keď som hovoril o racionálnom používaní IAD, tak si začal drístať ako má každý slobodnú vôľu sa rozhodnúť kedy auto použije. Takže tu máš výsledok slobodnej voľby, keď "mrzáci" nevedia ani do posranej prírody dojsť bez auta! ? Jediný kto je tu psychopat momentálne si ty, asi ti prepína z toho, že nebudeš môcť chodiť do McKáčera sa nacpávať ty fritéza ?
Ta ista situacia je na nocaku, pri nastupovani znamenie nedavas, pri vystupovani ano Aby sa zabranilo konfliktom, nech sa kludne vodicom da prikaz aby len na znamenie stali od napr. 22:30, ale cestujuci dostanu info, ze to plati od 22:00
Úplne súhlasím. Ja vo Viedni (a aj inde napr. v Rakúsku) netuším či sú všetky zastávky na znamenie, alebo akého charkateru sú, akurát viem že vo vozidle sa musím postaviť včas pred zastávkou ku dverám a stlačiť tlačidlo dopytu, lebo ináč mi na danej zastávke daný spoj nemusí zastaviť. Tak nejako si to predstavujeme aj u nás. Akurát do predpisov (do bežnej praxe u nás) nemôž ísť formáulácia "je na uvážení vodiča", aj keď vodiči by to jednoznačne uvítali ?
Autoslava - odporúčam ísť tam na korčuliach. Tá bordová plocha je horšia ako cesty v Japonsku po zemetrasení, okolo sa po tej vydláždenej ceste rútia autá minimálne 80kmh.
Minule som bol u Klepáča a jedna peroxidová blondínka tam hovorila do telefónu niečo v zmysle "Poď sem, dá sa tu pakrovať. .... čo? aký zákaz? veď je to len kúsok. Hádam sem nepôjdeš peši".
btw. v normálnej krajine a normálnom meste by tam už bola závora, resp. vysúvacia barikáda + povolenia by sa vydávali iba niektorým.
To samozrejme súhlasím, ale chcelo by to konečne v MHD opatrenia zjednotiť, nie že niečo platí len na takú trakciu, niečo na takú, niečo platí od 22:00, niečo len do 20:00, v prestupnej tarife sú výnimky neprestupné lístky, dopyt je len pseudodopyt a pod.
Keď tak, tak potom každá zastávka na znamenie celý deň (pričom úplne z predpisov zrušiť pojem "zastávka na znamenie" ale do prepravného poriadku pridať, že cestujúci musí naznačiť jasný úmysel nastúpiť/vystúpiť postavením sa k dverám, resp. k okraju zastávky - čo by platilo non-stop 24h denne), resp. v prípade určených zastávok je na uvážení vodiča, či (ne)zastaví.
Lebo ja osobne, čo som v iMHD komunite už nejakých tých 9 rokov, už začínam strácať prehlad v niektorých otázkach.
Jedna vec je plynulosť, iná vec je dodržiavanie cp, a ešte iná vec je spotreba... To veľmi dobre vieš že najväčšia spotreba je pri rozbehu z 0. No a dnes máme stav že vodič musí zastaviť na zastávke pokiaľ je stála aj keď na nej nikto nestojí a vo vozidle je pár sediacich ľudí a je na 99,99% jasné že nikto z nich nechce vystúpiť. (Alebo nebodaj je vozidlo prázdne). A ešte na takejto zastávke musí otvoriť dvere, alebo aspoň aktivovať dopyt. Chvalabohu takýchto zastávok bude už v sieti aspoň busov a t-busov po 1.7. minimum.
to je zbytočnosť a cestujúcich by to poplietlo. Zober si situáciu, že by napríklad boli všetky zastávky na znamenie od 22:00. To znamená, že na spoj, ktorý by mi išiel 21:53 by som znamenie pri nastupovaní nedával, ale pri vystupovaní, povedzme o 22:06 už áno.
Z vlastnej skúsenosti viem, že samotné zastávky, ktoré nie sú na znamenie, nezdržiavajú plynulosť MHD tak, ako výjazd zo zastávok v špičke a absencia preferencie.
Ike
Z vlastnej skúsenosti viem, že samotné zastávky, ktoré nie sú na znamenie, nezdržiavajú plynulosť MHD tak, ako výjazd zo zastávok v špičke a absencia preferencie.