Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: no.ev.di. #166859:
To uz zase neprehanaj s tou Skalicou. Vravim, Eurovea nie je vraj este ani plne skolaudovana, okrem toho je len otazkou casu, kedy ju zase rozsiria smerom k T115
Reply on: Ivan3 #166862:
Otázka rekonštrukcie má aj ďalšie podbody, napr. plavebný gabarit. V 80tych rokoch už asi nebolo ani nad čím rozmýšľať a betónovala sa pôvodná drevená mostovka a most je aj vďaka tomu v takom stave, že by sa za pár rokov zrejme samovoľne zrútil. A rekonštrukcia mi príde ako vhodnejšie riešenie, najmä keď bude vhodné čoskoro začať stavať ďalší most v rámci D4.. Osobne by som v rámci rekonštrukcie zachoval obe polia s novými lávkami po oboch stranách (železničné pole - cestný most jeden jazdný pruh - pre linku MHD ak taká bude potrebná a červené či modré majáky, vjazd do striedavého jazdného pruhu riadený signálmi).
Reply on: Valec #166848:
Mam z dobreho zdroja ze to bude trochu inak ako tvrdis 😉
Reply on: no.ev.di. #166847:
Eurovea ma toho ovela viac ako len "handry". Ako obyvatel nedalekej oblasti mimoriadne vitam to nabrezie atd, je to nieco co ma snad kazde mesto okrem donedavna Bratislavy.

Nedaleko mam aj Polus a to je nieco UPLNE ine.
Reply on: 810zssk #166845:
Je jedno jestli Štefánikův most je nebo není na seznamu UNESCO. Stejně tak drtivá většina památek tam není.
Co bude znamenat odstranění mostu a místo "rekonsturkce" nmovostavba? Jen to, že se nic nepostaví třeba i 50 let. Rekonstukce mají mírnější normy než novostavby. Kdyby se nevymejšlelo a normálně se to rekonstuovalo, tak už se přes něj jezdí. Jenže táhnoucí se diskuze výsledek nepřinášejí.
Reply on: kecho #166853:
To ja som raz išiel z Ružinova 14 na Jesenského, tam som vystúpil a kým tá 14 prešla na Šafko, stihol som tam prejsť peši a ešte aj skočiť do kníhkupectva na Štúrovej kúpiť jednu knihu. ?
Ja mám tiež odskúšané, že keď idem poobede alebo večer zo školy, tak ak nie sú zápchy, je to rýchlejšie 4+50 ako priamo 9 (z Botanickej do Ružinova), ráno by som to ale neriskoval.
Reply on: no.ev.di. #166859:
Je pochopiteľné, že L13 je najpomalšia, keďže sa motá v centre a po pešej zóne. V takom prípade ani nemá zmysel porovnávať rýchlosť električky s pešou chôdzou (ako to tu niektorí robili), ani s autobusmi (ktoré tadiaľto ani nejazdia).
Reply on: kecho #166853:
niekde som počítal, že akú priemernú rýchlosť majú ktoré linky a najpomalšia bola L13, nejak 13-15km/h v mala priemer. Najviac bolo 22-23km/h v priemere na L5.
Reply on: Petto #166852:
pozitívom Eurovey je použitie oblúkov v interiéri a miestami aj v na vonkajšej fasáde budovy, ale vzhľadom na to čo Eurovea "ponúka" je pre mňa asi tak zaujímavá ako MHD v Skalici ?
Reply on: Peter6607 #166856:
Nemusí sa starať DPB, ale musí sa starať mesto, čiže to ide z tých istých peňazí.
Obsaditeľnosť 182 vs. 102 cestujúcich vôbec nie je porovateľná. Odhliadnuc od toho, že v BA sólo električky nejazdia.
A to, že sa tebe siršie rozchody nelubia je ten posledný detail, ktorý by mal byť zohľadnený.
Reply on: Valec #166834:
Lenze o cestu sa nemusi starat DPB ?
Provnaj si cenu Varia LF a Škody 26Tr Solaris (aj kapacita je priblizne zhodna).
