Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ike #168527:
Úplne súhlasím. Ja vo Viedni (a aj inde napr. v Rakúsku) netuším či sú všetky zastávky na znamenie, alebo akého charkateru sú, akurát viem že vo vozidle sa musím postaviť včas pred zastávkou ku dverám a stlačiť tlačidlo dopytu, lebo ináč mi na danej zastávke daný spoj nemusí zastaviť. Tak nejako si to predstavujeme aj u nás. Akurát do predpisov (do bežnej praxe u nás) nemôž ísť formáulácia "je na uvážení vodiča", aj keď vodiči by to jednoznačne uvítali ?
Reply on: Ruslan #168520:
Autoslava - odporúčam ísť tam na korčuliach. Tá bordová plocha je horšia ako cesty v Japonsku po zemetrasení, okolo sa po tej vydláždenej ceste rútia autá minimálne 80kmh.

Minule som bol u Klepáča a jedna peroxidová blondínka tam hovorila do telefónu niečo v zmysle "Poď sem, dá sa tu pakrovať. .... čo? aký zákaz? veď je to len kúsok. Hádam sem nepôjdeš peši".

btw. v normálnej krajine a normálnom meste by tam už bola závora, resp. vysúvacia barikáda + povolenia by sa vydávali iba niektorým.
Reply on: Petto #168526:
To sú tety informátorky dolu na vrátnici...
Reply on: Mike #168522:
To samozrejme súhlasím, ale chcelo by to konečne v MHD opatrenia zjednotiť, nie že niečo platí len na takú trakciu, niečo na takú, niečo platí od 22:00, niečo len do 20:00, v prestupnej tarife sú výnimky neprestupné lístky, dopyt je len pseudodopyt a pod.

Keď tak, tak potom každá zastávka na znamenie celý deň (pričom úplne z predpisov zrušiť pojem "zastávka na znamenie" ale do prepravného poriadku pridať, že cestujúci musí naznačiť jasný úmysel nastúpiť/vystúpiť postavením sa k dverám, resp. k okraju zastávky - čo by platilo non-stop 24h denne), resp. v prípade určených zastávok je na uvážení vodiča, či (ne)zastaví.

Lebo ja osobne, čo som v iMHD komunite už nejakých tých 9 rokov, už začínam strácať prehlad v niektorých otázkach.
Reply on: TEDOM-1103 #168524:
Urcite to bude 1103 alebo SOR EBeN. ?
Skus cislo 02/ 5950 5950 - tam vzdy volam ked daco potrebujem - hoc je to tusim dispecing, urcite ti poradia ?
Reply on: TEDOM-1103 #168524:
Mobil? Ten už má isto svojho nového majiteľa. ?

Ale ako povedal hovorca, všetko najdeš na wéwéwé.dpb.sk ?
Včera som asi v nejakom buse stratil mobil neviete kontakt na Straty a nálezy? Dík
Reply on: SORBN12 #168518:
50/15 a aj v pondelok tam bude ale iba ak ho opravili inak tam bude asi #2021

CP http://www.codnesvarit.eu/50.html?
Reply on: Ike #168521:
Jedna vec je plynulosť, iná vec je dodržiavanie cp, a ešte iná vec je spotreba... To veľmi dobre vieš že najväčšia spotreba je pri rozbehu z 0. No a dnes máme stav že vodič musí zastaviť na zastávke pokiaľ je stála aj keď na nej nikto nestojí a vo vozidle je pár sediacich ľudí a je na 99,99% jasné že nikto z nich nechce vystúpiť. (Alebo nebodaj je vozidlo prázdne). A ešte na takejto zastávke musí otvoriť dvere, alebo aspoň aktivovať dopyt. Chvalabohu takýchto zastávok bude už v sieti aspoň busov a t-busov po 1.7. minimum.
Reply on: 810zssk #168514:
to je zbytočnosť a cestujúcich by to poplietlo. Zober si situáciu, že by napríklad boli všetky zastávky na znamenie od 22:00. To znamená, že na spoj, ktorý by mi išiel 21:53 by som znamenie pri nastupovaní nedával, ale pri vystupovaní, povedzme o 22:06 už áno.

Z vlastnej skúsenosti viem, že samotné zastávky, ktoré nie sú na znamenie, nezdržiavajú plynulosť MHD tak, ako výjazd zo zastávok v špičke a absencia preferencie.
Reply on: All1111 #168494:
teoreticky to možné je - ak rátal klimatizované kabíny vodičov... 😉 čo tam po nejakých cestujúcich... ozaj, čo spraví DPB s ušetrenými 50 centami za 50 kusov "doplnkových výbav" do SNB sa ho nepýtali? 😉
Ahojte, kde je zajtra elektrobus? dakujem ?
OT : NAŠE HOKEJBALISTKY ZDOLALI KANAĎANKY 1:0 A MÁME ZLATOOOOOOOO!!!!! ☺ ☺ ☺ ☺ ☺ ☺ ☺
Reply on: Vladimír #168511:
tak nejak by to malo byť, že cestujúci by mal dbať na to, aby ho šofér aspoň na tej zastávke videl, príp. zodvihol packu a zamával. Na druhej strane šofér by sa mal posnažiť trochu aspoň okom hodiť na tú zastávku či tam dakto nestojí a ak, tak zastaviť a netváriť sa, že tam nikto nestojí príp. sa utešovať myšlienkou, že dotyčný tam snáď stál iba z dlhej chvíle.
Reply on: 810zssk #168514:
ja by som skôr pristúpil ku tomu, že dôležité prestupné body ako Račianske mýto, Trnavské mýto, SAV/Predstaničné nám., Patrónka, autobusová stanica, Nový most, Zochova, Hodžovo nám., Kollárovo nám., Astronomická,Zlaté piesky, Vlčie hrdlo, Molecova, ŽST Petržalka, Nám. hraničiarov alebo zastávky kde sa pohybuje najviac ľudí, takých top 20-30 by boli povinné pre šoférov. Totiž, keď spravíš neskoro večer na denných linkách všetko na znamenie ako hovoríš, tak sa ti môže stať, že šoféri budú jazdiť s náskokom ak tomu neprispôsobia štýl jazdy. Samozrejme plus je to, že odpadajú zbytočné rozjazdy keď autobus/trolejbus zastaví a nikto nenastupuje/nevystupuje. Inak DPB by sa mohol odhodlať aj k historicky prvej zastávke pre električky na znamenie a síce Horné a Dolné Krčace, Zátišie, Vozovňa Krasňany, Nový záhon a zrušiť Chlumeckého. Električkám by tiež nejaká tá zastávka na znamenie neuškodila, či?! ?
Reply on: no.ev.di. #168500:
Tak PRVA vec co by som spravil by boli vsetky zastavky na znamenie v noci = nie len na nocakoch, ale aj dennych linkach.
http://www.youtube.com/watch?v=EM5b3UjuYEk&feature=channel_video_title

Bratislavská ŠKODA 25 Tr Irisbus stúpa na Dlhé Diely 😃
Reply on: Vladimír #168511:
Namontujte kamery snímajúce priestor pred každým vozidlom ?
Reply on: no.ev.di. #168510:
Tam ide o to, ako to rozsúdiš, ak cestujúci vyhlási, že tam čakal a vodič, že tam nebolo nikoho.

Je to vec kulrúry národa - tak cestujúcich ako aj vodičov.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.