Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 810zssk #179563:
No ja viem že po zrušení tých pár spojov (ešte minulý rok) bral ľudí aj zo Senca a bol dosť narvatý, aj keď mohol porušiť interné predpisy, ale boli radi, že nemuseli ísť drahším SlivTour (aj keď ho teraz viacej využívajú), lebo je lacnejší než SL Express. Len neviem ako to vysvetlil, že prečo keď stiahli dáta s Mijoly a pýtali sa na tie čísla.

Ad: #179564 : No presne je to už asi aj na Slovensku lebo dakde som čítal že ak je prekročená kapacita cestujúcich, tak tiež môže dostať pokutu a ísť na koberček.

Ad: #179565 : To by aj mňa zaujímalo, ale vieš čo je zaujímavé .. Výrobca garantuje 8m2 pre jedného človeka ale keď je niekto trošku širší než ja tak tých 8m2 je málo ?
Reply on: SORBN12 #179562:
Akurat tak na 901 bolo daco ohladom preplnenia. Ale podla fotiek ked vidim tu "pretazenu" 94 kde v celej mikro sorke je 10 ludi....urcite im chyba klbak. A ked uz ides takto, tak isto je vyrobgcom stanovene (zltou namalovane na podlahe) kde je zakazane zdrziavat sa z bezpecnostnych dovodov (priestor dveri, predna destrukcna zona u vodica a pod). Sranda je, ze v NB 18 SHITY je takto oznacena aj 2x ulicka, raz u srednej napravy, raz u zadnej 🙂 By ma naozaj zaujimalo, ci kapacita je na m2 pocitana s tymto priestorom alebo bez 😃
Reply on: SORBN12 #179562:
Tak ako v aute sa smie prepravovať iba toľko ľudí, koľko je napísané v techničáku miest, tak aj v buse sa môže prerpavovať iba toľko ľudí koľko je stanovená max. kapacita výrobcom. Ak je táto prekročená, môžu nasledovať od "strážcov zákona" pokuty... (Vraj sa tak deje napr. v Osle, ale verím že aj inde v EU).
Reply on: SORBN12 #179562:
Slovak Lines na dialkovej doprave uz dlhsiu dobu neprepravoval cestujucich na statie
http://imhd.sk/ba/galeria-media/update/6162/kratke-sorky-na-menej-obvyklych-linkach.html#85295-3507-namiesto-obvykleho-klboveho-vozidla

Zabite ma za túto otázku ale musím, nemá to už "nadkapacitu"? DPB nemá ako SL interný predpis zobrať viac cestujúcich než je kapacita vozidla? U SL to funguje asi od začiatku minulého roku, ak správne mi vodiči vraveli a u expressov dokonca vraj od začiatku tohoto roka nemôžu nikoho brať ani na stojáka. A koľkokrát si pamätám narvaté Intouro až po schodík pri vodičovi len kvôli tomu, že zrýchlená linka BA-TT prestala premávať. A ľuďom jednoducho chýba.
Reply on: fanatikmhd #179559:
Nedaval som to sem, ale napad bol takyto: http://g.co/maps/hknkt

Aby som ten koncept vysvetlil... povodna myslienka boli dva vozy na 147 a 30 minutovy takt.. lenze jednak vznikol by problem s vyhybanim sa na niektorych miestach a tak ma napadlo, ze by sa zo 147 vyhodila Kalvaria, zostal tam jeden voz, ktory by uz stihal 30 minutovy takt... Kalvaria by mala inu linku, tiez s jednym vozom a 30 minutovym taktom... cize vysledok je rovnaky ako povodny navrh (dva voze), ale Kalvaria by mala separatnu linku.

