Ale oni nie su oddelene, lebo maju stale jedneho majitela a obe musia plnit zaujmy tohto majitela. Preto ak bude zaujmom statu aby boli ZSSK monopolny dopravca tak ZSR to budu plnit.
A èo takto to riešiť nasledovne? Vytvoriť L83A a L83B, z Dúbravky po Nám. Hranièiarov súèasná rovnaká trasa, odtia¾ by šla L83A k Dostihovej dráhe a L83B do Ovsištia, premávali by v preklade spoloèný i= 4/6/4/12, mali by spoloèné CP. B by premávala len v pracovné dni ako dnes L84, A každý deò, teda pre Ovsište by sa niè nezmenilo, iba by mali priamu linku až do dúbravky cez pracovné dni, aj keï to nie je zámer, L84 a L34 by boli zrušené. Rovnako by som vytvoril L95A a B, prièom B by premávala len po Technopol v sedle a cez víkend v 12 minútovom intervale, A každý deò, celý deò v intervale 4/12/4/12, teda v sedle a cez víkend v preklade v 6 minútovom intervale. Obmedizili by sa hluché úseky medzi Hroboòovou a Hodžovým námestím a Predstanièným námestím a Hodžovým námestím, Vyšehradskou a Technopolom kde linky jazdia slabo vyťažené, vytvoril by sa 6 minútový interval v sedle, v súèasnosti je 7,5. Aj by sa ušetrilo a ani to tak nebolelo. Ïalej by sa dalo ušetriť zrušením L27 a preradením mini busu na L89 asoò cez pracovné dni. Keby sa potom zmenil interval L99 na 8/6/8/12, nasadzovali by sa na òu malé Sory a ïalej by sa L94 zachovala len v špièke z dnešným intervalom a L93 by bola rozdelená na A a B, B by premávala po Holíèšku, v sedle a cez víkend v 12 minútovom inetrvale, A v súèasnej trase v intervale 4/12/5/12.
Zhrnuté:
L83A po dostihovú dráhu, L83B po ovsište, A 8/12/8/12, B 8/12/8/- v preklade teda 4/6/4/12
L95A v súèasnej trase 4/12/4/12 B po Technopol -/12/-/12 teda v preklade 4/6/4/6
L93A v súèasnej trase 4/12/5/12 B po Holíèsku -/12/-/12 v preklade 4/6/4/6
L94 v súèasnej trase 4/-/5/-
L99 v súèasnej trase 8/6/8 alebo 6/12 obsluhovaná z autobusmi z menšou kapacitou
L89 v súèasnej trase cez pracovné dni obsluhovaná minibusmi, v lete každý deò predlžená premávka
Keby si si prečítal bielu knihu, stratégie a pod.., tak by si vedel, že cieľom euroinštitúcií je docieliť liberalizáciu v poskytovaní prepravných služieb v železničnej doprave. A logicky prvým krokom je oddeliť správcu koľajníc od toho, ktorý po nich vozí ľudí a tovar. A niekde na konci tohto procesu by mal nastať stav, že aj v osobnej doprave sa odbúra monopol štátnych dopravcov.
U električiek k 2 8133 a 7086 je napísané že vozidlo je zachované avšak bez možnosti príležitostnej premávky. To ako sa myslí?
Oni su nefunkčné sú to len studené nepojazdné exponáty?
L34 - ja nehovorím o 1 prestupe, ale o 1 prestupe navyše. Síce neviem kam, ale tí čo vystupujú z L34 pod stanicou predsa cestujú niekam ďalej.
L78 - beriem späť, prehliadol som tú Krížnu. Ale tá priebežná konečná (vzhľadom na ranné zápchy) mi nejako nevonia.
To už radšej spojme linky 34 a 78 do linky 73 (len vymyslime čo cez prázdniny).
L84 - ja neviem koľko s ňou cestujú, len ťa upozorňujem, čo to vyvolá. Ak by si chcel ale takto riešiť linku, tak sa prihováram za zmenu trasy, nie cez Landererovu (tam toho teraz jazdí dosť a aj úplne zbytočne) ale cez Mlynské nivy (bližšie k AS, presup na hrane na trolejbusy).
