Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Viliam22 #180129:
Takže sekli sme sa obaja, nie je to 2 - 3 roky ani 10 - 12 rokov, ale 5 rokov. ?
Reply on: Mike #180126:
Aha, lebo dnes je taky ranny co ide k MiU 🙂
Reply on: S499.1023 #180120:
Čo si pamätám ja, tak zo začiatku sa jazdilo na oba, neskôr na zadný. Ale na predný sa už jazdí oveľa dlhšie ako 2 - 3 roky, ja to odhadujem tak na 10 - 12 rokov.
Reply on: 810zssk #180125:
No však on išiel niekedy večer, určite to bolo po ôsmej, možno ešte neskôr. Áno všimol som si že v tomto CP už nie je, možno to nebolo už ani v tom vlaňajšom, už to bolo dosť dávno čo som tak išiel (isto min. 5 rokov).. podľa cp to mohlo byť plusminus ten spoj čo ide dnes 20:25 z Nív, medzi Mariankou rázc. a Stupavou mást stal aj na Záhorská bystrica, Krče.
Reply on: Mike #180119:
Myslel som osmej vecer 🙂
Reply on: fonzo #180117:
Aj v tom Bavorsku po rokoch "tvojho" názoru pochopili, že nie je dobre, aby sa úplne všetci sápali autami.
Reply on: AAA #180115:
V Košiciach sa používal argument čistory okna druhého vozňa, keďže výhybky sa nestavajú trolejovým kontaktom. V Bratislave to bolo kvôli blokovaniu výhybiek, keďže pri jazde na predný zberač musí byť odblokovací kontakt ďalej za výhybkou. Keď sa všetky odblokovacie kontakty presťahovali ďalej, prešlo sa na jazdenie na predný zberač. Ako vodič som ale uprednostňoval jazdu na zadný zberač kvôli prejazdu vzdušných križovatiek bez prúdu.
Reply on: Ike #180114:
Strýko ti povedal úplnú pravdu. Výnimkou bolo radenie otvoreného autovozŇa za lokomotívou, vtedy sa jazdilo na predný, aby okuje zo zadného zberača nepadali na autá a nevpaľovali sa do nich. U moderných viacsystémových loko je to dnes trošku inak, pretože na niektoré napájacie sústavy máš zberač len na jednom mieste na loko, takže podľa toho, ako máš loko otočenú, ideš na predný alebo na zadný.
Reply on: TeBeCe #180113:
Nie. Jazdilo sa buď na oba alebo na zadný. S predným zberačom bola kratučká epizóda.
Reply on: MatejBA #180105:
T6 jazdili spočiatku na oba zberače, potom, po dodaní dvojlištových vložiek, sa začalo jazdiť na zadný. Na predný sa prešlo až pred dvoma či tromi rokmi.
Reply on: 810zssk #180118:
Isiel este po osmej nejaký do Stupavy ci Borinky s trasou Ba - Marianka a naspat cez Zahorsku bystricu cez Zahorsku Gbelsku Tatransku na Krce a potom do Stupavy, cize na krčoch sa dalo prestupit do 37 ?
Reply on: fonzo #180117:
Prosim ta, Slovak Lines je vtip. Ako DPB nema ovela lepsi cestak, ale teraz ma Marianka aspon raz za hodinu v zasade autobus. A uz to nie je ako kedysi ze posledny autobus do BA isiel v kladivka o siedmej!
Reply on: 810zssk #180116:
Ja som tam nepochopil nikoho, všetci že máme autobus, hlavne niektoré vyjadrenia ktoré hovoria ako keby tam nikdy Slovak Lines nechodil. že "povinná turistika" veď Slovak Lines chodí, tak what's the problem? ? ? . mna najviac štve že u nás su ludia rozmaznaní že ako malo chodia primestke autobusy, a že chcu byť ako západá európa, nech sa idú pozrieť do bavorska, a aj do niektorých iných krajín (a ludia su tam spokojní), a potom som zvedavý čo ti slovač povie.
http://www.ta3.com/clanok/12968/obyvatelia-marianky-sa-oddnes-dostanu-do-bratislavy-aj-pomocou-mhd.html

Vie niekto vysvetlit logiku za tym Weiglovym vyjadrenim? Ved ked si obec zaplati tak je asi jedno ako daleko je. A aj Chorvatsky Grob sa riesi vlastnou linkou, tak what's the problem? 🙂 Jedine co ma napada su vozy, ale to je problem aj pri Marianke ze to stoji voz navyse, aj 630 stoji dva vozy navyse. A predlzenie takej 67 do Rovinky by podla mna tiez nestalo viac ako voz a urcite by malo zmysel. Zokruhovanie 630 (ako je v PDO BID) by mozno ani ten voz nestalo. Cize ak by si to platili, why not?

Samozrejme, najlepsie by bolo keby sa normalne spustila BIDka, ale kto tomu este veri?
Reply on: Ike #180114:
U električiek to vraj bolo preto, lebo pri jazde na zadný zberač sa tak nešpiní predné okno B vozňa. Druhý variant čo som počul je, že to bolo kvôli prehadzovaniu výhybiek.
Reply on: AAA #180109:
Keď som bol malý, môj strýko robil na železniciach a tam som sa ho pýtal, prečo jazdia lokomotívy na zadný zberač. On mi povedal, že v prípade nejakej chyby na vedení, by mohol byť strhnutý predný zberač a zachytil by zadný, ktorý by poškodil tiež. Keď ale bude strhnutý zadný, lokomotíva môže ísť ďalej do cieľa na predný.

Neviem, či to bola odpoveď pre 10 ročné dieťa, alebo to malo svoje rácio. ? Ale myslím, že toto sa električiek netýka.
Reply on: AAA #180111:
tam nie je uvedeny konkretny rok (update to bol nejaky pomocny administrativny).
len pre zaujimavost, napr. z toho 26.8.1995 existuju fotky 7911+12 aj na zadny zberac ? ale hromadne sa na to zacalo prechadzat zrejme az v roku 1997.
Reply on: TomJ #180104:
To ti žial neviem povedať. Ja mám doma fotoalbumy kde mám fotky bratislavských električiek aj z 90tych rokov (bože to boli časy,ako by to bolo len včera) . Viem že napr. v roku 1999 na 100% už jazdili na zadný...pokial ma pamäť neklame tak okolo toho 95ho jazdili niektoré na zadný a niektoré na predný tuším že...mám taký pocit..asi

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.