No, ja by som bol tiež za Solaris, aspoň čo sa konštrukcie týka. O Mane môžme snívať alebo lacnejšej verzie Citara. Osobne si myslím, že to bude zasa HnuSor.
No aby to náhodou nebola tá sorka aj teraz... už keď na bežiacom páse vyrábajú kasne kde je počítadlo ľudí vo dverách, linkový display na ľavej strane, klíma, atď ,či nebude jedno že niektoré pošlú do škody na doplnenie elektrovýzbroje (na 30/31 Tr) a niektoré rovno do Ba ako hotové busy... aj náter by bol rovnaký..
Inak zda sa ze midibus bude Alpino - to ma 45 miest na statie a 15 na statie. Zhodou okolnosti DPB pozaduje minimum 60 miest z toho aspon 25 percent (to je - wait for it - 15 miest) na sedenie. Rovnako pri midibuse DPB nepozaduje trojo dveru, ale postacuju dvoje, co znova vyhovuje prave pre Alpino.
No, takze dufajme ze sa dockame kombinacie Alpino, Urbino 12 a Urbino 18. Drzme palce nech si coskoro pripijeme na lepsie casy v bratislavskej MHD ?
Spriaznená firma také čosi vyvinula a tak je nutné to požadovať, aby si udržala trh. Inak, vôbec si neviem predstaviť,a už vôbec nie s akou spoľahlivosťou, ako môže taká čítačka SMS lístka fungovať, keď čo typ mobilu, to iný displej a zobrazovanie správ...
Inak prilohou zmluvy na klbaky ma byt aj "Program zaškolenia zamestnancov objednávateľa na obsluhu, údržbu a opravy dodaných dráhových vozidiel" - drahovych vozidiel? Wut?
EURO6 je u SORky len vo faze prototypu, viacero veci tam naznacuje ze SORka to nebude (hoci su tam nejake body za dvere navyse, hoci opat zamaskovane do poctu nastupnych prudov).
No podľa rýchleho prezretia podmienok som tam zatiaľ nič nevidel čo by ho zvýhodňovalo. Motor musí byť min. EURO6. (SOR je už EURO6, alebo je ešte stále vo fáze prototypu?), s klimatizáciou tiež nemôžu klamať keďže každý musí uviesť jej presné parametre ? , čo ma potešilo tak aj keď to nakupujú z rozpočtu a nie EÚ peňazí tak stále chcú počítadlo cestujúcich, ľavý displej na zobrazenie čísla linky, dokonca prvý krát u nás bude aj displej na zobrazenie poradia vozidla ? atď.
V podkladoch je vela zaujimavych veci, predbezne by som tipol ze SORka to nebude (zatial ale citam len podklady pre solo vozy). Specifikacia zakazky je spravena velmi kvalitne, autobusy sa vyzaduju v naozaj kvalitnej vybave, budu plne klimatizovane a obsahovat mnoho prvkov ktore dnes pouzivane nie su.
Co ma ale zarazilo je nasledovne:
"1 ks označovač papierových cestovných lístkov s čítačkou bezkontaktných čipových kariet pri každých dverách, z nich OCL pri prvých dverách bude vybavený samostatným integrovaným optickým čítacím modulom na automatizované čítanie SMS lístka, takýto modul musí byť bez väčšej úpravy podľa potreby v budúcnosti integrovateľný aj do OCL bez tohto modulu"
Okrem toho ze nechapem ako chcu automatizovane citat SMS listok, obavam sa ze to naznacuje uvahy o zavedeni povinneho nastupu prvymi dverami s kontrolou CL.
Osobne by som radsej privital poziadavku aby pri prvych dverach bola umiestnena tlaciaren CL co by do buducnosti umoznilo zavedenie doplnkoveho predaja u vodica.
Skúšal sa niekto na webe dpb.sk zaregistrovať ako "fake" firma aby sa dostal k podkladom? Funguje to tak ako to bolo pri trolejbusoch? Lebo rád by som si pozrel čo z pripomienok, ktoré boli navrhnuté aj prešli. ?
Valec