Ja nesúhlasím s tým, aby sa hneď pokutovalo. Ale rozhodne sa mi nepáči ani to, že tam polícia nerozdávala nejaké zemiaky, alebo aspoň verbálne upozornenia. Po týždni už potom natvrdo pokutovať.
§ 12 ods. 1: "Ak je na vozovke vyznačený vyhradený jazdný pruh, platí pre vodičov vozidiel, pre ktorých nie je vyhradený jazdný pruh určený, primerane § 11 ods. 2 a § 19 ods. 4; ..."
§ 11 ods. 2: "Na električkový koľajový pás v úrovni vozovky sa smie vojsť len pri obchádzaní, predchádzaní, odbočovaní, otáčaní, vchádzaní na cestu, alebo ak to dovoľuje dopravná značka alebo ak to vyžadujú mimoriadne okolnosti..."
Podľa mňa z tohto jasne vyplýva, že do vyhradeného pruhu nemožno ani vojsť okrem uvedených prípadov, nie to v ňom jazdiť. Prečo si myslíš, že vodičom nie je zakázané bus pruh využívať?
„Zatiaľ nechceme ísť cestou represie,“ povedal aj hovorca magistrátu Ľubomír Andrassy.
Problém je v tom, že ani nemôžu. Dopravná polícia môže pokutovať podľa sadzobníka len bezdôvodnú jazdu vo vyhradenom jazdnom pruhu, ale podľa zákona 8/2009 Z.z. (§11 a §12) nikde nie je zakázané ostatným účastnikom tento pruh využívať. Je v ňom len podľa §25 zakázané zastavenie a státie.
Takže aby to bolo právne vymožiteľné, mala by sa používať dopravná značka C23a Obmedzenia v jazdných pruhoch (s obmedzením B3 Zákaz vjazdu všetkých motorových vozidiel).
"Preto sa v stredu o 8.30 h starostka odvezie zo zastávky Slovenská akadémia vied na Šancovej ulici pod Hlavnou stanicou v smere na Horský park linkami číslo 64 a 41."
Popoludnajsia spicka na Stefanikovej: sice niekolko aut jazdilo po buspruhu, ale za zast Hodzovo nam. uz v kolone svedomite pustaju busy iadisti, ako sanitku. sice malokto chodil v pruhu. Dlzka kolony pred SAV bola bezna... jazdne doby sa stavaju realitou: 4 min od Hodzovho na Hl.st.
tak potom je to smutné... Keby tam takto zaparkujem ja (čo by som nikdy nespravil), tak už sú pri mne mestskí policajti s výrazom ako pedofil pri detskom bazéne a bločkom v ruke).
Ale ja som vôbec nepísal o tom, že by K2S a T3S nemohli byť v súprave, ja som písal o tom, že bratislavské (všeobecne československé a sovietske) T3 nemôžu ťahať vleky a prečo je tomu tak.
K2S a T3S by technicky v súprave byť mohli, akurát K2S nemajú mnohočlenné riadenie, čiže to by sa tam muselo domontovať a schváliť a nejako nevidím pri množstve bratislavských T3S žiadnu zmysluplnosť v takomto konaní. To už skôr 2x K2S.
Za zastavkou Zochova sa cesta zuzuje, lebo je tam vychod z podchodu... by si musel zburat/predlzit podchod
Ako idealne riesenie by som ten BUS pruh zacal za Mostom SNP (ako je ten kratky BUS pruh tak ten by pokracoval az po zastavku Zochova). Ale ak by mal byt len na Stefanikovej tak by som ho zacal tesne pred krizovatkou.
ideálne by bolo potiahnuť ten buspruh minimálne od auparku cez celý most a bol by pokoj
ale myslel som to, že pri zjazde do podjazdu je miesto napravo pre 2 jazdné pruhy, aj keď jedna časť je tuším na začiatku vyšrafovaná, tak prečo by už tam namohol začínať buspruh, tak ako spomínaš (veď ono je to prakticky od zast Zochova)
Solider