Z mas uplnu pravdu. VOITH v kasosach 900 aj CB zodpoveda SORom. Je to ako v luxusnych Mercedesoch, elektronika vie sama lepsie kedy preradit. Konkretne v B941 pusti motor minimalne o 200 otacok vyssie. Nove Iveco ma iny rozsah otacok. Prevodovka ho bezne pusta pod 1000 otacok, takze znie naskapatie. Ak to vodic flaka a ide do kopca na pol plynu, tak sa prevody mozu menit cyklicky 1-2. Ale to iste robi aj TAM 272, ale ten je "hlupejsi". Mechanicke prevodovky na tom istom mieste drzia 3ku - zodpoveda Molecovej, ci Palisadam.
Automaticky zatazovy regulator podla zatazenia napravy (tlak vzduchu) nastavuje silu brzd (tiez pneumaticky). Podobne sa udrziava konstantna vyska vozidla. Maju to uz K700.
O citybus sa stara elektronika ktora nema zotrvacnost takze je obcas "opity".
Automaticky zatazovy regulator podla zatazenia napravy (tlak vzduchu) nastavuje silu brzd (tiez pneumaticky). Podobne sa udrziava konstantna vyska vozidla. Maju to uz K700.
O citybus sa stara elektronika ktora nema zotrvacnost takze je obcas "opity".
Z
Automaticke prevodovky VOITH su trochu ine-nemam ich este prestudovane do vsetkych detailov, ale je to vsetko o elektronike, krutiacom momente a otackach, a v neposledkom rade o nastaveni motora. System Vsetko so vsetkym suvisi-a je to uzasne! :o)
V prevodovkach VOITH, ktore mame montovane v nasich busoch, su tiez rozdiely-Iky a TAMy maju po 5 tlacidiel, SOR ma len 3! Oficialne: VOITH preradi na nizsi prevodovy stupen, ak mu elektronika da impulz, ze otacky motora su uz pod hranicou predtym zvoleneho prevodoveho stupna. Na jazdu do vrchu, aby bol chod motora ekonomicky (zalezi vsak aj od zatazenia), treba pouzit inu volbu (tlacidlo) na manuale. Ale v premavke som to videla zriedka pouzivat. VOITH ma zabudovany aj brzdny retarder-su 2 druhy-automaticky-voz "sam" brzdi prevodovkou a manualny-kde je na palubovke packa na zapnutie retardera. Takuto packu maju aj nase Karosy B741 s motormi Reanult, nie som si vsak ista, ci vsetky. SOR ma "packu" tiez.
S tym podradovanim-je to v istom zmysle aj individualne-kazdy z vozov sa sprava inak-je sice na to "oficialny navod", ale ten spravny moment vodic vyciti-ako mu voz zareaguje, ked pedal dotlaci "na fest", alebo dotlaci a uplne povoli. Najlepsie by bolo hovorit z osobnej skusenosti-raz sa mozno aj toho dozijem!