Na Kalvariu kazdopadne SORku nedostanes ani vo sne.
Reply on: Mike #179558:
Tak ono s tymi pripojmi by bol idealny stav takyto:
64 -> 41 - na prestup 0 minut, 41 by na 64 ale povinne vyckavala (ako N53->N56)
41 -> 64 - na prestup 3 minuty, 64 by necakala (ale ked uz by ho v spataku videl tak neuleti), takze v smere do mesta pristresok

3c - Skolak urcite hej, no a mozno 141 v piatok
5 - podla tercikov to je presne tak ako popisal Ike
Reply on: 810zssk #179556:
Prepac, navrh som nevidel, ak niekde je spomenuty alebo mas link, resp prepisat, tak napis, rad sa pozriem. A ono, tymi ulicami kade jazdi 147 jazdim s autom (ta moja dojna biela krava je fakt krava) a bez problemov som to prechadzal, otocil sa kdekolvek a pod (roznos veci). Takze aj ta 9.5 by tam sa uzivila, pripadne nevidim problem vymenit sukromnikovi Lili 7.5 za nasu NB18 SHITY 🙂 Zbavime sa jedneho problemu, a vyziskame voz akurat na tu linku 🙂 A aj kebyze nie sorky, tak tych pikobusov dodavkovych mame viac nez vozov pre invalidov, takze dva-tri vozy na tej linke by sa uzivili s dobrym intervalom. Pripadne, moze do urcitych uliciek zachadzat iba v urcitych casoch, cize voz by behal skor po hlavnych cestach dole/hore a v pripade urciteho casu by siel akurat aj cez dotknute ulicky. Cize dvojica variant vedeni a hotovo (Vo vrakuni pri slovnafte su linky aj s 3 likovymi variantmi, v petrzalke detto, nevidim problem ani tu, aj tak tam behaju ludia na lacnych BMW X6, Audi Q7 a inych smartoch, cize nejaky bus je im niekde u čokootvoru....
Reply on: Ike #179555:
1) na to asi niekto zabudol
3a a 3b to je to najmenej, aj keď pri 3a zmluva jcd s mestom už tušim skončila ale aj tak pribúdajú každý rok nejaké prístrešky niekde, aj keď je pravda že v poslednej dobe si to už platia mestské časti, Rosová by tých pár € podľa mňa našla keby sa chcelo...
3b to napr. môže zabezpečiť dispečer alebo na 41 môžu chodiť nejakí "súkromní" vodiči čo budú mať aspoň priemerné IQ . Aj keď 3a a 3b si tak trochu vzájomne odporujú ? Teda prístrešok jedine pre tých čo tam budú mať zdroj/cieľ... čo je podľa mňa v prípade 41 určite jednociferné číslo za celý deň a v prípade 64 okrem študákov a zamestnancov voz. Hroboňova tiež moc neviem kto by to mohol byť.. (aj keď prístrešok si zaslúžia aj oni o tom potom).
3c - na niektorej z imhd diskusií odznel príspevok že rpe tých nepočujúcich čo sú na Drotárskej a chodia na hl.st objektívne každý deň by sa mohol zaviesť školák...

4 - asi šlendrianstvo dpb resp vylepovača, ja som dnes oznam o tom číťal v električke ? (je fakt že v BN9.5 sore čo bol včera na 41 to nebolo a na zastávkach tiež...)

5 - a nebolo to iba tým že zastávka bola prázdna? to sa mi nezdá že by to niekto dal až tak úplne nelogicky aby nemali 64 a 207 spoločné nástupište --- (aj keď majú rozdielné trasy).
Reply on: Ike #179555:
Inak k Lovinskeho, mna vyplul na zastavke smer Valasska, nie az v obratisku.
Reply on: fanatikmhd #179553:
Uz vidim ako sa trepes so SORkou na Kalvariu ? ? ? Istym riesenim by bol moj navrh na vznik druhej staromestskej linky, potom by sa Kalvaria zo 147 vyhodila a MOZNO by to SORka presla, ale dost tesne by to bolo... a mozno aj trochu zbytocne...
1 ) L64 - v pohodke. Bez problémov sa točí aj na Lovinského - dispečer tam namaloval na cestu sprejom značky neparkovať (btw. to nemohol magistrát regulérnym VDZ?)

2) Nová trať asi nebude v poriadku, lebo na viacerých miestach šaškovali vrbusti, ale čo chceli, neviem.

