Takže, volal som na dispečing v KE a BA a vyjadrenie kompetentných je rovnaké.
Dispečer v prípade DN, resp. indispozície vodiča vozidla MHD oficálne NESMIE vystriedať vodiča a ďalej premávať s cestujúcimi. Obvykle iba odstaví vozidlo BEZ CESTUJÚCICH na najbližšiu odstavnú plochu/koľaj, resp. môže zatiahnuť do garáže/vozovne. Samozrejmosťou sú papiere na príslušný typ vozidla a dodatočný interný predpis ešte určuje lehotu "praxe", ktorú ak dispečer prekročí, musí vykonať dodatočný zácvik v obmedzenom počte hodín.
Vykonanie záťahu vozidla aj s cestujúcimi smie dispečer vykonať iba v mimoriadne závažných prípadoch, ale aj to len po najbližie miesto, kde sa vystrieda so zálohou, resp. so záložným vozidlom.
V prípade BA sa vodiči-zálohy nachádzajú na jednotlivých prevádzkach, pričom ich vyzdvihnutie z dispečingu na Olejkárskej sa posudzuje individuálne podľa situácie, pričom sa volí najrýchlejšie možné riešenie. K uvedeným vážnym situáciam však v prípade BA i KE nedošlo už dávno.
V prípade KE som predošlé vyjadrenia konzultoval s p. Kupkovou (vedúca traťových disponentov), v prípade BA s Ing. Sásikom a aj priamo na dispečingu na Olejkárskej, pričom všetky vyjadrenia kompetentných vzájomne korešpondujú.
No vidíš. A tak isto môže niektoré bezpečnostné podmienky splniť aj DPB.
Každá dobrá sa myšlienka sa začína pri čírej špekulácii a postupne sa "dobrusuje" a vylepšuje. Nechať sa hneď na začiatku odradiť nejakými normami, to sa potom nikdy nič nezmení.
Dobry den Ludkovia z Prahy.Neobjednava Bratislava nahodou nejake nove trolejbusy 14TRm?
Ak sa totiz pozriete na toto http://ts-web.info/pages/galery/Skoda_Ostrov/index.htm tak zistite ze ten trolejbus co tam montuju ma bratislavske farby. (aspon si to myslim )
heh, ja som uz take zazil raz v 97cke (alebo mozno este 21ke), ked vodic na jednej zastavke v petrzalke zastavil, vypol motor, zakrical do vozidla ze "prepacte, ale musim" a dal sa utekat prec
po chvili sa vratil, nastartoval a pokracovali sme v jazde
akurat ze ist pre vodica v zalohe kdesi do vozovne moze znamenat v zavislosti od dopravnej situacie a miesta mimoriadnej udalosti aj viac nez polhodinove zdrzanie... takze tvoje spekulacie o tom, ze dispecer by nemal jazdit s vozidlom s ludmi su pri BA pomeroch dost nevhodne...
Na "tratiach" TIR je situacia sice trochu ina, ale da sa porovnat. Pre dialkovych vodicov su v takychto situaciach najhorsie rady na hraniciach a posunovanie na autostradach. Napriklad taky Berg:raz nastalo akesi zlyhanie na terminaloch, LKWcka stali okolo 5 a pol hodiny - bol to cca dvojKM rad nakladnych vozov-viem si zivo predstavit ten zmatok, keby v tej sore na niekoho prislo "volanie zhora" a letel by hladat WC!!! V takejto situacii sa to vacsinou riesi tak, ze "postihnuty" jednoducho zamkne voz, da befel najblizsim okolostojacim LKW, ze MUSI odist a ak sa nestiha vratit, kym sa rad posunie, cakajuce vozy ho jednoducho obidu a radia sa pred neho.
Na toto Ti odpoviem z vlastnej skusenosti-sice nie ako vodic A-E-T, ale ako bywala vodicka TIR:jasne, ze vodic, ak je z masa a kosti, moze sa mu stat, ze podobna zalezitost sa vyskytne v najhorsej chwili...ale v samej "podstate veci" vacsinou funguje heslo PEWNA VOLA WSETKO ZDOLA a konci sa to happyendom na najblizsej konecnej ;-D
Andrej (Anndy008)
Keby mal niekto zaujem - napiste mi na mail... Su tu urcite nejaki karosofily