Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: barack40 #164965:
Takže IC by malo dovedna 2 preprahy HDV?
Reply on: Solider #164964:
šak Zr Košice - Humenné by sa zrušili... Bol by 2h takt IC a to by stačilo (+ samozrejme nejaké Zr by asi zostalo, keďže prvé IC by aj tak do Košíc pred desiatou nedošlo)
Reply on: barack40 #164963:
IC do Humenného a stupňovaná cena miesteniek podľa vzdialenosti, za takéto "novinky" Ťa platí VÚD?
K téme vlakovej dopravy BA - ZA - KE:

Tu mal už dávno existovať pásmový grafikon, a síce:

R: 1h takt s takým zastavovaním, ako R 6xx doteraz (+ Dubnica a Ilava, T.Teplá asi prechodiť)

Ex: 2h takt BA, BA Vinohrady, Trnava, Trenčín, Žilina, Vrútky, Kraľovany, Lipt. Mikuláš, Štrba, Poprad, Spišská, Margecany, Kysak, Košice

IC: 2h takt BA, Trnava, Trenčín, Žilina, Mikuláš, Poprad, Kysak, Košice, Trebišov, Bánovce, Michalovce, Strážske, Humenné

Čiže BA - ZA by bolo ešte aj spojenie rýchlymi vlakmi (IC/Ex) v hodinovom takte.

Samozrejme, že by bolo treba zabezpečiť aj také veci, ako garantovaný prípoj R/Ex na hrane v Žiline, pri prestupe s miestenkou by sa platila miestenka iba raz, a tiež pri IC by mala cena miestenky so vzdialenosťou klesať - napr. BA - TT 3€, BA - TN 2€, BA - ZA až BA - Poprad 0,66€ a BA - Kysak až Humenné 0€ (aby sa nestálo), pričom na úseku Humenné - Košice by bol vlak nepovinne miestenkový...
Reply on: 810zssk #164958:

1) NEfunguje to uplne v pohode.
2) Ak by si kolajnice postavila sukromna firma RegioJet za svoje vlastne sukromne peniaze, tak je to uplne v poriadku.
Reply on: 810zssk #164952:
On totiz po tych statnych kolajniciach nejazdi len ten jeden statny dopravca s osobkou. Ale to ty urcite vies. To by potom ani statne podniky nemuseli platit za svojich zamestnancov odvody a dane, nie?
Reply on: intony #164948:
Aby niekde zastavovala "vacsina" zo vsetkych 4 parov IC je absolutny nezmysel. Bud vsetko alebo nic. Nie gulas typu "tento zastavime v TN, tento v TT a tento v RK, aby sa vlk nazral a kozy zostali cele". Potom v slavnom ZSSK-takte su v takte akurat odchody z BA/KE a v Ziline uz je to rozhodene.
Reply on: AAA #164956:
No lebo EU funguje vyborne a robi same zmysluplne veci, ze?
Reply on: Vladimír #164955:
Vidis a pri autobusovych staniciach to uplne v pohode funguje 🙂

A este priklad: Keby si (hypoteticky) Student Agency postavila kolajnice pre ucely jazdy RegioJetov tak by to bolo v poriadku, ale keby si tie kolajnice postavil priamo RegioJet tak nie? 🙂
Reply on: Solider #164949:
Ked je uz rec o LM, prave pribudla novinka na imhd v sekcii LM
V LM - Liorbuse vyhral Tempus, ktory doda 16 Citelisov 10,5 a 4 12metrove Citelisy do prevadzok LM-RK-DK - presne ako v Prievidzi

Podla mna by mali ICcka jednoznacne zastavovat v LM, hlavne kvoli cest. ruchu
Reply on: 810zssk #164952:
Napíš eurokomisárovi pre dopravu, že všetci sú hlúpy a ty si lietadlo, ktoré vie ako na to. ?
Reply on: 810zssk #164952:
Je to základ pre budúce prostredie, kedy dopravcov bude viac. Neviem si predstaviť systém, že by za dopravnú cestu platil jeden DOPRAVCA inému DOPRAVCOVI - jeho konkurentovi.
Reply on: Solider #164953:
ZSSK (a tiez Cargo) posielaju peniaze do ZSR.
Reply on: 810zssk #164952:
To akože podľa teba posiela ŽSR peniaze ŽSSK a Cargu, alebo ako?
Reply on: S499.1023 #164926:
Ano, to ze statna firma posiela peniaze inej statnej firme je prisne logicke a efektivne.
Reply on: S499.1023 #164944:
Ked uz sa odvolavas na tu debatu tak ti pripomeniem, ze som v nej explicitne uviedol, ze koridor BA-ZA-KE je vynimka a uprednostnujem tam vlak. Neboj, mam tam nacestovane dost.
Reply on: Ike #164924:
Rozdelila sa preto, lebo to tak EÚ požadovala. A bolo to aj výhodnejšie, keď v roku 2005 finišovalo dokončenie prípravy na privatizáciu Carga, ktoré však neskôr Červení kméri zastavili.
Reply on: Ike #164915:
Prečo práve Mikuláš? Mikuláš je spádovou oblasťou pre severné Nízke Tatry a primerané množstvo cestujúcich tam vystupuje. Mimochodom, ešte asi 2 GVD dozadu sa malo zrušiť zastavovanie v SNV, avšak vzhľadom na politické tlaky sa to neuskutočnilo.
Reply on: Ike #164910:
Kde je problém? Ja nespochybňujem, že Leopoldov, Kraľovany, Margecany a Kysak sú významné dopravné uzly, iba sa snažím povedať, že Liptovský Mikuláš je z hľadiska cestovného ruchu podobne významný, ako Poprad, čo je, podľa mňa dostatočný dôvod na to, aby tam aspoň väčšina IC vlakov zastavovala. To, že IC vlaky stoja práve LM a nie v RK a SN má zrejme nie je len tak a má nejaké odôvodnenie.
Reply on: Ike #164924:
Rozdelenie podnikov je logické, ako ti už povedala laminátka. Ja len doplním, že to vyplýva z európskych predpisov (mám dojem, že je to Smernica o rozvoji železníc Spoločenstva).
A k objednávaniu výkonov VÚC ti poviem akurát tak to, že súčasný úradníci na ministerstve majú názor, že IDS majú byť budovaný zhora, aj preto chce štát podiely v SAD. Zákon počíta s prenosom kompetencie objednávania regionálnych vlakov na VÚC, ale účinnosť toho ustanovenia je stále odďaľovaná. Dôvod odďaľovania je taký, že štát sa bojí, že VÚC budú radšej objednávať autobusové výkony v SAD namiesto vlakov a druhým problémom sú peniaze.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.