Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: VLK #187785:
Prosim ta, ja som nikde nepisal nic o plytkom tunelY. Ja som pisal o mimourovnovych krizovatkach. Teda trat, ktora by bola vedena po povrchu, ale krizovatky by prekonavala mimourovnovo cestnym/elektrickovym nadjazdom/podjazdom. Zrovna Petrzalka je na to idealna.

Ak chceme verit ze tam raz bude interval 120 sekund (povodne sa hovorilo o 90) tak sa kludne moze stat ze elektricka pojde cez krizovatku kazdych 60 sekund (kedze su tam dva smery). Ako budu riesene signalne plany na tychto krizovatkach?

Uz ani nehovorim o tom ze na takejto trati nikto nikdy nepovoli vyssiu rychlost ako 50 km/h (a nikto sa uz ani len netvari ze by to bol ciel)... Je teda zrejme ze nepojde o ziadnu rychlodrahu alebo nadstandardnu trat, ale uplne beznu bratislavsku pomalodrahu. Zabita prilezitosti. Najtragickejsie je ze ta estakada na Bosakovej uz bola naplanovana...

Z mojho pohladu je idealne stavat trate ktore budu mat len dva druhy krizovani:
1. Urovnove s absolutnou preferenciou na MENEJ VYTAZENYCH KRIZOVATKACH
2. Mimourovnove na vytazenejsich krizovatkach

Absolutne neprijatelne su urovnove krizovania bez preferencie, alebo dokonca bez CSS. A ja by som stavil nejake peniaze na to ze sa takych dockame aj v Petrzalke, najneskor v druhej etape.

Samozrejme, mesto sa pri takto vyznamnom projekte ani neunuva zverejnit projekty....
Reply on: Sharpay #187756:
oprava: sme sa zobudilo, mesto to vie od začiatku... 18 mesiacov preto, že trať prejde komplexnou modernizáciou, odspodu do vrchu, vrátane križovatiek, podchodov a signalizácie... plus príprava na predĺženie trate na Bory...
Reply on: Joyki #187782:
Tak minimalne 3 rozne vrakosy som videl dnes na L32 z toho iba 1 mala ZV.

A 2616 (tusim) celkom slusne slapala do kopca 🙂
Reply on: Valec #187784:
* nie Župné, ale Hurbanovo. Župné je o pár metrov ďalej.
Reply on: 810zssk #187733:
si chcel plitky tunel? Všade sa stavia úrovňová električka (v zelenom páse) a stáva sa tak súčasťou uličného priestoru a mestotvorným prvkom... ak sa správne nastaví preferencia v križovatkách (nie a la SIEMENS), tak to môže fungovať a takáto doprava nebude predstavovať bariéru v rámci uličného priestoru ako aj pre cestujúcich, hlavne pri prestupe medzi jednotlivými druhmi dopravy, v rámci koridoru električky je možné riešiť aj ostatné, hlavne nemotorové druhy dopravy... estakádny variant sa mne osobne nepáči, v takomto urbanizovanom priestore je pre mňa vhodnejší pozemný variant (zo všetkých aspektov a hľadísk, napr. údržby)
Reply on: fanatikmhd #187777:
Však tam máš napísané, že Župné nám., tzn. tá električka smeruje z Obchodnej na Nám. SNP.
Reply on: 810zssk #187773:
Ak zachovat obratisko Pri krizi, tak iba ako zalozne - pre pripad vyluk a pod. Nech tam nevznikne zbytocne vela kolajovych krizeni, cez ktore bude potom nutne jazdit 10 - 15 Km/h. Radsej by sa fakt mohla potiahnut ta trat k planovanej zel. Zastavke a tam vybudovat nove, plnohodnotne obratisko, ktore bude fungovat kym sa dobuduje trat do DNV, ale ostane tam aj potom. Aj ked by to nemalo velmi zmysel kvoli prestupom na vlak, vznikol by tam prestup medzi busmi a ED + parkovisko P+R.
Reply on: MatejBA #187779:
Načo by posilňovali dnes? Niečo asi len vypadlo... teda dúfam. ? Vrakosy nemožno dávať na L32!
Reply on: Solider #187778:
A chcel som dodať, že podľa projektu je odhadovaná doba 150 dní, čo rozhodne nie je 18 mesiacov.
Keď už sme pri tej Dúbravke tak niekedy by mohla pribudnúť aj odbočka z/do Dúbravky na obratisko KV
Neviete, ci je posilnenie L32 Vrakosami trvale, alebo je to iba nahoda, ze dnes vidim iba Vrakosy na L32? ?
Reply on: Sharpay #187754:
Za koľko dokázali zmodernizovať trať v Prahe od Motola po konečnú na Sídlisku Řepy? To len pre príklad.
Reply on: Valec #187772:
Ježííš, ja som takmer zabudol na tento zákon. Tak nič, môj príspevok je irelevantný 🙂 Inak, nejak mi asi zo skusky z chemie stoji hlava, ale ta foto (okrem toho ze tak nadherne podvozky uz asi nikdy vidiet nebudem v prevadzke) mi nejak..nikam nepasuje. Znaci nieco?
Reply on: Solider #187775:
Pokial viem plany na tu vozovnu nikde nezanikli, hoci uprimne povedane neviem kde tam presne ma byt...
Reply on: 810zssk #187773:
A má tam mesto nejaké dostupné pozemky?
Reply on: aquila #187763:
Od obratiska v KV asi sotva, trať sa pred pár rokmi opravovala až po Harmincovu, predpokladám, že už hotovej časti sa ani nedotknú.
Reply on: aquila #187768:
Obratisko by som urcite nerusil, kym bude do Borov taka frekvencia dopravy aby tam malo zmysel jazdit kazde 4 minuty este uplynie par rokov. Teraz by to zbytocne robilo naklady.

Kazdopadne, predlzit trat po Bory v ramci tohto projektu by urcite bolo vhodne, ale za sucasneho zachovania obratiska Pri krizi (na Bory by sa jazdilo len s jednou linkou, pripadne len vybranymi spojmi).

Btw, bolo by nejak z ojrofondov mozne stavat aj vozovnu? Lebo ta by sa v zapadnej casti hodila a usetrila by dost nakladov na manipulacne presuny...
Reply on: TeBeCe #187769:
Co na Dlhacoch?
Reply on: aquila #187768:
Áno, aj ja odhadujem že niečo také komplikované ako si predpripraviť trať na budúce predĺženie ich nenapadne. Len mi napadu dve veci - Aký by to malo vlastne význam. Ak zrekonštruujú obratisko tiež v ramci revitalizacie trate, jeho deštrukcia po dostavaní trate bude veľmi žalostná a zbytočne minuté fondy. Ak obratisko ostane, potom by už jednoznačne malo byť budované aj s novým pripojením (ktoré si ani za boha neviem predstaviť, možno koľaje obratiska by pretínali hlavnu trať...). V oboch prípadoch skrátka je chyba 🙂 Alebo s obratiskom bez pripojek s nutnostou ich dobudovania pri vystavbe, alebo bez vsetkeho, avsak potom zbytocna modernizacia ak cele obratisko nasledne zanikne....

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.