Dobre len my by sme to nemali za 1,70€, ale povedzme za 0,50€ ? Nemôžeme porovnávať ekonomiku a zárobky vo Veľkej Británii a naSlovensku...To je holt iná liga ? My by sme si to prispôsobili podľa našich možností,len by to chcelo potrápiť hlavy.Podľa mňa by to šlo a vyriešilo by to nekonečné dohady o tom,ktorý lístok je vhodný ?
No ono by sa malo zacat tym, ze by sa mal zhodovat cas v kazdom dopravnom prostriedku v meste, nakolko niekedy mam pocit, ze cestujem v case, ked vystupim z 93 na hodzku napr. o 12:36, pobehnem na trolejbus smer kolarko a nastupim o 12:35, alebo zrovna 12:36, aj ked viem ze som na tu zastavku urcite siel aspon minutu.
Proste smola musi si to cestujuci vyratat, ak si to vyrata zle je to proste cierny pasazier.
Ja osobne zlavnene listky, uz dlho nekupujem, ale poznam studakov, ktory sa stazovali, ze ked idu vecer z mesta tak si na nocak kupuju cely SMS listok, hoci by stacil v podstate zlavneny.
Ale vysvetli mi, aku ma logiku to, ze je ten listok neprestupny. Ked vyprsi 15 minut proste sa minula jeho platnost, tak ako pri 60 minutovom. Inak tiez sa domnievam, ze by bola cesta spravnym krokom, keby sa SMS listok predaval aj zlavneny, pre studakov, ci ziakov.
Inak tych par centov je v prepocte asi 1,70 EUR za jazdu. Za tu cenu prejdes s DPB krizom cez cele mesto uplne bez problemov a mozes prestupovat kolko chces.
Tak podľa mňa to malo zmysel len pre tieto štvrte/MČ: Devín, DNV, Záhorská, Jarovce, Rusovce, Čunovo. Tieto časti považujem za relevantné preto, lebo sú relatívne ďaleko nie len od centra, ale aj od akýchkoľvek zvyčajných cieľov dennej dochádzky (škola, administratívne centrá, priemysel s výnimkou VW, nákupné centrá, nemocnica,...). Teda je pri preprave z týchto MČ možno odôvodnene očakávať v priemere vyššiu priemernú prepravnú vzdialenosť ako napr. pri linke 50.
A okrem toho linku 77 (od zastávky Micherov majer), 79 (od zastávky PD P. Biskupice), 43 (od Klepáča). Tieto linky pre minimálnu vyťaženosť a jazdu mimo intravilánu. Teda náklad na osobokilometer je zväčša pre malú vyťaženosť vyšší ako na iných linkách a teda sú viac dotované. U linky 43 síce nie je problém s obsadenosťou v sezóne, ale mimo sezóny je obsadenosť dosť malá a obsluha rekreačnej oblasti nie je z pohľadu verejného záujmu až taká dôležitá (čakám kedy sa za túto vetu do mňa zlošuk pustí ? ).
Najlepšie by bolo spraviť to tak ako v Londýne:Čipová "Oesterka" s kreditom aký si zaplatíš v predajných miestach a s nástupom do vozidla len cez predné dvere ? pásma nemajú a pri kontakte karty s čítačkou odčíta pár centov za cestu.Napríklad sa takto za jedno odpípanie odveziem linkou 211 z Hammersmith stanice (vo Fulhame) až do centra k parlamentu.Toto by nebolo na škodu ani v Bratislave.Razom by bolo po probléme s cestovnými lístkami.
Okrem iného "Oesterka" platí aj na metro (tam sa to pripláca) a u nás by to povedzme fungovalo na elektrickú trakciu ? problém vyřešen ?
Ja nikde netvrdím, že chcem zmeniť 15-min lístok an 10-min. To boli všetko len špekulácie. Samozrejme, že 15-min. lístok je lepší. A ako by si ohraničil lístok na krátku cestu? Počtom zastávok? To by opäť nebolo spravodlivé. Povedzme 5 zastávok by u linky 83 bolo len po Jungmannovu, zatiaľ čo cestujúci zo Štefana Králika by sa dostali až na Krížnu. Jedine, že by to na každej linke bolo inak, čo by zase podľa mňa spôsobilo chaos medzi cestujúcimi, najmä tými, čo využívajú viacero liniek rôzneho charakteru.
Neveril by si, ale poznám veľa takých ľudí, ktorý keď príde napr. 94 pri ŽST Petržalka nenastúpia lebo majú 15 minutový lístok a keďže nie je prestupný tak čakajú na 93, aby sa doviezli napr. k Tescu alebo k ZŠ Budatínska.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
810zssk