Ved to ze ma nic nenapada . Jedine ked tak urobit:
-spickovu 94ku ( so skorsim zaciatkom poobednej spicky kvoli Vazovovej ) ,
- 93 tympadom 7/8 v sedle
- neviem ci by este preslo ze aj 84ka predlzena po trase 34ky po Stefanikovej do Dubravky s prekladovym intervalom 83/84 - 7/8 v sedle
L34 - 1 prestup z Dúbravky po 15min cesty je niečo pod úroveň? Kriste, nestraš.
L78 - akože neobslúži Trnavské mýto? Veď som písal, že od zast. Krížna by šla späť po Záhradníckej = pred Krížnou stojí na Trnavskom mýte!
L84 - dôchodcovia z Ovsišťa tou linkou "strašne" cestujú ? neviem prečo sa robia chujoviny lebo geriatria si rozkáže?! Nastane konečne niekedy v MHD normálny stav, že sa budú linky robiť normálne a nie podľa toho, ktorý politik zavelí lebo jeho cieľová skupina voličov alebo známy si nerozkáže, že chce linku?!
Tak navrhni nejaké lepšie riešenie tak, aby:
- bola dostatočná kapacita aj v sedle,
- podľa možností zostalo spojenie na Vazovovu (kde je prestup na električky všetkými východnými smermi,
- sa mohli prekladať CP oboch liniek
- sa vozidlá posilnenej linky 93 zmestili do obratiska na stanici....
Re #165025 Marek1978: Otázne je, či ti tých 8 minút celé sedlo bude stačiť (ja tvrdím že nie), ako sa to bude dať prekladať s inými linkami (keďže žiadna v sedle nemá ani 8 minút, ani polovicu či dvojnásobok) a koľko z tých úspor ti odpadne ak rôznymi prejazdami (bo 94, resp. posilnenie si vyžaduje prevádzkovať dlhšiu dobu ako je štandardná dĺžka sedla).
Re #165027 no.ev.di.:
L34 - cestujúcim do východnej časti mesta tak pribude ďalší zbytočný prestup
L78 - tak neobsúži ani Trnavské mýto, to ju môžeš potom rovno ukončiť na Astronomickej a mierne posilniť L66
L84 - dôchodcovia z Ovsišťa ťa ukameňujú, že si im zrušil priamu linku do centra
Čiže nič si nevyriešil, iba nasral niekoľko desiatok ľudí.
Sedlová L94 by ani nemusela byť kľudne a na margo L93 asi toľko, že by v sedle zniesla v pohode 7-8min, aby vykompenzovala za zrušenú sedlovú L94. Počas sedla by postačila i L31/39 v i=10min na Vazovovu. So zväzkom L34/83/84 je už dlhší čas potreba niečo vykonať, najlepšie by bolo ich mať v jednej linke, lenže je na mieste otázka, že kadiaľ by bolo takú linku vhodné v Petržalke viesť. L34 v úseku Predstaničné nám. - Hodžovo nám. tiež nevozí o nič viac ľudí ako L94 v sedle. Zmeniť by sa to mohlo nasledovne :
- L34 ako posila k L83, teda duplicitná trasa s L83 od Drobného po Nám. hraničiarov, odkiaľ by pokračovala L34 k Dostižke a premávala by iba v čase 5:00-20:30 (cez prázdniny iba v špičke), takto by L34 a 83 premávali takmer ako jedna linka, resp. L83 a k nej posila L34
- L78 od zast. Krížna by šla späť po Záhradníckej a Jégeho k zimáku a späť do Vrakune (ušetrili by sa vozidlá, ktoré by mohli ísť na predĺženú L34)
- L84 : Prokopa Veľkého - Šancova - Karadžičova - Landererova - most Apollo - EUBA - Ovsište, 5:00-20:30 (cez prázdniny iba v špičke, t.j. zrušenie i=24min v sedle prac. dní cez prázdniny)
Petto
-spickovu 94ku ( so skorsim zaciatkom poobednej spicky kvoli Vazovovej ) ,
- 93 tympadom 7/8 v sedle
- neviem ci by este preslo ze aj 84ka predlzena po trase 34ky po Stefanikovej do Dubravky s prekladovym intervalom 83/84 - 7/8 v sedle