST Lamač sme sa presunuli na správnu koľaj. Škoda, že takéto niečo nie je technicky možné aj pri električkách...
Nedávno som to zažil aj u susedov. Z Břeclavi najskôr odišiel po správnej koľaji Ex Devín. Potom však EC do Viedne a Os do Kútov vyštartovali takmer naraz. Os potom v Lanžhote prešiel na správnu koľaj.
Zakrátko na to už išiel v protismere nákladný vlak. Rád by som vedel či ten nákladný vlak musel kvôli nášmu Os v protismere niekde neplánovane stáť alebo či sme ho reálne vôbec nezdržali... Dispečerom sa rovnocenne na mape zobrazujú vlaky s ich reálnou polohou aj či sú v pohybe (so skutočnou rýchlosťou v km/h)?
Oceňujem, že týmto postupom sa zabraňuje meškaniu vlakov. O takomto postupe operatívne rozhodujú dispečeri ŽSR / SŽDC alebo aj dispečeri dopravcov majú takú právomoc?
Majú nejakú dvojstupňovú kontrolu, aby nedošlo k čelnej zrážke? Totiž ak by nákladný vlak v plnej rýchlosti vrazil do 810-ny, tak z tej by určite zostali iba kusy plechu a zvyšky tiel cestujúcich aj posádky by boli rozmetané po okolí...