K prvému bodu som zabudol doplniť v čase dopravnej špičky, keď sú oba priebežné jazdné pruhy plné.
Ono, mám taký pocit, že tie vnorené zaraďovacie a odbočovacie pruhy vo štvorlístkoch nemajú žiadnu podporu v 9/2009. Inak samozrejme sedliacka logika hovorí ísť rovno, pretože tým, že tým BUS pruhom plynule prejdem, neobmedzím nikoho (ani autobus, pre ktorý je určený), zatiaľ čo zmenou jazdného pruhu jedným smerom, aby som sa potom o 1s vrátil môžem spôsobiť nielen obmedzenie ale aj kolíznu situáciu.
Skúsme to bez právneho výkladu, logicky:
1) Ak je priebežný pruh, do ktorého sa zaraďuje, prázdny, môže sa zaradiť kedy chce ("hneď, ako je to možné"). Ak je v ňom súvislý prúd vozidiel, mal by sa zaraďovať na konci. Neviem, aké je tam VDZ, kde začína prerušovaná čiara medzi výjazdom z podjazdu a priebežným pruhom a aká je dlhá?
2) Myslíš ešte pred križovatkou SAV? Podľa môjho názoru rozhodne nie.
3) Už si to VDZ tam nepamätám ale logika by hovorila "áno". Celé to riešenie tam na nadjazde s prerušovaným buspruhom je veľmi nešťastné, ktovie, aký výklad by dal dopravný analytik Drahovský. Vo všeobecnosti tieto štvorlístkové MÚK majú problém, ak sú preplety príliš krátke.
Chcem sa Vás spýtať ohľadne BUS pruhov. Právny výklad je dosť voľný, tak ma zaujíma váš názor.
1) Bus pruh Pražská, pripojenie z Kramárov. Myslíte si, že vodiči IAD by sa mali radiť do priebežného pruhu hneď ako je to možné, alebo by mali ísť až na jeho koniec a tam sa radiť?
2) Bus pruh Pražská - Šancová - môžu ho využívať vodiči odbočujúci na Štefanovičovu ulicu ešte pred križovatkou?
3) Bus pruh na Panónskej ceste na nadjazde ponad D1 a Einsteinovu. V prípade ak sa vodič vo štvorlístku otáča do Auparku, môže využiť celý BUS pruh?
je to zaujímavé, lebo na Patrónke sa dalo všetko zlúčiť, vlastne na trati Pražská - Hroboňova tiež. Nejde tu o nejakú snahu DPB vydolovať z eurofondov čím viac a získať (pri našom myslení zadarmo) nové stĺpy miesto 30-ročných? A ako hovorí Michal111, územie mimo trate nás nezaujíma, tak tam tie 30-ročné zostanú, no veď nie sú naše, tak ako medzi Jurigovým a KV.
Súhlas s Michalom111, že z hľadiska estetiky je to otras a verím, že sa to nezopakuje na dolnom úseku trate na HLST
najlepsie, ze doteraz nebolo demontovane ani to 30 rocne zabradlie, ktore oddeluje cestu od elektrickovej trate napr. pri DK.. som zvedavy, ci tam aj ostane ?
Fakt úžas, to už je na zaplakanie, ďalšia nezmyselnosť tohto mesta. Miesto zveľaďovania verejného priestoru nastane estetická deštrukcia, veď to je otras. V normálnych krajinách sa snažia priestor zveľadiť, vylepšiť, u nás sa na takúto možnosť vôbec nemyslí. Jednoducho rekonštrukcia, teda pardon modernizácia sa týka stredového električkového pásu, vyhradeného na metre a nič naokolo ma nezaujíma. To je ako keď ma človek pozemok so záhradou, ktorý je ohradený plotom, meter od plotu si budem kosiť trávu, to čo je ďalej ma nezaujíma ani keby tam boli tóny odpadu a pod.
Poslanci by mali prerokovať aj možnosť ponechania stĺpov verejného osvetlenia na Štúrovej a medzi ne dať trakčné stĺpy, nech ich tam máme dostatok
Sranda, že mestu ako vlastníkov ako stĺpov VO, tak aj vlastníkovi električkovej trate dáva DPB nejaké požiadavky, ktorými sa zhovadí verejný priestor. Keby ich neakceptovalo tak čo, odmietne tam DPB jazdiť?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Valec