Reply on: ufo #165179:
Ten dvor má možno pol percenta obyvateľov miest (btw. obyvatelia zóny, do ktorej sa platí CG majú 90 % zľavu). Cestovné je odstupňované tak, že najdrahšie sú úseky v centre - v zónach mimo centier je podstatne lacnejšie. Aj vlaky, aj autobusy jazdia vyťažené a táto cenová politika odráža dopyt v rámci možnosti ponuky (cestovné je do 9:30 ráno drahšie asi o 25 % napr.). Na diaľkových cestách taktiež záleží na čase, kedy a či si rezervuješ lístok - podobne ako s aerolinkami sa vie cena značne líšiť mesiac či deň pred cestou. Skutočne by som povedal, že to vyjde +/- na rovnako, záleží ako veľmi auto potrebuješ, ale pokiaľ ťa nepomáha živiť, tak to je vo väčších mestách veľký a drahý luxus.
Sommelier
A opäť - EmTest je jediný systém ? A aj keby bol, nezlepší sa ? Len kvôli tomu, že sa v našich končinách používa to, čo sa používa nebudem tvrdiť, že bezkontaktná technológia je pomalšia predsa. V mnohých mestách niekoľkonásobne väčších ako naša najväčšia či okolité dediny fungujú celoplošné systémy, pri ktorých je takmer nemožné dostať sa do či z akéhokoľvek dopravného prostriedku bez preukázania zaplateného cestovného a to pritom s kontrolórmi prichádzaš do styku len pri nepravidelných kontrolách. A môžem ti rovnako napísať, že sa príď do týchto miest pozrieť, ako rýchlo sa vie len cez predné dvere do autobusu na karty nastupovať - a sú to práve (náležito drahšie) JCL, ktorých kontrola trvá niekoľkonásobne dlhšie.