Netreba to viac rozoberat, ja mam rad elektricky s rozchodom 1m, ale znepojilo ma, ze dajaky intelektualny blabotali o zmene rozchodu, sirsie rozchody sa mi nelubia.
Reply on: no.ev.di. #166850:
A keď dáš ruku na koniec toho pásu na držanie (spodok) kopne ta prúd ?
Reply on: Valec #166834:
Podľa mňa je jeden z výrazne znevýhodňujúcich faktorov električiek pre našich krátkozrakých politikov dopravná cesta pre ED. Kdežto autobus a trolejbus idú po pozemnej komunikácií, kde premáva všetko, ED má vlastnú dopravnú cestu. No dopravnú cestu pre ED spravuje samotný DP, čím má náklad, ktorý nevykazuje pre AD vôbec a pre TD len čiastočne.
Reply on: toldo #166851:
keď už k tej rýchlosti - raz mi zdrhla 13tka na ĽŠ, tak som bežal na šafko a videl som ju aj odtiaľ odchádzať, no o minútu prišla 14tka, tak som ňou išiel na Mariánsku, behom hore kopcom a ajhľa - na Vysokej som nastúpil do tej zdrhnutej 13tky 😉
Reply on: no.ev.di. #166850:
pri hlavnom vchode chyba eskalator smerom dole, no da sa to vyriesit eskalatorom cez Newyorker - inak mi to nepride nejako extra zle spravene. Velke pozitivum su tzv. siroke nakupne ulicky
Reply on: S499.1023 #166837:
Otvorit slovnik cudzich slov a najst si heslo hyperbolizacia...
Jasne ze na radialach je elektricka najrychlejsia to nikto nepopiera. Ale potom v centre to je katastrofa. Problemom nie su len vyhybky (o tom ze 15 km/h cez vyhybku je v 21. storoci normalne ma nepresvedcis...), ale hlavne milion semaforov ale aj neriadenych krizovatiek na ktorych samozrejme elektricka stoji, zastavky par metrov od seba (Vazka, Florianske) trate v otrasnom stave, atd. Mam odskusane ze z Kriznej na Florianske som pesi skorej ako elektricka a to ani nejdem nejak extra rychlo...
Reply on: Petto #166849:
mne to stačilo... keby tam nebola tá veža, tak by sa nič nestalo a tých pár obchodov navyše tiež nie je zázrak. Eurovea je krajšia, Aupark obsažnejší čo do služieb a soritmentu. Eurovea čo má mínus, tak má excelente sproste spravené eskalátory! ?
Reply on: no.ev.di. #166847:
napriek tomu ze je Aupark komplexnejsi, Euroveu mam radsej. No nebral by som to tak tragicky , Eurovea Galleria sa bude este rozsirovat. Vezmi si Aupark na zaciatku, to tiez nebola ziadna slava
Reply on: 810zssk #166841:
Keby tam nebolo OC, tak by tam chodilo rádovo menej ľudí ako dnes, tým pádom by ani tie krčmy nemali také tržby, čím by ich tam bolo menej a teda aj tí, čo tam nechodia nakupovať by mali menej dôvodov tam chodiť. Viď hociktoré iné polyfunkčné centrum v BA.
Nevrdím ale, že by tam nechodil vôbec nikto (však aj do RP ľudia chodia), ale neboli by to také masy ako tam sú.

Re #166844 Andy: Ten pocit ale môže byť daný technikou jazdy (iná dynamika električky, iná autobusu), pričom cestovná rýchlosť je v reáli iná
Reply on: Ike #166827:
Eurovea má to plus, že vyzerá inak ako Aupark, no mínus to, že to je tzv. "sklenník" kde sú takmer iba "handry". To,čo nájdem v Auparku v Eurovee nenájdem, preto je Aupark komplexnejší čo sa týka ponuky služieb a tovaru. Osobne som si breh predstavoval trochu inak. Prijal by som unifikované riešenie brehu Dunaja od mosta Lafranconi po prístav, resp. po most Apollo.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.