Reply on: Peter6607 #166787:
- Cena: 18m trolejbus cca 0,5 mil. €, 32m električka cca 2 mil. €
- Životnosť: min. 2x vyššia u električky
- Náklady na údržbu: tažko porovnávať, keďže ide rozdielne dopravné prostriedky
- Výstavba tratí: koľajnice, troleje vs. cesty a troleje (lebo trolejbus nelieta vzduchom)
- Kapacita: max. povolená dĺžka trolejbusu je 18 metrov, električky 40 takže hádam netreba polemizovať,
- Dopravná cesta: električka zvyčajne na oddelenom telese, kým trolejbus trčí v zápchach (viď Podunajské Biskupice)
Re #166792 MatejBA: Prečo sa chceš silou mocou zhovadiť aj ty?
Re #166816 kecho: Že by Karosami Väzenskej a justičnej stráže? ?
Re #166827 Ike: Zasa, ale povedzme si pravdu, ak by Eurovea nebola jedný veľkým nakupným strediskom, tiež by tam veľa toho "pre ľudí" nebolo. Na ten trávnatý breh by ľudia nemali prečo chodiť. RP má tú smolu, že medzi Dunajom a cestou nebolo toľko priestoru, ale zas na druhej strane je aj to dobre, lebo zastavali by to rovnako.
Ike
Keď porovnám Euroveu a RP, tak je to sakra rozdiel.
Eurovea je moderný nízkopodlažný a pekný projekt, kde bolo spojené bývanie, obchod, nákupy a rekreácia. Naozaj ten projekt priniesol na nábrežie život, revitalizoval a to všetko na ploche, ktorej sa hovorí brownfield.
RP je škaredá vysoká opacha s heliportom, ktorá v kombinácii s hradným kopcom vytvára zvláštný akustický efekt, nábrežie akurát tak dobre zbabrali, z cesty si spravili parkovisko a ešte chcú expandovať miesto PKO.
na malý kus dali toho čo najmenej a z toho aj to nič nie je "pre ľudí" ako Eurovea
Zatiaľ, čo investorom v prípade Eurovei boli Íri, v prípade RP to boli naši dvaja úžasní Slováčkovia, ktorý nenechajú výjsť Slnko bez toho, aby na tom nezarobili