Vyberam:
"There is a tradition for route planners within Transport for London and its forerunner organisations deliberately to respect the past by re-using numbers that have local historic associations. That is the case with route 55 that you mention. It was first introduced between Central London and Leyton during a major service re-organisation around forty years ago. Its number was a deliberate echo of a trolleybus route 555 that had run along Old Street to Hackney and beyond some years previously, and also of the tram route 55 that the trolleybus had replaced."
"When we introduce a new route - or make alterations to an existing route by splitting it - the last digit or digits of the historic 'parent' route are used wherever possible, so that passengers might associate the incoming route with its predecessor. This was the case in 2003, for instance, when route 414 was chosen as the number for the new route between Maida Hill and Putney Bridge, which was intended to augment route historic route 14 south of Hyde Park Corner."
V TfL evidentne nevedia ze spravny dopravca meni cisla vsetkych liniek aspon jednej trakcie aspon raz za 10 rokov. Mali by sa ucit od DPB.
Ked uz studujes ten zakon o cestnej premavke, precitaj si co pise o pesej zony. Moze byt aj rezident s 10 povoleniami, stale tam nesmie parkovat. Kamarat to uz pridal na odkazprestarostu.sk tak som zvedavy.
To znenie zákona je ale právnickou logikou dosť nešťastné ? V podstate keď je zápcha tak cez električkový pás ju môžem obísť, lebo "predchádzam" a teda nejdem bezdôvodne.
Ja BUS pruh s IAD pravidelne využívam... Pri odbočovaní k Auparku a pri odbočovaní na Dubovej. Ale to nie je bezdôvodné. Bezdôvodné je, keď si v ňom idem len tak.
Je to rovnako ako s ľavým pruhom na diaľnici mimo obce. Nikto ti v ňom nezakazuje ísť, ale musíš mať dôvod. V praxi je to: predchádzanie a kolóna.
Ja nesúhlasím s tým, aby sa hneď pokutovalo. Ale rozhodne sa mi nepáči ani to, že tam polícia nerozdávala nejaké zemiaky, alebo aspoň verbálne upozornenia. Po týždni už potom natvrdo pokutovať.
§ 12 ods. 1: "Ak je na vozovke vyznačený vyhradený jazdný pruh, platí pre vodičov vozidiel, pre ktorých nie je vyhradený jazdný pruh určený, primerane § 11 ods. 2 a § 19 ods. 4; ..."
§ 11 ods. 2: "Na električkový koľajový pás v úrovni vozovky sa smie vojsť len pri obchádzaní, predchádzaní, odbočovaní, otáčaní, vchádzaní na cestu, alebo ak to dovoľuje dopravná značka alebo ak to vyžadujú mimoriadne okolnosti..."
Podľa mňa z tohto jasne vyplýva, že do vyhradeného pruhu nemožno ani vojsť okrem uvedených prípadov, nie to v ňom jazdiť. Prečo si myslíš, že vodičom nie je zakázané bus pruh využívať?
„Zatiaľ nechceme ísť cestou represie,“ povedal aj hovorca magistrátu Ľubomír Andrassy.
Problém je v tom, že ani nemôžu. Dopravná polícia môže pokutovať podľa sadzobníka len bezdôvodnú jazdu vo vyhradenom jazdnom pruhu, ale podľa zákona 8/2009 Z.z. (§11 a §12) nikde nie je zakázané ostatným účastnikom tento pruh využívať. Je v ňom len podľa §25 zakázané zastavenie a státie.
Takže aby to bolo právne vymožiteľné, mala by sa používať dopravná značka C23a Obmedzenia v jazdných pruhoch (s obmedzením B3 Zákaz vjazdu všetkých motorových vozidiel).
"Preto sa v stredu o 8.30 h starostka odvezie zo zastávky Slovenská akadémia vied na Šancovej ulici pod Hlavnou stanicou v smere na Horský park linkami číslo 64 a 41."
Popoludnajsia spicka na Stefanikovej: sice niekolko aut jazdilo po buspruhu, ale za zast Hodzovo nam. uz v kolone svedomite pustaju busy iadisti, ako sanitku. sice malokto chodil v pruhu. Dlzka kolony pred SAV bola bezna... jazdne doby sa stavaju realitou: 4 min od Hodzovho na Hl.st.
tak potom je to smutné... Keby tam takto zaparkujem ja (čo by som nikdy nespravil), tak už sú pri mne mestskí policajti s výrazom ako pedofil pri detskom bazéne a bločkom v ruke).
Marek1978