Áno, súhlasím, IC príplatok v rozumnej výške a flexibilný, teda klesajúca cena s rastúcimi km. Je logické, že Žilina - Trenčín je blbosť voziť sa v IC (a kto chce, nech platí), ale Košice - Trnava by sa malo jazdiť v IC, lebo práve tie sú ekonomicky výhodnejšie na dlhé vzdialenosti...
Re #164993 Ike: S tými diaľnicami je to pravda, avšak ak zavediem príliš veľké poplatky za diaľnice, tak sa bude jazdiť po cestách cez dediny, čo je presný opak toho, čo sme chceli. Analógia IC: Ak budem ľudí v diaľkovej doprave z IC nasilu vyháňať (vysoké príplatky, málo spojov...), tak sa napchajú do rýchlikov, alebo vôbec nepôjdu, čiže spoločnosť v celku nezarobí...
Co o tom moze vediet FIP-kar ? ?
Pokial som mal moznost vidiet, vlaky chodia plne, aj primestske, aj dialkove.
Holt tam nemaju zeleznicu ako socialnu sluzbu - ti, co na to maju, chodia vlakom, socky autom ? .
tak dajme tomu, že by niekto dobre informovaný a spriaznený, všetko si začne vybavovať v predstihu no potom keď prevezme prevádzku, ukáže sa jeho "vieryhodnosť", či ani takýto scenár nie je na Slovensku možný?
Ten dvor má možno pol percenta obyvateľov miest (btw. obyvatelia zóny, do ktorej sa platí CG majú 90 % zľavu). Cestovné je odstupňované tak, že najdrahšie sú úseky v centre - v zónach mimo centier je podstatne lacnejšie. Aj vlaky, aj autobusy jazdia vyťažené a táto cenová politika odráža dopyt v rámci možnosti ponuky (cestovné je do 9:30 ráno drahšie asi o 25 % napr.). Na diaľkových cestách taktiež záleží na čase, kedy a či si rezervuješ lístok - podobne ako s aerolinkami sa vie cena značne líšiť mesiac či deň pred cestou. Skutočne by som povedal, že to vyjde +/- na rovnako, záleží ako veľmi auto potrebuješ, ale pokiaľ ťa nepomáha živiť, tak to je vo väčších mestách veľký a drahý luxus.
No zavádzali by sa aj preto, aby sa perspektívne mohla kontrola vo vlaku zrušiť. Okrem toho sa vlakom dá poľahky cestovať zadarmo, najmä ak je plný a nie je vôbec zložité vystriehnuť opačný koniec čo najďalej od sprievodcu (a keď na teba niekde ďaleko za Trnavou dôjde tak stačí povedať, že si nastúpil na poslednej zastávke a ušetril si aj s prirážkou (ktorej plateniu sa dá tiež vyhnúť)). Podobne sa dá kúpiť lístok na dve stanice, nechať sa skontrolovať, sprievodca si ma zapamätá, ale nie už stanicu do ktorej mám kúpený lístok a ďalších x sa odveziem zadarmo. To len na margo tej sakramentsky efektívnej, ale kedykoľvek deravej kontroly sprievodcom. Okrem toho som písal aj o JCL - len čiarový kód bude zrejme nachylnejší na poškodenie a jeho čítanie nie tak jednoznačné, takže by som skôr bol za cestovné lístky s magnetickým prúžkom.
A opäť - EmTest je jediný systém ? A aj keby bol, nezlepší sa ? Len kvôli tomu, že sa v našich končinách používa to, čo sa používa nebudem tvrdiť, že bezkontaktná technológia je pomalšia predsa. V mnohých mestách niekoľkonásobne väčších ako naša najväčšia či okolité dediny fungujú celoplošné systémy, pri ktorých je takmer nemožné dostať sa do či z akéhokoľvek dopravného prostriedku bez preukázania zaplateného cestovného a to pritom s kontrolórmi prichádzaš do styku len pri nepravidelných kontrolách. A môžem ti rovnako napísať, že sa príď do týchto miest pozrieť, ako rýchlo sa vie len cez predné dvere do autobusu na karty nastupovať - a sú to práve (náležito drahšie) JCL, ktorých kontrola trvá niekoľkonásobne dlhšie.
S499.1023