Samozrejme že má... nikto sa predsa nebude (ne)voziť v MHD kvôli tomu, že klímu má alebo nemá. Pri nástupe do prostriedku MHD (alebo iného) očakávam, že tam (v lete) nebude teplejšie ako vonku v tieni. A je mi jedno, či sa to dosiahne plnohodnotno klímou, turbofénom, alebo riadnymi oknami. Za posledný týždeň som sa 2x viezol 15TrMkou, raz v nedeľu večer zo stanice a raz včera popoludní na stanicu. V oba dni vonku plus-mínus rovnako teplo, vždy pootvárané všetky okná a pustené stropné ventilátory. Zatiaľ čo v nedeľu večer sa v tbuse vydržať nedalo (narvaný a neskutočné teplo), včera popoludní bolo vozidlo poloprázdne a síce teplo, ale nič hrozné.
A teraz, ktorý z tých dvoch prípadov je socka a prečo.
Áno, výhodou MHD by mala byť cena, ale aj určitý komfort. Ale DPB disponuje krabicami na kolesách, čo nemajú s komfortom nič spoločné. Súhlasím s 8110zssk, MHD bez klímy je socka. Aspoň, že máme tých zopár MBCC. A ja mám asi tiež šťastie na zamestnávateľa, že môžem parkovať zadarmo v areáli (na dvore, kam ostatný nemajú prístup).
Nivy su centrum, urcite spoplatnit... Trnavka mozno nie... ale ak myslime Galvaniho, tak keby tam odtiahli denne 100vku aut co nelegalne parkuju po chodnikoch a jazdnych pruhoch, tak ako by zacali tito ludia chodit do prace??? vrtulnikmi??? samozrejme ze MHD... alebo by sa tam postavili parkovacie domy...
Petrzalka je siroky pojem, severne casti Petrzalky urcite spoplatnit, taktiez vsetky mosty cez Dunaj...
cele mesto, to je dobra otazka, ja by som najprv zvolil sirsie centrum a mosty cez Dunaj...
parkovanie pod Hradom je zadarmo??? OMG... to moze byt len v Bratislave... keby to parkovanie stalo ako 5 listkov na MHD, tak sa mame o com bavit...
ceny parkovania na ulici v Bratislave su smiesne, nechapem preco, zrejme sa to chape ako nejaka socialna sluzba, alebo nerozumiem preco nie su TRHOVE, to znamena ze cena by mala byt nastavena tak, aby vzdy bolo zopar volnych miest, proste aby to nevznikali situacie ze niekto je ochotny zaplatit ale NEMA KDE ZAPARKOVAT!!! to je zle! to je patologicky stav, cenu treba nastavit tak aby sa dopyt a ponuka temer vyrovnali... cize zvysovanim ceny by sa malo dosiahnut aby idealne bolo tolko ludi tu cenu ochotnych zaplatit kolko je parkovacich miest... nie ze ked ja idem autom do centra raz za cas, tak proste nemam kde... to je co toto??? nonsens... kruzit autom kilometre kym nahodou najdem miesto??? neuveritelne... radsej nech dvihnu parkovne aj na 5 eur na hodinu v lukrativnych oblastiach...
a kde chces tie mytne brany lokalizovat. Lebo vela ludi v centre mesta uz nerobi, ale robia v roznych ekonomickych oblastiach BA - nivy, Trnavka, Petrzalka... ci cele mesto?
Inak mimochodom - lacnost MHD nie je ziadny vyznamny faktor. Ja takto chodim na denne menu do restauracie pod hrad. Autom a MHD je to aj s benzinom a parkovanim uplne rovnako. A je mi jasne ze listky MHD cenovo ist dole nemozu
teoreticky moze byt rychlejsia,
ale to len ked IAD stoji kvoli zapcham, co je patologicky stav...
co uz pochopili v mnohych mestach...
kolony aut, jedine vdaka ktorym je MHD rychlejsie, nie je nieco z coho by sme mali jasat od radosti...
naopak, je to nieco neziaduce a treba to eliminovat, lebo stojace auta, to je zbytocne palenie benzinu, znecistovanie ovzdusia, stracanie casu ludi... proste chorobny stav...
isteze auto-komunisti si riesenie predstavuju tak, ze sa rozsiri cesta, co je este podporenie tohto patologickeho stavu...
inde uz objavili MYTO ZA VJAZD IAD... a nastavit ho treba tak aby bol patologicky stav zapcha odstraneny, a doprava IAD plynula...
plynula, ale DRAHA...
kto ma na to ist autom do centra, a zaplatit myto, zaplatit parkovanie... nech IDE! nech ide a zaplati...
cesty budu primerane zatazene, nedojde k plytvaniu zdrojmi (i takymi nenahraditelnymi ako ropa), IAD sa trochu zredukuje a ziskaju sa zdroje z myta napriklad na podporu MHD...
tym ale opatovne strati MHD vyhodu rychlosti... opatovne bude uz len lacnejsia...
zial nic ine ako lacnost MHD podla mna neostane a to je jedine co moze ludi prilakat...
teda pokial tu nebudeme podporovat patologicke stavy a tesit sa zo zapch na cestach ze hura, hura, auta stoja tak MHD je konecne vo vyhode ze je rychlejsia... to mi pripada ako ked sa jednooky bude vysmievat slepemu...
Zamestnaj sa v rozumnej firme a budeš mať parkovanie zadarmo. Tie porovnania sú zbytočné, sme na Slovensku a tu je takmer všetko iné. Veľa ľudí má na Slovensku auto a cestujú aj s MHD.
Od 1.7. platí objektívna zodpovednosť a úsekové meranie MPR. Viacerí hovoria, že úseky v ktorých sa meria MPR nie sú označené, ale že v súčasnosti sú vo všetkých tuneloch a "niekde" na diaľniciach.
Na diaľniciach som si ale všimol také fluorescentné malé značky (ono je to menšie ako kilometrovník a nie je na tom žiadny text) - napr. pri výjazde za križovatkou Lamač a pred mostom Lafranconi. Nie je to náhodou ono?
ukazkou su dve americke mesta LA a NY...
v LA chodia klimatizovane autobusy takmer ako chladnicky, a chodi nim len mexicka a cierna socka...
v NY chodi MHD takmer kazdy, naprosto kazdy, biznismani, snad okrem najvrchnejsieho manazmentu, pravnici, uradnici, bankari...
preco???
nie preto ze by to bolo pohodlnejsie stat v metre...
ale preto, ze MUSIA, pretoze nezaparkuju za nejaku rozumnu cenu, ak nechcu dat polovicu vyplaty na parkovanie v praci a druhu polovicu na parkovanie doma ?
ten kto ma na to aby isiel autom, a ma na to zaplatit tomu autu parkovanie,
tak ten s vysokou pravdepodobnostou tym autom pojde tak ci tak...
konkurencieschopnost MHD nikdy nebude vo vyssom pohodli... to je nemyslitelne...
konkurencieschopnost MHD moze byt v tom, ze je lacnejsia, cim sa myslia aj naklady na parkovanie, ktore v kazdom normalnom vacsom civilizovanom meste neamerickeho typu tvoria naprosto dominantnu polozku pri cieli v sirsom centre mesta...
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Valec
A teraz, ktorý z tých dvoch prípadov je socka a prečo.