Takže to nie sú žiadné moje špekulácie, ale overené informácie priamo z jednotlivých DP.
Takže dispečer cestujúcich voziť nesmie, ale môže manipulačne presunúť vozidlo, tak ako som to uviedol v predošlom príspevku. To sa buď nahradí vozidlom zo zálohy, resp. z prevádzky.
Takže, volal som na dispečing v KE a BA a vyjadrenie kompetentných je rovnaké.
Dispečer v prípade DN, resp. indispozície vodiča vozidla MHD oficálne NESMIE vystriedať vodiča a ďalej premávať s cestujúcimi. Obvykle iba odstaví vozidlo BEZ CESTUJÚCICH na najbližšiu odstavnú plochu/koľaj, resp. môže zatiahnuť do garáže/vozovne. Samozrejmosťou sú papiere na príslušný typ vozidla a dodatočný interný predpis ešte určuje lehotu "praxe", ktorú ak dispečer prekročí, musí vykonať dodatočný zácvik v obmedzenom počte hodín.
Vykonanie záťahu vozidla aj s cestujúcimi smie dispečer vykonať iba v mimoriadne závažných prípadoch, ale aj to len po najbližie miesto, kde sa vystrieda so zálohou, resp. so záložným vozidlom.
V prípade BA sa vodiči-zálohy nachádzajú na jednotlivých prevádzkach, pričom ich vyzdvihnutie z dispečingu na Olejkárskej sa posudzuje individuálne podľa situácie, pričom sa volí najrýchlejšie možné riešenie. K uvedeným vážnym situáciam však v prípade BA i KE nedošlo už dávno.
V prípade KE som predošlé vyjadrenia konzultoval s p. Kupkovou (vedúca traťových disponentov), v prípade BA s Ing. Sásikom a aj priamo na dispečingu na Olejkárskej, pričom všetky vyjadrenia kompetentných vzájomne korešpondujú.
No vidíš. A tak isto môže niektoré bezpečnostné podmienky splniť aj DPB.
Každá dobrá sa myšlienka sa začína pri čírej špekulácii a postupne sa "dobrusuje" a vylepšuje. Nechať sa hneď na začiatku odradiť nejakými normami, to sa potom nikdy nič nezmení.
Dobry den Ludkovia z Prahy.Neobjednava Bratislava nahodou nejake nove trolejbusy 14TRm?
Ak sa totiz pozriete na toto http://ts-web.info/pages/galery/Skoda_Ostrov/index.htm tak zistite ze ten trolejbus co tam montuju ma bratislavske farby. (aspon si to myslim )
heh, ja som uz take zazil raz v 97cke (alebo mozno este 21ke), ked vodic na jednej zastavke v petrzalke zastavil, vypol motor, zakrical do vozidla ze "prepacte, ale musim" a dal sa utekat prec
po chvili sa vratil, nastartoval a pokracovali sme v jazde
akurat ze ist pre vodica v zalohe kdesi do vozovne moze znamenat v zavislosti od dopravnej situacie a miesta mimoriadnej udalosti aj viac nez polhodinove zdrzanie... takze tvoje spekulacie o tom, ze dispecer by nemal jazdit s vozidlom s ludmi su pri BA pomeroch dost nevhodne...
Na "tratiach" TIR je situacia sice trochu ina, ale da sa porovnat. Pre dialkovych vodicov su v takychto situaciach najhorsie rady na hraniciach a posunovanie na autostradach. Napriklad taky Berg:raz nastalo akesi zlyhanie na terminaloch, LKWcka stali okolo 5 a pol hodiny - bol to cca dvojKM rad nakladnych vozov-viem si zivo predstavit ten zmatok, keby v tej sore na niekoho prislo "volanie zhora" a letel by hladat WC!!! V takejto situacii sa to vacsinou riesi tak, ze "postihnuty" jednoducho zamkne voz, da befel najblizsim okolostojacim LKW, ze MUSI odist a ak sa nestiha vratit, kym sa rad posunie, cakajuce vozy ho jednoducho obidu a radia sa pred neho.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
ivo
Ak sa totiz pozriete na toto
http://ts-web.info/pages/galery/Skoda_Ostrov/index.htm tak zistite ze ten trolejbus co tam montuju ma bratislavske farby. (aspon si to myslim