Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ike #196383:
akurat by dojazdovy cas na filialku, racko bol este vacsi ako je dnes cez centrum
Reply on: Tedomík #196372:
Zas až také rýchle nie sú... rozdiel je len v kvalite klopených zákrut a výhybiek, takže medzi zastávkami električka raz akceleruje a raz brzdí a nie ako u nás, že sa rozbieha a brzdí zo zastávky, pri jedne výhybke, druhej zákrute, tretej výhybke, stojí kvôli "preferencii" a pod.
Reply on: Ike #196383:
Trat po Dostojevskeho rade (minimalne v useku Safarikovo namestie - Legionarska) je nalogickejsia vec na svete ktora po kratkom pohlade na mapu napadne aj 3-rocne decko a uz davno mala byt ak nie vo vystavbe tak aspon v uzemnom plane. Napriek tomu sa touto tratou nebude zaoberat ani len pripravovany generel dopravy. Tolko k dopravnemu (ne)planovaniu v tomto meste.
Reply on: Ámos #196375:
Električky v Budapešti síce nie sú rýchle, práve naopak, asi ako naše v centre... ale odchody zo zastávky sú pomaly každú minútu, dve a hlavne električkových liniek je tam pomaly viac ako autobusových v BA. A to nehovorím o výhodách obojsmerných električiek a tomu uspôsobenej električkovej doprave (viackoľajné zastávky) a o čistote a o minimálnom reklamnom smogu.
Reply on: Error 0x007 #196382:
Ja stále mlem o električkovom "obchvate": Šafko - Eurovea - CBC - Tržnica - (priestor stanice Filiálka) - Zvaračák. Spojili by sa všetky radiály a odpadla by jazda cez centrum s priemernou rýchlosťou 12,5 km/h.
Reply on: Tedomík #196380:
Neviem co presne nechapes, ale chcel som tym vyjadrit ze elektricka vo Viedni nema taku rolu nosneho systemu ako Autoslave, kedze tam maju aj Metro (U-Bahn) a (pri)mestsky vlak (S-Bahn). Tam je elektricka skor takym doplnkovym systemom, teda hlavne v centre...
Inac to je Autoslave kde metro neni a vlak mesto obchadza, tu musi byt elektricka rychla...
Inac, niekto by mohol pozdravit dnesneho vodica 6294... Jazdil ako autoskolak, teda primerne rychlostou chodze a nemal sajnu kde je oznacnik (pochop: oznacnik v strede troflu)...
Reply on: Error 0x007 #196379:
Wat?
Reply on: Ámos #196375:
Tak na druhej strane vo Viedni je nosny system U- & S-Bahn, takze tam tie elektricky nemusia byt take rychle. V Prahe je takisto metro...
Reply on: gejza #196376:
takeho niet 😃
Reply on: Ámos #196373:
a ja by som rád videl v kresle primátora niekoho, kto nelíže anál Jepkovi & Trdkovi .....
Reply on: Tedomík #196372:
v centre je to fakt pomale. Sice som nebol v Budapesti v elektricke, vsetko som absolvoval pesi ale nepride mi nasa elektricka pomalsia v centre ako elektricka v centre Prahy ci Viedne. Ze je tam menej hegania, zlomov, hluku na vyhybkach to ano. Ale ze by jazdili rychlejsie. Rozhodne nie.
Reply on: anbis #196371:
Nuz v DPB sa rozhodli, ze radsej budu vlastnit rozne mechanizacie, ako polievacie auto/zhrnac (nikdy som ho nevidel v akcii), zametacie auto, o ktoreho vyuziti su dokazy na kazdej zastavke s pevnym povrchom. Asi 450 vezi pre udrzbu trakcneho vedenia, pricom vystavbu novych DPB nedokaze zvladnut a obiednava si na to firmy. A ked ich uz v DPB pouziju, tak dobre urobene vedenie zprostitutkuju "ved predsa tam ten trolejbus nepojde 40 ked sme desatrocia zvyknuty na 15km/hod"
Reply on: Mikimaus #196366:
Pri električkách sme si mnohí zvykli na nesutočnú pomalosť. Ja osobne som si to ani neuvedomoval. Teraz však keď jazdí autobus (X13) súbežné s električkou je to katastrofa. Keď pred seba na Šafku chytí L2 tak sa vlečieme asi takou rýchlosťou akoby niekto vedľa nás utekal. Najlepšieje, že L2 a LX13 majú cez víkend CP nastavený tak, aby vždy spoločne išli na úseku Šafko-Hurbanovo nám. Našťastie sa mnohí električkári "vycvičili" a sú tak empatický, že aj keď je zastávka na Šafku voľná. čakajú niekedy skoro aj minútu, aby pustili pred seba X13

Osobne som bol tak trochu v šoku keď som v Budapešti zistil, že tam sa treba v električke za jazdy držať lebo tam je tá rýchlosť až nebezpečná 😃 či je to rovina, zákruta. V centre mesta (nápr. Deák tér - Szent Gellért tér alebo na nábreží...) platí to isté. Tam je električka naozaj NS
Reply on: Ámos #196370:
existuje nejaký racionálny dôvod, pre ktorý sa u nás trate za bežných okolností ani nepodbíjajú, ani nebrúsia? Ako obyčajne peniaze? Zo sledovania fóra mám poznatky, že brúsiaci voz, ktorý DPB má, sa nedá použiť a podbíjačku nemá vôbec (ak som pochopil správne, brúsenie a podbíjanie sa v "súčasnosti" zabezpečovalo dodávateľsky). Nemám v tejto oblasti prehľad, ale mám nepríjemné tušenie, že sme opäť v niečom jedineční...
Ináč už dlhšiu dobu pozorujem odkopávanie štrku z priestoru medzi podvalmi v úseku Nám. Biely kríž - Mladá garda, možno aj inde (poslednú takúto akciu som zachytil asi pred 3 týždňami). Po nejakom čase tie úseky zase zasypú a týka sa to vždy asi 5 - 6 podvalov za sebou... čo to je? podbíjanie po bratislavsky? ☺
Reply on: Mikimaus #196366:
a je to stavom trati. su useky kde ani u nas 2xT3 nepocujes. Resp. pocujes len tiche svistanie. Bohuzial tych usekov je strasne malo. Chyba zrejme zakladna udrzba ako brusenie kolajnic a podbijanie.
Hlavne ze si ti jedrbabalovia z DPB naplanovali v Dubravke to iste o co sa roky nevedia starat miesto toho o co by sa nemuseli starat cize pevnu jazdnu drahu so zatravnenim. Tam by aj vlnkovatost kolajnic tak nehucala vdaka zatravneniu. Naklady na reko su v tomto pripade irelevantne, kedze to plati EU.
Su to proste komunisticke lamy!
Reply on: TeBeCe #196368:
nevyzera to zle ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.