Za zmienku stojí aj veta, ktorá síce s preberanou problematikou nemá nič spoločné, ale vzhľadom na značku (uvedenú veľkými písmenami) ju tam bolo nutné vsunúť z dôvodu, ktorý si vie domyslieť každý sám : "Podľa nej ide o 8-ročné vozidlo SOLARIS, pričom životnosť autobusov je v priemere od 5 do 7 rokov."
A dokážeš pochopiť rozdiel medzi kontrolou lístkov a ich predajov s ručným vypisovaním? Ja som bol naopak prekvapený (po skúsenostiach s našimi SADkami), keď som videl, ako rýchlo dokážu prednými dverami nastúpiť ľudia v takom Györi. A bolo to v špičke.
No tretia svetová. Tak sa choď pozrieť na ostrovy ako dlho to trvá, keď sa úplná vačšina substratu odbaví kartou, ďalej hotovosťou (v Írsku napr. vodič namiesto vydávku vytlačí cestujúcemu refundačný kupón a vôbec neprichádza do kontaktu s peniazmi, v Londýne ju práve pre ušetrenie času nedávno zrušili), bezkontaktnou platbou banko kartou, každého cestujúceho, ktorý sa preukáže s lístkom z vlaku vodič zaznamenáva stlačením tlačidla na palubáku, taktiež funguje zaznamenávanie cestovania 'zadarmo' keď napr. cestujúci stratí doklady/peňaženku - treba ísť a vidieť.
Samozrejme že to u nás ani náhodou nie je celoplošne aplikovateľné, ale v situácii kedy značná časť zákazníkov nemá problém za služby neplatiť by sa po vhodnom uvážení nad niektorými vecami dalo zamyslieť, ale ako bolo spomenuté, sú veľké rezervy v súčasných postupoch. Len keď sa tu začne argumentovať proti strašnými zdržaniami a budapestianskym štrajkom tak to sme dosť mimo. Skús sa ísť pozrieť ako to funguje vonku. Zaberá to čas, sú tu vlaky a metro, no bez ohľadu na to - už len pre tú lepšiu kultúru cestovania, ktorú to do tých autobusov prináša sa to dost vyplatí.
Mňa to inak len tak napadlo, že keď už sú tu tie bystrické karosy s nástup/výstup nalepkami, vieš ?
Tak keď sa tu už "straší" Budapešťou... Táto situácia(vo videu) je absolútne neštandardná a vôbec nepopisuje stav, ktorý by mal nastať po zavedení. Nástup na predné dvere nikto predsa nenavrhoval pre BA u liniek ako napr. 93, 95, 98... Vo videu sú linky 7, 107E... ktoré sú v BP určite jedny z najvyťaženejších! (je to trasa budúcej linky metra M4) A práve tieto linky s takouto frekvenciou sú tu podsúvané ako názorný príklad, ako to môže dopadnúť. Ja pridávam ako príklad jeden za všetky, odkaz na zastávkový CP linky 134, kde je stály nástup na predné dvere:http://www.bkk.hu/apps/menetrend/pdf/1340/20131202/7.pdf Za povšimnutie stojí interval, zjavne sa to teda dá prevádzkovať aj takto... Pripomínam, že obdobných a-busových liniek je v BP odhadom tak 20%(možno aj viac)... A to je tam doplnkový predaj vodičom.
Pre BA by stále zostal v platnosti nástup už z vopred zakúpeným lístkom, čiže PCL, JCL, SMS a iné... Vozidlá by mali iba domontované čítačky e-PCL. Označovače JCL vpredu sú. Najviac sa zdržuje predajom CL, bezhotovostným, no najmä hotovostným - toto by sa úplne odbúralo, takže k výraznému predlžovaniu jazdných dôb by nedochádzalo. Má to aj bezpečnostný aspekt pre cestujúcich. Tie najväčšie "homeless živly" vo vozidlách, by sa takto mohli eliminovať. Opakujem, je to len úvaha... Je jasné, že to vzbudzuje vášnivú diskusiu a veľa oponentov. Čas ukáže...
doplnenie: nebol to ani povinný nástup prednými dverami ale iba vynútený predaj JCL u vodičov, ostatní nastupovali štandardne všetkými dverami. Tak si môžeme domyslieť ako by to dopadlo, keby aj tých musel kontrolovať vodič...
Pre tých, ktorí tu nedávno navrhovali nástup prednými dverami, aby sa odhalili čierni pasažieri, tak tu je skutočný príklad z dnešného dňa ako môže skončiť MHD v takomto prípade. Kolóny vozidiel, nespokojní cestujúci, vystresovaní vodiči. Našťastie to bol iba štrajk odborov mimo špičky. No neviem si predstaviť, ako by to vyzeralo v Blave, keby to bolo na dennom poriadku ☠
No argumentovalo sa že zo západných častí je ďaleko do vozovní (aby neboli jalové km..) a preto o polnoci ide iba minimum liniek na západ... (iba N33 a 21 a tie akože majú obslúžiť karlovku, Dúbravku aj Lamač..)
Suhlas, N37 by mala jazdit o polnoci aspon po Stare zahrady a N34 aspon po Harmincovu. Teoreticky aj N29 po ZOO by nebola zla, ale ta uz nie je tak dolezita.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
dyspozytor
Pre BA by stále zostal v platnosti nástup už z vopred zakúpeným lístkom, čiže PCL, JCL, SMS a iné... Vozidlá by mali iba domontované čítačky e-PCL. Označovače JCL vpredu sú. Najviac sa zdržuje predajom CL, bezhotovostným, no najmä hotovostným - toto by sa úplne odbúralo, takže k výraznému predlžovaniu jazdných dôb by nedochádzalo. Má to aj bezpečnostný aspekt pre cestujúcich. Tie najväčšie "homeless živly" vo vozidlách, by sa takto mohli eliminovať. Opakujem, je to len úvaha... Je jasné, že to vzbudzuje vášnivú diskusiu a veľa oponentov. Čas ukáže...