3) Celý tento projekt by bol v pohode, keby sa trocha myslelo na obyvateľov Drotárskej - stačilo by málo
3a - keď už je teda vozhrob prestupný uzol, dať tam aspoň prístrešok
3b - nastaviť spoje tak, aby sa naozaj čakali a tak aby bol vždy garantovaný prestup (rovnaký interval)
3c - aspoň v špičke potiahnúť 2-3 spoje na HLST

4) oznamy nikde

5) zvrhlý nástup na Lovinského - Keď chodila 216ka, tak vyhodila ľudí v obratisku a nabrala na regulérnej zastávke. Keď bola dočasne predĺžená 203ka, detto. Ráno som z okna sledoval odchod 64ky. Vodič naštartoval a jednoducho odišiel + prefrčal okolo regulérnej zastávky 207ky.
Reply on: 810zssk #179552:
A tá pani čo sa zhrozila, nebola taká špinavá blondína? Lebo dnes ma prebudil telefonát spolužiačky, že už 41 nejazdí na Hlavnú.
Reply on: 810zssk #179552:
No najskor by mala byt spojena 41 s tou 147 ci co to jazdi od budkacu dole na hodzko. Tento sytsem skutocne nema prilis, a mozno sa zasmejes, ale poznam z tej oblasti minimalne zo 20 ludi co chodili max po SAV (Sokolska) na ten slavny NEPRESTUPNY listok 😉. Tento krok bol praveze trosku odveci, moznoze kebyze je aj ten zvysok 41 zatrolejovany a tade vedie 64, tak je to podstatnejsi prinos. A vlastne, aky bol problem s prevadzkou 41 v trase Hodzovo namestie - Budkova - vozovna hrobonova? (nezacinat s midibusmi a uzkymi cestami, zavolam odtahovku a aj stary YK 280 sa pretiahne po trase 147) To male kinderko by to myslim kludne zvladlo, pripadne na sedlo so striedackou s dodavkami (alebo celodenne dodavky, v spicke s lepsim intervalom). Toto by uz predsa len tych ludi trosku motivovalo bez prestupu priamo do centra (Hodozovo namestie).
Mimochodom, pokial som dobre videl, tak som vlastne prilis nevidel oznamy! (alebo som proste isiel prilis skoro rano?)
Takze z premavky novej linky:
- to cakanie na voz. Hrobonova je imho naozaj neprimerane dlhe.. otazka znie ci s tym vedia nieco urobit...
- zhruba polovica cestujucich zo 41 pokracovala 64kou na zastavky Karpatska, Racianske myto a SAV -> pre tychto ludi ide o zlepsenie dopravy
- slecna z Drotarskej zhrozenym tonom riesila ako bude chodit na stanicu (ocividne cela Drotarska denne chodi na stanicu), pricom ako riesenie nasla spojenie 41kou na VozHrob, 64kou na Predstanicne, pesi presun na SAVku a potom 93 na stanicu ?

Kazdopadne, aj ked som zastancom prestupneho systemu, toto podla mna nie je riesene dobre... na vine je asi hlavne obratisko Budkova ktore brani normalnemu CP... nehovoriac o 20/40 minutovom takte v sedle co je tiez fajnova uchylnost..

A inak, 41 je oznacena dojazdovym cielom... zeby nikto v DPB neratal ze tam raz bude koncit normalna linka a nenahrali ciel? 😃
Reply on: AAA #179483:
Ja si pamätám (len neviem presne kedy to bolo), že linky 100 a 39 premávali po Pražskej, Brnianskej a Mlynskou dolinou k televízií. To bolo kôli výstavbe mostu Lafranconi (a bolo to tak okolo roku 1989-90), ale nepamätám presne.
Reply on: derik #179549:
To zas nie je problem, ved pocet ludi co tam pouzivali 15 minutovy listok je mizivy.
Reply on: 810zssk #179538:
No a dalšia vec, doteraz sa dalo na ceste 41 (napr. z Predst. nám.) k archívu cestovať na 15-min. lístok. Po novom sa to nebude dať, keďže je neprestupný.
Reply on: OBUS #179547:
Pokracuje, nemaj obavy.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.